اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305973
تاریخ انتشار: 1401/04/29 23:14
رئیس اداره نظارت بر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد اکنون بالغ بر ۴۰۰ پروژه عمرانی را در ۲۸ استان در دست اجرا دارد که حدود ۴۵ تا از آنها پروژه ملی است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از  زنگ خطر، محمدرضا برکت امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۱)  در حاشیه  بازدید خود از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بنابر خواست دکتر خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار و حسب دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بازدید از سالن اجتماعات، فضای وسیع ساختمانی طبقه فوقانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان و کتابخانه آیت الله محمدی در گلپایگان حضور پیدا کردیم.  رویکرد جدید تکمیل پروژه های نیمه تمام است و در حد  توان و بضاعت  مراکزی که نیاز به مرمت و بازسازی دارند را هم در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد اکنون بالغ بر ۴۰۰ پروژه عمرانی  را در ۲۸ استان در دست اجرا دارد که حدود ۴۵ تا از آنها  پروژه ملی است. در پروژه استانی بودجه ها صرفا توسط استان ها و شورای برنامه ریزی استان تعیین تکلیف می شود اما برای پروژه های ملی  وزارت خانه مامور اجرای ان است و بودجه آن از طریق  سازمان برنامه بودجه تخصیص می یابد.

رئیس اداره نظارت بر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجموعه فضای فیزیکی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان به گونه ای است که  مانند آن را در برخی از استان ها هم نداریم اما مشکلات فیزیکی دارد  لذا  ابتدای هفته آینده چند نفر از کارشناسان وزارت خانه در گلپایگان مستقر خواهند شد و ساختمان را مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهند و  برآوردی از هزینه های مورد نیاز خواهند داشت و پس از کارشناسی که در هفته آینده انجام خواهد شد به خبرنگاران اعلام می کنم که در طی چه مدت زمانی  بازسازی این مجموعه را انجام خواهیم داد.

در ادامه نیز نماینده گلپایگان و خوانسار خاطر نشان کرد: متاسفانه سالن سینما و همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان به مدت حدود یکسال با شکایت اوقاف مبنی بر عدم پرداخت حق موقوفه توسط این مجموعه ، پلمپ بود و اکنون هم در حال خراب شدن است.

سید مسعود خاتمی افزود: به مسئولین مربوطه بارها تذکر دادم که بیت المال متعلق به مردم است. سالن سینما باید در شان مردم باشد و از آن استفاده کنند  در همین راستا وزیر ارشاد قول تکمیل سالن سینمای گلپایگان را از بودجه سال  ۱۴۰۱ داد.

سری که درد نمیکند چرا دستمال ببندیم؟!

فرماندار گلپایگان نیز تصریح کرد: شهرستان گلپایگان از سال ۱۲۸۵ فرمانداری داشت و از شهرستان های با قدمت است ؛ سابقه این منطقه زبانزد است و در حوزه فرهنگ ، علم و فقاهت حرف برای گفتن دارد اما ظرفیت های موجود با امکانات هماهنگی ندارد و متاسفانه یک سالن همایش آبرومند نداریم و سالن موجود از حداقل امکانات( صوت ، سیستم گرمایش و سرمایش ، تهویه و…) که در شان مردم این شهرستان باشد برخوردار نیست.

محمدرضا عسگریان یاداورشد:  در گذشته در راستای حل این معضلات قول های زیادی داده شده اما به ان جامه عمل نپوشاندند. سروسامان دادن به وضعیت فعلی این سالن از خواسته های ما است و طی دیدار با وزیر ارشاد قول تخصیص حداقل ۶ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز و بهسازی  سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد گلپایگان  را گرفته ایم.

در ادامه نیز صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه نسل نو  و پایگاه خبری زنگ خطر ، در جلسه مربوط به بازدید رئیس اداره نظارت بر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساختمان اداره ارشاد شهرستان گلپایگان ضمن عذرخواهی به عنوان یک رسانه از وضعیت اسفناک سالن وسیع و اتاق ها و سرویس های بهداشتی واقع در طبقه فوقانی ساختمان این اداره ، اظهار کرد: اداره ارشاد گلپایگان حدود ۲۲ سال است که ساخته شده اما تنها به دلیل بدهی به اوقاف یک سال پلمپ بود و درحال حاضر حدود ده ماه است رفع پلمپ شده و همچون گذشته در اختیار اداره ارشاد گلپایگان است اما متأسفانه در وضعیت مناسبی از لحاظ فیزیکی ساختمان و حتی نظافت به سر نمی برد.

وی ادامه داد : در برخی از مدیریت های شهرستان ها و معاونت های ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد روزمرگی هستیم  و نگاه ها  ” سری که درد نمیکند چرا دستمال ببندیم ” است. برخی مدیران ارشاد شهرستان ها و معاونت ها در ادارات کل استانی نگاهی اغلب اصلاح طلبانه و متفاوت با دولت فعلی را دارند. هرچقدر هم وزیر ارشاد انقلابی و جهاد گر باشد اما با وجود برخی از مدیران ارشاد در شهرستان ها و معاونت ها در ادارات کل  که نگاهی اصلاح طلبانه و متفاوت با دولت انقلابی دارند  فرهنگ  به جایگاهی دست پیدا نخواهد کرد لذا نیاز به مدیران جهادی است.

وحیداعظمی گفت: خیلی بد است که بگوییم چرا مدیر یک شهرستان عوض نمی شود بگویند  نیرو نداریم و باید با همین مدیران اصلاح طلب بسازید ، این برای وزارت ارشاد و مقوله فرهنگ در کشور بد است .  وزیر ارشاد ، معاون مطبوعاتی و مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت فعلی  از دلسوزان و جهاد گران هستند و با وجود این افراد افق روشنی را برای مجموعه فرهنگ و ارشاد می بینیم اما از وزیر  می خواهیم که بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی  در برخی از شهرستان ها و برخی از ادارات کل را ساماندهی کنند.

برچسب ها:
زنگ خطر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*