اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306037
تاریخ انتشار: 1401/05/03 16:11
مسئول حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: اگر بخواهیم برای برخی طلاق ها سختگیرانه عمل کنیم و اجازه ندهیم برخی از طلاق ها انجام شود آسیب های بعدی آن را باید دنبال کنیم، مواردی داشتیم که با وجود اینکه طلاق صورت نگرفته اما شاهد انحرافاتی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از زنگ خطر؛ مرتضی طبرزدی اظهار کرد: در گلپایگان یک مرکز کمپ ترک اعتیاد وجود دارد البته افرادی  برای راه اندازی کمپ در شهرستان  افرادی متقاضی هستند که پرونده آنها در دست بررسی است همچنین  یک مرکز دارویی ترک اعتیاد  به نام ابن سینا نیز فعال است.

ارجاع ۳۹۱ پرونده طلاق از دادگستری به بهزیستی گلپایگان در سال گذشته 

وی ادامه داد: متاسفانه ظرفیت کل مراکز درمانی ما در زمینه ترک اعتیاد تکمیل است و حتی افرادی هستند که در نوبت ثبت نام قرار دارند.  در سال گذشته ۵۸۴ نفر از خدمات درمانی ترک اعتیاد در مراکز متعدد استفاده کردند همچنین در سال گذشته ۲۸۰ نفر تحت پوشش آموزش های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

مسئول حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت:  سال گذشته حدود هزار کودک ۳ تا ۶ سال توسط چهار مرکز بینایی سنجی مورد سنجش قرار گرفتند  که ۱۶۰ نفر به مرحله دوم ارجاع شدند و از این تعداد برای  ۱۶ نفر کار درمانی انجام شد. همچنین ۹۸۵ نوزاد تحت شنوایی سنجی قرار گرفتند که ۴ نفر آنها  نیازمند سمعک بودند.

طبرزدی با بیان اینکه سال گذشته ۳۷ نفر از مشاوره ژنتیک در گلپایگان بهره مند شدند  افزود: ۶ مرکز مشاوره در شهرستان فعال است که یکی از آنها به صورت تخصصی در زمینه ازدواج و خانواده فعالیت می کند . یک مرکز مشاوره ژنتیک خصوصی در گلپایگان فعال است اما  متاسفانه اطلاعات خانواده ها در این زمینه کم است و ما نیز امکان اطلاع رسانی به همه شهروندان را نداریم. به افرادی که نیازمند مشاوره ژنتیک باشند اما از بضاعت مالی کافی برخوردار نباشند کالابرگ می دهیم تا مورد مشاوره ژنتیک قرار بگیرند تا مبادا نوزادان معلولی را به دنیا بیاورند.

وی مناسب سازی معابر جهت تردد راحت معلولین را از اولویت های سازمان بهزیستی دانست و تصریح کرد: همه ساله بازدید های مختلفی از طرح های شهرستان داریم و مکاتباتی نیز در این راستا با ادارات انجام می دهیم. در سال جاری  در طراحی تحت عنوان شهید رجایی از ۶۵ دستگاه دولتی بازدید کردیم و موارد لازم به ادارات گفته شد اما همچنان قطعا نیاز به کارهای بیشتر و همراهی دستگاه های اجرایی داریم تا معلولین بتوانند از خدمات ویژه تری برخوردار شوند.

مسئول حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: در سال گذشته۳۹۱ پرونده طلاق و از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲ پرونده از سوی دادگستری به بهزیستی  ارجاع شده اما بهزیستی آماری ندارد که چه تعداد از این پرونده ها نهایتا منجر به طلاق یا سازش شده است. یک مقدار داریم طلاق ها را سختگیرانه می کنیم اما همانطور که پیش از این  هم گفتم معتقدم اگر بخواهیم سختگیرانه عمل کنیم و اجازه ندهیم برخی از طلاق ها انجام شود آسیب های بعدی آن را باید دنبال کنیم، مواردی داشتیم که با وجود اینکه طلاق صورت نگرفته اما  شاهد انحرافاتی بودیم.

برچسب ها:
زنگ خطر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*