اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306455
تاریخ انتشار: 1401/06/08 21:48
مدیر عامل جمعیت پیشگیری از اعتیاد و پژوهش آسیب های اجتماعی استان خوزستان گفت: اوتیسم اختلال شناخته شده ای است که علاوه بر درد و رنج فراوان هزینه زیادی را به خانواده ها تحمیل میکند و به همین دلیل است که دولتها حق ندارند در خصوص این بیماران بی توجه باشند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از عطر کارون، داریوش مرادی مدیر عامل جمعیت پیشگیری از اعتیاد و پژوهش آسیب های اجتماعی استان خوزستان گفت: اوتیسم اختلال شناخته شده ای است که علاوه بر درد و رنج فراوان هزینه زیادی را به خانواده ها تحمیل میکند و به همین دلیل است که دولتها حق ندارند در خصوص این بیماران بی توجه باشند و میباید تامین کننده دارو و بسته های بهداشتی برای این نوع بیماری باشند آنهم از طریق ردیف های مختلف درمانی با شیوع روز افزون اختلال طیف اوتیسم ، نگرانی های خانواده ها و والدین روز به روز بیشتر می شود به طوری که آن ها به طور مداوم نشانه های اوتیسم را در کودک خود بررسی کرده و در سایت های اینترنتی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستند .

هر گونه سهل انگاری خیانت آشکار به حقوق حقه بیمارانی هست که توان دفاع از حقوق حقه خود را ندارند

علائم و مشکلات کودکانی که به این اختلال دچار می شوند ، از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت بوده و از انجام رفتار های کلیشه ای و نارسایی در تکلم و زبان گرفته تا ناتوانی در انجام بازی ها و عدم تشخیص نیات و هیجانات دیگران را شامل می شود .

تمامی این علائم برای والدین و خانواده ها غم و اندوه زیادی به بار می آورد . اما مشکلی که امروزه خانواده هایی که کودک اوتیسمی دارند ، با آن دست به گریبان هستند ، مشکلات رفتاری ای است که بسیار شایع است . در این مقاله خواننده را با انواع این مشکلات رفتاری و دلایلی که می توانند باعث بروز این رفتار شوند و همچنین انواع درمان های متداول برای برطرف کردن این مشکلات آشنا می کنیم .

انواع مشکلات رفتاری در کودکان مبتلا به اوتیسم

مشکلات رفتاری به اشکال متفاوتی خود را نشان می دهند و به طور کلی در دو طبقه جداگانه درون سازی و برون سازی جای می گیرند .

مشکلات رفتاری درون سازی : اینگونه مشکلات در درون فرد احساس می شود و بیش از اینکه اطرافیان را آزار دهند ، موجب آزار خود کودک می شوند و هسته اصلی آن ها اختلال خلق است . از جمله این رفتار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

برچسب ها:
عطرکارون ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*