اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307377
تاریخ انتشار: 1401/08/30 21:28
استاندار گیلان با اشاره به ثبت جهانی چای لاهیجان و چادرشب قاسم آباد، اضافه کرد: هیچ کجای دنیا جنگل های هیرکانی ما را با درختانی چند صد ساله ندارند و لذا میراثدار جنگل هایی هستیم که می تواند هدف گردشگری باشد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان و به نقل از گیل فام ، اسدالله عباسی در آیین اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، یکی از مزیت های نسبی بسیار عالی استان گیلان را سرآمد بودن در سه حوزه ماموریتی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست و اظهار کرد: گیلان می تواند همه این فرصت ها و ظرفیت ها را شکوفا کند.

جنگل های هیرکانی منطقه هدف گردشگری شود/ شناسایی ۳۶۰ عرصه سرمایه گذاری در گیلان

او با بیان اینکه در جهت برنامه های راهبردی دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد همه فرصت ها و ظرفیت های گیلان را شناسایی کردیم، افزود: رویکرد دولت توجه به مزیت های گردشگری استان ها از جمله گیلان است.

استاندار گیلان با اشاره به شناسایی بیش از ۲۵۰ عرصه برای سرمایه گذاری گردشگری در استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخش میراث فرهنگی هنوز نتوانسته ایم همه مناطق میراثی و تاریخی و فرهنگی گیلان را به معنای واقعی به مردم بشناسانیم.

عباسی با بیان اینکه همه دستگاه ها جهادی عمل کردند تا ماسوله را به جایگاه ثبت جهانی برسانیم، گفت: همه در کنار هم ایستادیم تا کارشناسان یونسکو دریابنند ماسوله تنها نمونه موجود در دنیا با قدمت ۸۰۰ ساله است که هنوز بافت تاریخی خود را حفظ کرده است.

او قدمت دیلمان و غارهای رودبار و سازه های قلعه رودخان و حفاری های ۳۵۰۰ ساله املش و… را پژواک تاریخ ایران و گیلان دانست و بیان کرد: باید در همه این بخش های موزه مردم شناسی را راه اندازی کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه رشت شهر خلاق خوراک است، گفت: رشت یک شهر تاریخی و شهر اولین ها بوده و باید همه این اولین ها را ثبت کنیم.

او با اشاره به ثبت جهانی چای لاهیجان و چادرشب قاسم آباد، اضافه کرد: هیچ کجای دنیا جنگل های هیرکانی ما را با درختانی چند صد ساله ندارند و لذا میراثدار جنگل هایی هستیم که می تواند هدف گردشگری باشد؛ آب و هوای کم نظیر گیلان نیز فرصت مناسبی را برای گردشگران فراهم می کند که با ساماندهی و مدیریت ساحل می توانیم این ظرفیت را بیش از پیش به منصه ظهور بگذاریم.

عباسی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال میزبان بیش از ۵۲ میلیون مسافر و ۱۴ میلیون خودرو بودیم، گفت: طی مدت مذکور ۴۲ میلیون گردشگر در استان اقامت داشتند؛ این در حالی است که گیلان جمعیت دو و نیم میلیون نفری دارد و لذا در برخی از ایام سال به ویژه پایان هفته ها معادل همین جمعیت گردشگر و مسافر به استان می آید.

او تولید زباله و مصرف کالاهای اساسی را از پیامدهای ورود این حجم عظیم از گردشگر به گیلان دانست و یادآور شد: خوشبختانه آرامش خاصی در گیلان حاکم است و هماهنگی و انسجام دستگاه ها موجب شده علیرغم برنامه مردمی شدن اقتصاد و آزادسازی یارانه ها، کمبودی در حوزه آرد و نان و سوخت و برق و آب نداشته باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی به اشتغالزایی کمک می کند، ادامه داد: گیلان می تواند در سه حوزه ماموریتی وزارتخانه میراث فرهنگی، گذدشگری و صنایع دستی اشتغالزا باشد و لذا باید از جذب سرمایه گذار عقب نماند. در این راستا سامانه مجوزهای بی نام را تعریف کردیم و تاکنون بیش از ۳۶۰ عرصه سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است.

او از فعال شدن راه آهن رشت – کاسپین و رشت – آستارا در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: میراث فرهنگی و طبیعی موجود در گیلان در کشورهای حاشیه خزر وجود ندارد و لذا کلیه بیمه ها و بانک های خصوصی استان را مکلف کردیم از منابع خودشان برای سرمایه گذاری در همین استان استفاده کنند.

عباسی، میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی را از مزیت های گیلان برای تخقق اهداف اقتصادی دانست و گفت: شکوفایی داشته های طبیعی و تمدنی گیلان و حفظ آنان به اشتغال پایدار و ایجاد درآمد کمک می کند

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*