اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306580
تاریخ انتشار: 1401/06/20 22:21
مدیرعامل جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با وی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه خبری عصرجهان و به نقل از تایماز نیوز، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این دیدار با استقبال از انتخاب محمدی به عنوان مدیرعامل کشت و صنعت مغان گفت: شما از نسل تلاشگر، ولایی، خوش سابقه، کارآمد و جهادی هستید که انتظار می رود در ادامه زحمات قبلی به عنوان رئیس هیئت مدیره، کار توام با عقلانیت، تدبیر و بامعرفت در این مجموعه بزرگ به عنوان قطب مهم نظام بهره برداری برای تامین و تجهیز امنیت و اقتدار غذایی ملت و منطقه درخشان تر عمل نمایید.

 

آیت الله سیدحسن عاملی اظهار داشت: انتظار این است که با پند و اندرز از گذشته و اندوختن تجربه های مفید، برنامه ریزی حرفه ای و گسترده تری را با تهیه و تشویق همه عوامل آن مجموعه و دسته بندی انگیزش های کاری و شغلی آن ها اقدامات فاخری را انجام بدهید.

وی افزود: از مدیریت سنتی چند دهه‌ی گذشته باید عبور کرد و با مدیریت نوین مبتنی بر روحیه جهادی و آینده نگری پیش رفت، چرا که امروز کشور ما نیازمند کارهای برجسته نوین و ابتکاری است که توأم با شجاعت و خلق فرصت‌های جدید باشد.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: امروز با کم آبی و بحران آب روبرو هستیم بنابراین ضرورت دارد با دست یافتن به تکنولوژی های جدید در حوزه کشاورزی و دامپروری با نگاهی به جهان، ضمن غلبه بر بحران ها نقش آفرینی در تولید ثروت را نیز به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه کشت و صنعت مغان باید به مرکز تحقیق، ترویج و توسعه تبدیل شود، ادامه داد: ضرورت دارد این مجموعه با توجه به نام بلند آن کارآمد مدیریت شود تا با تغییر و تحول مثبت برای تولید و صادرات، جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و در این صورت است که می توانید الگوی کشت و زرع و دامپروری برای کشاورزان و دامداران نه‌تنها استان بلکه کشور باشید.

نماینده ولی فقیه در استان با ابراز خرسندی از ورود نگرش جدید به مدیریت کشت و صنعت مغان ابراز امیدواری کرد: نگاه تحولی خواهد توانست این مجموعه عظیم را در مدار تولید و توسعه مداوم قرار دهد که با تجربیات مدیر جدید رخدادهای ارزشمندی را متصور هستیم.

مدیرعامل کشت و صنعت مغان:
کشت و صنعت مغان برای یک تحول بزرگ با بهره گیری از بینش های موثر آماده می شود

مدیرعامل جدید کشت و صنعت و دامپروری مغان هم در این دیدار با قدردانی از نگاه عمیق و راهگشای آیت الله عاملی به حوزه های مهم اقتصادی استان، گفت: تجربه ارزشمندی را از ۲۰ ماه گذشته در کشت و صنعت مغان به دست آورده ایم که می تواند چراغ راه تحولات مورد انتظار باشد.

قاسم محمدی اظهار داشت: در حوزه‌های زراعت، دامپروری، تولید شیر و لبنیات، گندم، چغندر، علوفه، ذرت، بذر و سایر محصولات رکوردهای جدیدی به ثبت رساندیم که این توفیق برآمده از همدلی و همبستگی والا و ارزشی در بین اعضای هیئت مدیره و دیدگاه متمرکز آن ها به کار و تلاش و تولید بود.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریتی، کشت و صنعت از برنامه‌های اجرایی پخته و ثمربخش بهره گرفت، افزود: روال مدیریتی همچون گذشته از جنبه‌های اثرگذاری برخوردار خواهد بود و تلاش خواهد شد همه امورات با نگاهی به فناوری های نوین، مولفه های توسعه و اعتقاد به فلسفه جهاد، سازندگی، تولید، قطع واردات و توجه به صادرات پیش رود.

 

محمدی خاطر نشان کرد: کشت و صنعت مغان باید توجه ویژه‌ای به آخرین دستاوردهای حوزه کشاورزی دنیا داشته باشد و خود را برای یک تحول بزرگ با بهره گیری از بینش های موثر آماده نماید.

 

وی با اشاره به اینکه ما در صدد هماهنگی های محیطی، ملی و فرا محیطی برای این تحول بزرگ هستیم، تصریح کرد: در تولید بذر، بازبینی در الگوی کشت، تدوین نظام جامع، به کارگیری تکنولوژی روز در حوزه مکانیزاسیون و توجه به سرمایه اجتماعی و انسانی به عنوان مرکز ثقل هوشمند این مجموعه، اتفاقات جدیدی را رقم خواهیم زد.

 

مدیرعامل کشت و صنعت مغان با اشاره به انتظارات نماینده ولی فقیه در استان، اذعان داشت: در راستای توقعات عمومی و به ویژه دغدغه های نماینده محترم ولی فقیه، ۱۲۰۰ هکتار از اراضی باغی زیتون و ۶۰۰ هکتار اراضی یونجه مجهز به امکانات آبیاری زیر سطحی خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه موضوع آب برای ما بسیار حیاتی است، ادامه داد: این حجم از عملیات آبیاری نوین باعث مدیریت مصرف آب خواهد شد که در این خصوص از توانمندی یک شرکت دانش بنیان استفاده خواهیم نمود تا با بهره گیری از استانداردهای بین المللی و متخصصان ایرانی این مدل بتواند در توسعه شرکت و مصرف بهینه آب موثر واقع گردد.

 

محمدی افزود: عملیات ۲۰۰ هکتار که از منابع داخلی تامین اعتبار شده است به زودی کلنگ زنی خواهد شد و الباقی ۸۰ درصد از محل اعتبارات آب و خاک کشور و ۲۰ درصد تسهیلات بانکی تامین اعتبار خواهد شد که تحول عظیم را در سه بستر نگاه نوین به آبیاری برای مهار کم آبی به ویژه در منطقه مغان، مدل سازی به عنوان مرکز مراجعه و ارتقای راندمان تولید ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع بعد از ۵۲ سال در بعد سرمایه گذاری های نوین در کشت و صنعت مغان عنلیاتی می شود.

 

مدیرعامل کشت و صنعت مغان با اشاره به فعالیت های حوزه دامپروری گفت: با وجود اقدامات مناسبی که در این حوزه اتفاق افتاده است به دنبال سرمایه‌گذاری جدید برای ۲۰ هزار راس دام با تاکید وزیر محترم جهاد کشاورزی مبنی بر تامین گوشت ارزان به منظور عرضه عمومی هستیم.

 

وی افزود: این موضوع با هماهنگی شرکت کشت و صنعت مغان، شرکت شهرک های کشاورزی، معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام و یک نهاد سرمایه گذاری بزرگ به صورت مثلثی انجام خواهد گرفت.

 

محمدی تصریح کرد: طرح تحول کشت و صنعت مغان را در دست آماده سازی داریم که در سفر استاندار محترم بر آن تاکید شد و برشی خواهد بود از نظام جامعی که می خواهیم با سازمان برنامه و بودجه محقق سازیم و این طرح تحولی، منشور راه آینده ما خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه ۱۷۰ میلیارد سرمایه گذاری در هفته دولت در این شرکت افتتاح گردید، خاطرنشان کرد: همه این اتفاقات مثبت در سایه اتحاد، برادری و وحدت بین مسئولان استانی که مورد تاکید نماینده محترم ولی فقیه است، محقق می شود و ما خود را مجاب و آماده آن می دانیم و امورات خود را بر این سیاق پیش خواهیم برد

برچسب ها:
تایماز نیوز ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*