اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303851
تاریخ انتشار: 1400/07/27 22:24
رای قطعی استاد دانشگاه شهید بهشتی صادر شد/محرمانه بودن اعلام عمومی اموال مسئولان در مجلس هفتم و به درخواست حدادعادل بود / واکنش علی مطهری درباره مذاکرات ایران و عربستان
*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد
 
 
تجمع مردان بدهکار مهریه مقابل مجلس

جمعی از آقایان در مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار آن شدند که تعداد پرداخت سکه‌های مهریه که منجر به حبس می‌شود، کاهش یابد. آن‌ها پلاکارد‌هایی در دست داشتند با این جمله که: «قیمت سکه در زمان انعقاد عقد + نرخ تورم سالانه بانک مرکزی» «طبق قانون حمایت از خانواده زن‌ها در عدم تمکین و انحلال کانون خانواده آزادی مطلق دارد»، «قوانین فمنیسم نمی‌خواهیم» «طبق نظر فقها حبس مردان به دلیل عدم پرداخت نفقه و مهریه شرعا جایز نیست.»

 

روایت نقوی حسینی از تونلی که با گونی برای روحانی می‌ساختند

سید حسین نقوی حسینی درباره انتقاد برخی نمایندگان مجلس به سفرهای استانی رییسی گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم، سفرهای بی حاشیه و کم هزینه و کم تبلیغات استانی است، چون ما قبلا شاهد بودیم که دولت ها در سفرهای استانی چقدر تبلیغات و هزینه کرده و تشریفات بسیاری را اجرا می کردند. وی ادامه داد: در ادوار گذشته به رغم این هزینه ها و تبلیغات، رییس دولت نه تنها در اجتماعات مردمی حاضر نمی شد که تنها جلسات شورای اداری را تشکیل می داد و تصمیمات بدون پشتوانه و بدون خروجی می گرفت. نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مدیران دولت قبل می گفت که در سفرهای استانی رییس جمهور سابق به آن ها می گفته تا مسیری را آماده کنید که وی با مردم رو به رو نشوند و تنها مستقیم پشت تریبون برود. برای همین می گفتند تونل هایی را با گونی درست می کردند که ایشان از ماشین پیاده می شد و پشت میکروفن می رفت و از این مسیر دوباره بازمی گشت تا با مردم رو به رو نشود.

انتقاد احمدی‌نژاد از نظام تصمیم گیری در کشور

احمدی نژاد در مصاحبه با کاملیا انتخابی فرد، سردبیر ایندیپندنت فارسی که در حاشیه سفر دوبی انجام شد، با بیان اینکه ما یک اشکال کلی داریم و آن این است که از این منابع درست استفاده نمی کنیم و این منابع نمی تواند به هم گره بخورد و کشور را جلو ببرد، گفت: علت اصلی آن هم این است که نقطه هدف، برای همه کسانی که می خواهند فعالیت کنند روشن نیست، چون روشن نیست، راه های رسیدن به آن هم روشن نیست. هر کس از یک مسیری می رود. یک نفر می خواهد ایران را ژاپن اسلامی کند، یکی می خواهد ایران را آمریکا کند، یکی آلمان و ... و این یعنی پراکندگی منابع. نظام تصمیم گیری هم در کشور ما یک نظام مبتنی بر منطق تصمیم گیری نیست. چون ما برای تصمیم گیری دانش داریم که محصول تجربیات تاریخ است که البته عقلانی هم هست که هر مجموعه تصمیم گیری، باید سلسله مراتبی باشد، توازن اختیار و مسئولیت در آن برقرار و شفاف باشد.

رای قطعی استاد دانشگاه شهید بهشتی صادر شد

وکیل مدافع رضا اسلامی، استاد دانشگاه، از صدور رای قطعی موکلش از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال حبس خبر داد.رسول کوهپایه زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: موکلم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام همکاری با دولت متخاصم امریکا به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده بود که پس از اعتراض و درخواست تجدیدنظر خواهی، پرونده جهت رسیدگی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد و شعبه مذکور هم با صدور رای قطعی مجازات حبس ایشان را از ۷ سال به ۵ سال تقلیل داد.وی افزود: علی رغم صدور رای قطعی به تحمل مجازات ۵ سال حبس، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قانونی جهت پیگیری و احقاق حقوق موکل وجود دارد و هم به لحاظ درخواست اعاده دادرسی و هم درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص آرای خلاف بین شرع و قانون و همینطور درخواست عفو و بخشودگی که در چارچوب ضوابط و قوانین است، نسبت به پیگیری و حقوق موکل اقدامات قانونی انجام خواهد شد.کوهپایه زاده در پایان گفت: با توجه به اینکه نزدیک به ۱۸ ماه از صدور بازداشت موقت و زندانی شدن موکل می گذرد، درخواست قانونی استفاده از مرخصی را به مراجع ذی صلاح تقدیم خواهیم کرد تا ان‌شاءالله موکل بتواند مانند سایر زندانیان از حقوق قانونی خود در بهره مندی از مرخصی استفاده کند.

اشتباه املایی کریمی قدوسی؛ عامر اصلی؟!

جواد کریمی قدوسی نماینده چندین‌دوره‌ی مشهد در مجلس که مدعی‌ است کارشناسی ارشد حقوق دارد در توییتی کوتاه، «آمر اصلی» را «عامر اصلی» نوشته است.چندسال پیش هم این نماینده منتقد برجام، ان‌پی‌تی یا همان معاهده ممنوعیت سلاح‌‌های هسته‌ای را ام‌پی‌تی می‌خواند که به موجی از مزاح و انتقاد دامن زد.

توئیت علی مطهری درباره مذاکرات ایران و عربستان

نماینده تهران در مجلس دهم نوشت: دوستی و همکاری ایران و عربستان، هم افراطی گری در دنیای اسلام را کاهش می دهد، هم کمک به توافق برجام می کند و هم طرح عادی سازی روابط با اسرائیل را به شکست می کشاند.علی مطهری در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «اعلام پیشرفت مذاکرات ایران و عربستان در هفته وحدت، نوید خوبی برای هر دو کشور و جهان اسلام است. دوستی و همکاری ایران و عربستان، هم افراطی گری در دنیای اسلام را کاهش می دهد، هم کمک به توافق برجام می کند و هم طرح عادی سازی روابط با اسرائیل را به شکست می کشاند.»

تحلیل سایت اصولگرا درباره سفر جنجالی احمدی نژاد

پایگاه تحلیلی جهان نیوز با انتشار تحلیلی درباره چرایی سفر محمود احمدی نژاد با استناد به خبری درباره اخراج عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از امارت نوشت: ساده ترین دلایل برای اخراج محترمانه احمدی نژاد توسط امارات عدم علاقه این کشور برای ادامه حضور او در این کشور بوده است.اماراتی ها نمایشگاه اکسپو را با اهداف اقتصادی و بین المللی برپا کرده اند و حضور احمدی نژاد را حاشیه سازی برای خود دانسته اند. اماراتی ها نیز ظاهرا متوجه شده اند که احمدی نژاد دنبال سیاسی بازی و اقدامات پوپولیستی بوده و به همین دلیل نخواسته اند که نمایشگاه اقتصادی خود را تحت تاثیر حضور او قرار بدهند.

بهترین راه کار برای حل مشکلات کشور از زبان علم الهدی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نیروهای انقلابی و جهادی شیفتگان خدمت هستند، نه تشنگان قدرت. از این روی استفاده از نیروهای جهادی و بسیجی بهترین راه کار برای حل مشکلات کشور است.آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در آیین تجلیل از جهادگران سلامت در قرارگاه شهید سلیمانی(مبارزه با ویرووس کرونا) اظهار داشت: در دوران کشور تجربه‌ای بزرگ برای جهادگران و مسئولان ما به وجود آمد.وی ضمن تقدیر از تمام اقدامات کادر درمانی و بسیج جامعه پزشکی در جهت مقابله با ویروس کرونا، افزود: آنجایی که جهادگران تنها برای خدا کار کردند، دیدیم که چه برکات به دست آمد، از طرف دیگر جهادگران ما مراقب باشند که شیطان وارد اخلاص آنها نشود و آن نیات خالص که تنها فعالیت در جهت رضای خداست با مسائل دیگر قاطی نشود.آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: امروز کشور با اقدامات روتین اداره نمی‌شود و تنها باید با اقدامات جهادی امورات و مشکلات را حل کنیم. از طرف دیگر همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله) به جوانگرایی تاکید دارند، مسئولان ما نیز باید از نیروهای جوان و جهادی استفاده کنند.نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه نیروهای جهادی و بسیجی شاید اندازه ده نیروی معمولی کارایی داشته باشد، گفت: نیروهای انقلابی و جهادی شیفتگان خدمت هستند نه تشنگان قدرت از این رو استفاده از این نیروهای جهادی و بسیجی بهترین راه کار برای حل مشکلات کشور است.وی افزود: بحران کرونا تنها بحرانی نبود که سردار نظری با آن مواجه شد و وی در چندین بحران مانند بحران اقتصادی استان ورود موفقی داشتند و به بهترین شکل بر آن بحران‌ها فائق آمدند.

واکنش احدیان به خبر روزنامه شرق درباره اموال مسئولان

محمدسعید احدیان مشاور رئیس مجلس در توییتر نوشت: اسناد روزنامه رسمی کشور نشان می دهد، این قانون هر فرایندی که طی کرده توسط رئیس مجلس هشتم ابلاغ شده است.روزنامه شرق بار دیگر پای مجلس یازدهم را در محرمانه بودن اموال مسئولان وارد کرد.هدف از تکرار این دروغ، چیزی جز تعریف زمین بازی جدید و به حاشیه بردن مصوبه تاریخ‌ساز تسهیل کسب‌وکار نیست.

مدیرکل آژانس خواستار ملاقات با وزیر خارجه ایران شد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار دیدار با وزیر امور خارجه ایران شده است تا درباره موضوعات مربوط به فعالیت های هسته ای ایران با وی رایزنی کند.رافائل گروسی که به واشنگتن سفر کرده است در گفت‌وگو با نشریه فایننشال تایمز گفت: من به این تماس در سطح سیاسی نیاز دارم. این (درخواست) اجتناب ناپذیر است، چون بدون آن نمی‌توانیم یکدیگر را درک کنیم.

خودسوزی مقابل بنیاد شهید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه توضیحاتی در خصوص اقدام به خودسوزی یکی از ایثارگران این استان پرداخت.به گزارش ایلنا، سید منصور موسوی در این خصوص گفت: صبح روز جاری سه‌شنبه ۲۷ مهرماه یکی از ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور پیگیری درخواست خود به استانداری این استان مراجعه کرده است که مسئولین استانداری این ایثارگر را به اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ارجاع می‌دهند.

وی افزود: این ایثارگر پس از مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بار اول خودکشی می‌کند که با تلاش و سرعت عمل همکاران بنیاد از بروز آسیب‌ به این فرد جلوگیری می‌شود اما در ادامه ایثارگر مورد نظر پس از خروج از محوطه ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مجددا اقدام به خودسوزی کرده است که متأسفانه در پی این اقدام دچار سوختگی شدید می‌شود.مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در انتها گفت: این شخص ایثارگر به‌سرعت به بیمارستان منتقل شده است و در حال حاضر اقدامات درمانی برای وی در حال اجراست که امیدواریم شاهد بهبود و سلامتی وی باشیم.گفتنی است رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در پی بروز این حادثه دستور ویژه‌ای را به منظور پیگیری سریع این موضوع صادر نماینده ویژه‌ای نیز به این منظور به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده است.

پیام عجیب اردوغان روی وب سایت ترامپ
 
رسانه‌ها از هک وب‌سایت رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا توسط یک هکر احتمالا اهل ترکیه خبر دادند. به گزارش نووستی، یک هکر که گمان می‌رود اهل ترکیه باشد، بخشی از وب‌سایت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را هک و در آن یک ویدئو از «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه منتشر کرد. پایگاه خبری فیس گزارش داد که این هک بر یک حوزه فرعی وب‌سایت تأثیر گذاشته است که توسط کارکنان کمپین تبلیغاتی ترامپ در رابطه با پیشنهادها و یا پرسش و پاسخ استفاده می‌شود.

موج ششم کرونا در آبان قطعی است
 
دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه یادمان اولین سالگرد شهادت شهید مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی که امروز در بیمارستان شهید لبافی نژاد برگزار شد، با بیان اینکه طبق برآورد دانشمندان نه تنها در ایران بلکه در جهان، موج ششم کرونا در آبان ایجاد خواهد شد، گفت: ما این نگرانی را داریم و می‌دانیم که قطعا ایجاد خواهد شد؛ البته ما آمادگی کامل برای مبارزه با بیماری کرونا در موج ششم را داریم. در همین راستا اکنون بیمارستان‌ها از نظر وضعیت دارویی، دستگاه‌های تنفسی در آماده باش هستند تا بتوانیم با این بیماری مبارزه کنیم.

آیا بیماری زاکانی مصلحتی است؟
 
روزنامه اینترنتی فراز نوشت: اکنون چند روزی است شهردار تهران، به دلیل بیماری و یا آن‌چنان که برخی می‌گویند خستگی ناشی از کار شبانه‌روزی-دو شیف و نیم کار به‌عنوان شهردار- روانه بیمارستان شد و نتوانست در جلسه شورای شهر تهران در روز ۲۵ مهرماه شرکت کند. گفتنی است که «غیبت» زاکانی در موارد دیگری نیز اتفاق افتاده است، هم در هنگام تحصیل در دانشگاه، هم در زمان نمایندگی در مجلس. البته بر اساس برخی اخبار، بستری شدن در بیمارستان و در ادامه استراحت در منزل، موقتی است. اما پرسش مهم این است که آیا غیبت زاکانی، واقعا به علت بیماری است یا یک تصمیم مصلحتی، در رابطه با کمپین ایجاد شده در رابطه با «صیانت از قانون»‌ی است که به نفع زاکانی نادیده گرفته شد؟
 
کمپین «صیانت از قانون» توسط محمدصالح مفتاح از فعالان سیاسی نزدیک به محمدباقر قالیباف ایجاد و خبر آن در خبرگزاری فارس من منتشر شد. مفتاح در صفحه اینستاگرام خود به چند مورد اشاره کرده است، از جمله بی توجهی به کمپین سی هزار نفری: «در موضوع انتصاب غیرقانونی آقای زاکانی، بیش از سی هزار نفر کمپین اینترنتی امضا کردند، اما کسی پیدا نشد که علیه این اقدام شکایت به دستگاه قضایی ببرد. چرا راهکار‌های قانونی برای امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی به کار گرفته نشود؟» از جمله موارد دیگری که مفتاح بدان اشاره کرده، خطر ریزش سرمایه اجتماعی است: «واقعیت آن است که سرمایه اجتماعی نظام روزبه‌روز در حال آب رفتن است و این به دلیل عملکرد‌هایی است که اعتماد مردم را از نهاد‌های رسمی و مسیر‌های قانونی به بن‌بست کشانده است. مردم قوه قضائیه را ملجا و قاطع دعاوی نمی‌دانند و فکر می‌کنند اعتراض رسانه‌ای یا تجمع بیشتر جواب می‌دهد!»

پلیس: موتورسواری بانوان خلاف قانون است و با آن برخورد می‌شود
 
سردار هادیانفر گفت: بانوانی که اقدام به موتورسواری می‌کنند، کار خلاف قانون انجام می‌دهند، چون خانم‌ها گواهینامه ندارند. سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص گواهینامه موتورسیکلت برای خانم‌ها اظهار کرد: در آیین نامه به صراحت قید شده که گواهینامه موتورسیکلت برای آقایان است، ولی در سایر گواهینامه‌ها مانند پایه سوم، دوم و یکم به غیر از موتورسیکلت، قید آقا و خانم وجود ندارد و همه می‌توانند مشمول دریافت گواهینامه شوند. سردار هادیانفر گفت: چون در گواهینامه موتورسیکلت صرفا اسم آقایان مطرح شده است، پس خانم‌ها نمی‌توانند از موتورسیکلت استفاده کنند. این موضوع باید در قانون اصلاح شود و نیروی راهنمایی و رانندگی در این خصوص نمی‌تواند اقدامی انجام دهد؛ بانوانی که اقدام به موتورسواری می‌کنند، خلاف قانون است، زیرا خانم‌ها گواهینامه ندارند و قطعا در صورت مشاهده با متخلفین برخورد می‌شود.

تولید واکسن فخرا متوقف می‌شود
 
احمد کریمی مدیر پروژه واکسن فخرا: در دوم شهریور و همزمان با صدور مجوز کمیته اخلاق برای مطالعه فاز ۳، در پی نامه یکی از معاونان در مجموعه وزارت بهداشت به کمیته اخلاق، مجوز تزریق واکسن فخرا نیز به تعویق افتاد و چالش جدی ایجاد شد. الحمدالله با همکاری کمیته اخلاق و سازمان غذا و دارو این مشکل حل شد. او با اشاره به این‌که مجوز تزریق واکسن فخرا به تعویق افتاد و چالش جدی ایجاد شد، گفت: الحمدالله با همکاری کمیته اخلاق و سازمان غذا و دارو این مشکل حل شد. مدیر پروژه واکسن فخرا افزود: از مرداد تا به حال یک میلیون دوز تولید کرده‌ایم و از آذر نیز ۵ میلیون دوز در ماه تولید خواهیم کرد که برای توسعه ظرفیت نیز با شرکت داروسازی ثامن قرارداد همکاری بسته‌ایم و از هفته گذشته نیز اولین بچ را در این شرکت آماده ارائه به بازار کرده‌ایم؛ بنابراین، همه زیرساخت‌های لازم برای تولید یک محصول کاملا ایرانی را که با همکاری دانشمندان، محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به ثمر نشسته را در اختیار داریم، اما فعلا در حال برنامه‌ریزی برای توقف تولید هستیم، به این دلیل که تولید کنیم به چه کسی بدهیم؟

جشن تولد وزارت خارجه برای انریکه مورا
 
روزنامه اصولگرای وطن امروز اعلام کرد که وزارت خارجه دولت رئیسی برای انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و فرستاده برجام، جشن تولد تدارک دیده بود. این روزنامه نوشته طبق شنیده ها، این جشن تولد در جریان سفر انریکه مورا به تهران و دیدار با علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه تدارک دیده شده بود. انریکه مورا اخیرا به تهران سفر و با علی باقری درباره برجام دیدار کرده است.

محسن هاشمی: محرمانه بودن اعلام عمومی اموال مسئولان در مجلس هفتم و به درخواست حدادعادل بود
 
محسن هاشمی: محرمانه بودن ثروت و دارایی مسئولان، ابتدا در مجلس هفتم و در پنجم تیرماه سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید، در ماده ۱۴ این طرح که مجلس هفتم تصریح شده است: «صورت دارایی اشخاص موضوع این قانون محرمانه بوده و انتشار آن ممنوع است. دادگاه موظف است پس از صدور رای قطعی محکومیت، اسامی محکومان و خلاصه پرونده آنان را منتشر کرده و در اختیار رسانه‌های عمومی قرار دهد.» ... رییس مجلس هفتم، آقای دکتر حدادعادل، طی نامه‌ای به شورای نگهبان این مصوبه را جهت بررسی ارسال کرد.
منبع:تابناک


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*