اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306231
تاریخ انتشار: 1401/05/19 21:58
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان:
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان گفت: گلپایگان یک بیمارستان با 102 تخت فعال، 11 بخش درمانی ، 34 پزشک متخصص و 3 فوق تخصص دارد. 3 پایگاه اورژانس در سطح شهرستان فعال است اما در صدد راه اندازی یک پایگاه اورژانس در منطقه شهرک الوند و مسکن مهر هستیم

به گزارش  پایگاه خبری عصرجهان به نقل از زنگ خطر؛ دکتر علی اصغر صبوحی در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان که امروز (۱۸ مرداد ۱۴۰۱) در فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه گلپایگان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد  اظهار کرد: از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ ، بیست و چهار هزار و ۲۹۷ مورد تست کرونا در شهرستان گلپایگان گرفته شده که از این تعداد ۳۷ درصد آنها مثبت بوده است. در مرداد ماه تقریبا هر فردی که به مراکز درمانی مراجعه کرده تست کرونای وی مثبت بوده همچنین طی مدت اخیر ۲ مورد فوتی کرونایی داشتیم که یکی از آنها بیماری زمینه ای داشت و دیگری واکسن کرونا تزریق نکرده بود.


وی ادامه داد:  جمعیت بالای ۵ سال شهرستان ۸۳/۲ درصد نوبت اول و ۷۶/۴۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند همچنین از جمعیت بیش از ۹۸ هزار نفری شهرستان ۱۵ هزار و ۶۳۸ نفر هیچکدوم از دوز های واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان گفت :  گلپایگان یک بیمارستان با  ۱۰۲ تخت فعال، ۱۱ بخش درمانی ، ۳۴ پزشک متخصص و ۳ فوق تخصص دارد. درمانگاه خاتم الانبیا تا ساعت ۱۲ شب و درمانگاه بیمارستان شهر گوگد حدودا تا ساعت ۹ شب فعال است و همین موضوع سبب شده درمانگاه بیماران سرپایی بیمارستان گلپایگان شلوغ باشد.

دکتر علی اصغر صبوحی افزود: ۳ پایگاه اورژانس در سطح شهرستان فعال است اما در صدد راه اندازی یک پایگاه اورژانس در منطقه شهرک الوند و مسکن مهر هستیم.
هزار و ۹۸۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان داریم که در چهار ماه گذشته ۴ هزار و ۲۶۷ مورد بازرسی از آنها انجام شد که   ۶۰ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۴ واحد هم پلمپ شد.همچنین با بازرسی های انجام شده تاکنون آلودگی آب از نظر مواد شیمیایی و یا میکروبی مشاهده نکردیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۷۷ مورد حیوان گزیدگی و از ابتدای سال جاری تاکنون  ۱۶۹ مورد حیوان گزیدگی که اکثرا توسط سگ بوده را در شهرستان شاهد هستیم لذا لازم است که کمیته اتلاف حیوانات فعال تر شود. اکنون هر دوز واکسنی که برای افرادی حیوان گزیده  تزریق  می کنیم حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار  تومان برای دولت هزینه در بردارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با بیان اینکه متاسفانه امار خودکشی ها روبه افزایش است یاد آورشد: در سه ماهه نخست سال جاری ۷۰ مورد تصادف خودرویی و ۷۹ مورد تصادف موتوری  را در شهرستان شاهد بودیم لذا می طلبد که کمیته جامعه ایمن فعال  و مصوبات ان اجرایی شود.

برچسب ها:
زنگ خطر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*