اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307183
تاریخ انتشار: 1401/08/15 22:26
.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از  تجهیز نیوز ، «جواد اوجی» هرچند چند هفته قبل در مجلس وعده خاموش‌سازی مشعل‌ها را در مجلس داد اما به نظر می‌رسد «امین امرایی» جوان‌ترین مدیرعامل حال حاضر صنعت پتروشیمی مامور تحقق وعده‌های گازی وزیر نفت شده است.

ماجرا از این قرار است که پس از انجام تعمیرات اساسی و اعمال تغییرات فنی در کارخانه «ان.جی.ال ۶۰۰» با صرفه‌جویی یک‌ماهه در زمان انجام اورهال، که توقف سوختن روزانه ۲۰ میلیون فوت مکعب گاز را برای صنعت نفت به ارمغان آورد، در مرحله دوم تغییر آرایش خطوط لوله «ان.جی.ال»ها برای توقف سوختن گازهای همراه نفت در دستورکار مدیرعامل پتروشیمی «مارون» قرار گرفته است.

در شرایط فعلی بخشی از خوراک ورودی پتروشیمی «مارون» توسط کارخانه‌های گاز و گازمایع ۴۰۰، ۶۰۰، ۷۰۰، ۸۰۰ و ۱۵۰۰ تامین می‌شود که به طور متوسط روزانه معادل ۴ میلیون مترمکعب گاز غنی کارخانه ۱۵۰۰ روانه میدان نفتی کرنج پارسی برای تزریق می‌شود.

بر این اساس، با اخذ مجوز و آغاز عملیات اجرایی مقرر شده بخشی از گاز تزریقی میدان کرنج با ایجاد انشعابی از مسیر خط لوله ششم سراسری تامین و گاز غنی که بخشی از آن هم در مشعل می‌سوزد به تامین پایدار خوراک پتروشیمی «مارون» اختصاص یابد.

با اجرای این عملیات اجرایی با پیگیری و قبول ریسک «امرایی» که روز و روزگاری متولی اجرای طرح «آماک» هم در مناطق نفت‌خیز جنوب بود، عملیات ساخت خطوط لوله تزریق گاز میدان کرنج و تامین خوراک پتروشیمی «مارون» آغاز شده که پیش بینی می‌شود با احداث این دو خط ۳۲ اینچی هم از سوختن گازهای غنی جلوگیری شود و هم شرایط تزریق گاز کرنج و تامین خوراک «مارون» پایدارتر شود.

از «امین امرایی» مدیرعامل جوان «مارون» بیشتر خواهید شنید، کارنامه «او» را بار دیگر با دقت مرور کنید، مدیر جوانی که مثل «حسین صفاری»، «رضا قاسمی شهری»، «محمود امین‌نژاد»، «متین دیداری» و… بدون لابی سیاسی بالا آمده و آن قدر توانایی فنی و مدیریتی دارد که برای شهره شدن و پیشرفت در صنعت پتروشیمی هیچگاه دست به دامن کارت‌های طلایی پدر زن، فامیل دور و نزدیک نشده و نخواهد شد…

برچسب ها:
تجهیز نیوز ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*