اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304932
تاریخ انتشار: 1401/01/10 23:59
سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: ناظر فیفا در بازی برابر لبنان حاضر و از شرایط فوتبال ایران توجیه بوده و خطر تعلیق فوتبال ما را تهدید نخواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از  ایرنا، احسان اصولی در مورد اتفاقات بازی تیم ملی ایران برابر لبنان اظهار داشت: فدراسیون از برگزاری این بازی در مشهد دو هدف داشت. هدف اول ما این بود آخرین بازی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی در مشهد مقدس و جوار بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شود. اعضای تیم هم پس از بازی به حرم مطهر امام رضا (ع) رفتند و زیارت کردند.

 

وی افزود: در راستای سیاست تمرکززدایی و اینکه تیم ملی فوتبال ایران باید در هر جای کشورمان که ظرفیت برگزاری بازی در آن وجود دارد حضور داشته باشد و قصد داشتیم تیم به سایر مناطق ایران هم برود.

 

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برای اینکه فقط تیم ملی تهران نباشد بلکه تیم ملی کل ایران باشد، چنین رویکردی را در هیات رییسه دنبال کردیم. کار را از مشهد شروع کردیم اما شهرهای دیگری مثل اصفهان، تبریز و اهواز هم اعلام آمادگی کرده‌اند. ظرفیت این شهرها هم بررسی شده است.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مردم ایران در اقصی نقاط کشور، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب باید تیم ملی کشورشان را در نزدیک خود ببینند. در زمان حضور تیم ملی در مشهد شور، حال و نشاط خوبی بین هواداران و جوانان ایجاد شد.

 

وی افزود: این روزها مشهد پذیرای بیش از شش میلیون زائر از سراسر کشور است. به نوعی این فرصت برای همه پیش آمد تا از نزدیک تیم ملی شان را ببینند. حتی زمانیکه تیم از حرم به سمت فرودگاه می‌رفت عده‌ای تیم را همراهی و تجمع کرده بودند. این افراد علاقه مند و هواداران فوتبال هستند و دوست دارند ستارگان، ورزشکاران و قهرمانان تیم ملی کشورمان را از نزدیک ببینند.

 

اصولی در پاسخ به این پرسش که با هدف حضور تماشاگران در ورزشگاه امام رضا(ع) بازی را به مشهد بردند، گفت: خیر. این موضوع در بیانیه ما هم آمده که تا ۷۲ ساعت قبل از بازی گفتیم بازی بدون تماشاگر است. ۷۲ ساعت پیش از بازی گفتند از طرف ستاد مقابله با کرونا منعی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه وجود ندارد. حتی وزیر بهداشت اعلام کرد پس از شیوع کرونا برای اولین بار ورزشگاه امام رضا(ع) می‌تواند ظرفیت حضور ۵۰ درصد هوادار را داشته باشد که صحبت‌های او موجود است.

 

وی با اشاره به بلیت فروشی این مسابقه هم گفت: برهمین اساس بحث بلیت فروشی را انجام دادیم. از ۲۴ ساعت قبل هشدار دادم و نماینده دادستان در کمیسیون نظم و امنیت مسابقات ورزشی شب قبل بازی در مصاحبه‌ای هشدار دادند که عده‌ای مشغول سودجویی از بلیت فروشی هستند و بلیت‌ها در بازار سیاه فروخته می‌شود. حتی صحبت این بود قیمت بلیت در بازار سیاه تا ۲/۵ میلیون تومان رسیده است.

 

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا برنامه ای برای فروش بلیت قبل از اعلام حضور تماشاگران در ورزشگاه وجود داشته است، گفت: اینگونه که برخی دوستان فدراسیون فوتبال را خطاب قرار داده و نکاتی مطرح می‌کنند گویا همه امور و مباحث به ما مرتبط است. شرح وظایف و اقدامات فدراسیون خیلی روشن است. این بحث در حوزه اختیارات فدراسیون‌ نبود و باید به ما می‌گفتند تا سپس بحث بلیت فروشی را آغاز می‌کردیم.

 

اصولی درخصوص اینکه آیا اسکوچیچ و ملی‌پوشان با توجه به شلوغ بودن مشهد در ایام نوروز مخالفتی برای برگزاری مسابقه در این شهر نداشتند، تاکید کرد: در این مورد هیچ مخالفتی صورت نگرفت و حتی مسوولان استانی، بازیکنان و کادرفنی خیلی هم استقبال و حمایت کردند. فدراسیون فوتبال نکته یا مخالفتی با حضور تماشاگران در ورزشگاه نداشت زیرا ورود هواداران به استادیوم خیلی هم بهتر است.

 

وی تصریح کرد: همیشه آماده بودیم یار دوازدهم تیم ملی کنار بچه‌ها باشیم زیرا نتیجه و روحیه تیم برای ما مهم است. زمانی که قرار شد بازی در مشهد برگزار شود هیچ صحبتی از طرف سرمربی تیم ملی مطرح نشد. همه امکانات در بهترین شکل ممکن در مشهد برای تیم ملی فراهم شد. برخی مسئولان اجرایی فدراسیون ابراز رضایت بیشتری داشتند زیرا شوق و شور بهتری برای پذیرایی کردن از این تیم در مشهد وجود داشت.

 

اصولی در مورد اینکه آیا تمام حاضران در ورزشگاه بلیت تهیه کرده بودند یا خیر، تصریح کرد: سامانه فروش بلیت گذاشتیم و میزان رسمی که قرار است توسط فدراسیون فروخته شود، تعریف کردیم. ورود و خروج توسط یگان ویژه صورت میگیرد.. باید از زحمات آنها در این ایام تا وقتی تیم ملی از مشهد خارج شد تقدیر و تشکر کنم. بار سنگینی روی دوش نیروی انتظامی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات و الزامات موجود بلیت فروشی کردیم. سامانه ما ساعت ۱۲ دوشنبه ۸ فروردین کارش را آغاز کرد. البته به دلیل ازدحام متقاضیان، این اقدام با حدود ۲ ساعت تاخیر صورت گرفت. نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر برای خرید بلیت پشت سایت بودند. اعلام کردیم هرکس نتوانست بلیت تهیه کند به استادیوم نیاید. خیلی از افراد روز بازی بدون تهیه بلیت پشت در جمع شده بودند. 

 

وی اضافه کرد: از حجم بلیت‌های جعلی با وجود اخطارهای داده شده غافلگیر شدیم. البته مستندات جمع‌ آوری و قطعا با این موضوع برخورد می‌شود. بابت این قصه مدعی هستیم. دست عده‌ای خانم یا آقا بلیت‌هایی با قیمت‌های عجیب و غریب داده شده است. 

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه هوادار در این میان چه گناهی دارد، گفت : آیا مکانیزم و امکاناتی برای پیشگیری از فروش بلیت جعلی در اختیار فدراسیون فوتبال است؟ آیا می توانیم پیشگیری و برخورد کنیم؟ ۲۴ ساعت قبل بازی اخطارهای من به هواداران را شنیدید و دیدید که گفتم از هیچ مبادی دیگری بلیت نخرید.

 

وی ادامه داد: اگر حدود ۱۲۰ هزار نفر متقاضی باشند برای استادیوم با ظرفیت ۱۲-۱۰ هزار نفر بلیت بفروشید قطعا دیگر نمی‌توانید به سایرین بلیت بدهید. خواهش کردم از جای دیگری به جز سامانه بلیت نخرید و حضوری به استادیوم نیایید.

 

اصولی درباره اینکه آیا توضیحات کامل نبوده که این همه جمعیت بدون بلیت به استادیوم آمدند، گفت: مطالب خود را گفتیم و اصحاب رسانه هم منعکس کردند. چگونه باید اعلام می کردیم؟ من موضوعی را گردن هوادار نمی‌اندازم اما فدراسیون برای پیشگیری چه امکاناتی داشته است؟ در مجموع من به میزبانی مشهد نمره قبولی می‌دهم.

 

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی درباره تعریف خود از نمره قبولی، توضیح داد: کل این اتفاق و فرآیند از جمعه تا بعد از ظهر سه‌شنبه درگیر موضوع بودیم. این اقدامات معدل قبولی دارد.

 

اصولی درخصوص اینکه آیا عذرخواهی کردن تا این اندازه سخت است که در بیانیه فدراسیون فوتبال اثری از عذرخواهی نیست، تاکید کرد: این بیانیه را تا انتها بخوانید و پاراگراف آخر را ببینید. در آن بخش آمده در نهایت فدراسیون فوتبال ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی و ..... الان هم به عنوان سخنگوی فدراسیون از همه عزیزان زحمتکش و آنهایی که به زحمت افتادند عذرخواهی می‌کنم. درست نیست ما را سینه دیوار گذاشته و تمام تقصیر را گردن فدراسیون اندازید.

 

وی در مورد اینکه بیانیه فدراسیون طلبکارانه بود، گفت: فدراسیون ما به مردم پاسخ داده و عذرخواهی هم کردیم. آن جای بیانیه هم که حالت طلبکارانه دارد خطاب به سودجویان و افرادی است که از احساسات پاک هواداران سوء استفاده کردند. آنها با قیمت بسیار گزاف بلیت جعلی فروخته و مردم را به زحمت انداختند. با این کار سبب شدند آبرو، اعتبار، حیثیت یک شهر و مردمش زیر سوال برود و قطعا با آنها برخورد قاطعانه‌ای می‌شود. مراتب تاسف و عذرخواهی ما هم شفاف روی سایت فدراسیون قرار گرفته است.

 

وی درمورد اینکه کلمه عذرخواهی به بیانیه فدراسیون فوتبال اضافه شده است؛ تصریح کرد: گردن من از مو باریک‌تر است و به رسانه ها هم جواب دادم. در جریان این موضوع هم نیستم و نسخه‌ای که روی سایت فدراسیون موجود است حاوی عذرخواهی است. مجدد از تمام افرادی که مورد سوء استفاده قرار گرفتند،عذرخواهی می‌کنم.

 

سخنگوی فدراسیون درخصوص توییت یکی از اعضای هیات رییسه و احتمال تعلیق فوتبال ایران اظهار داشت: برخی‌ مدت‌ها است علاقه دارند پالس بدهند و دوست دارند فوتبال تعلیق شود اما ناظر فیفا در گزارش خود نوشته است که در جریان کل این پروسه بود. او در گزارش خود قید کرده ظرف ۷۲ ساعت طبق آیین نامه برگزاری مسابقات زیر نظر فیفا مثل ایجاد امنیت در ورود، امکانات جایگاهی، تفکیک سرویس‌های بهداشتی، آبخوری و .... زیرساخت های لازم در ورزشگاه امام رضا(ع) در این زمان کوتاه میسر نبود.

 

 

اصولی درمورد اینکه با این تفاسیر آیا فیفا با فوتبال ایران برخورد نمی‌کند، پاسخ داد : طبق آن گزارش تاکنون هیچ نکته و تماسی نداشتیم. ناظر بازی توجیه بوده و به امید خدا هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

وی درمورد اینکه با توجه به حضور هیات ایرانی در قطر باید دیپلماسی ورزشی با اینفانتینو شکل بگیرد تا مشکل خاصی ایجاد نشود، عنوان کرد: قطعا این اتفاق می‌افتد. در جریان هستم و دوستان اعزامی با رییس فیفا هم دیدار خواهند کرد. تعجب می‌کنم چرا برخی دوستان مسائل را وارد بحث‌های شخصی خود می‌کنند.

 

عضو هیات رییسه فدراسیون گفت: همه باید یکصدا در کنار هم و منافع فوتبال ملی باشیم و اجازه ندهیم اتفاقی بیفتد.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال درپاسخ به این پرسش که آیا اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در جام جهانی خواهد بود یا خیر، تاکید کرد: ان‌شاءالله.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*