اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307402
تاریخ انتشار: 1401/09/03 00:11
خیزِ رسانه‌ای خوزستان در تولید محتوای موثر؛
دومین جشنواره رسانه‌ای «شهد رسانه»، رقابتی‌ترین جشنواره مطبوعاتی خوزستان در سالیان اخیر بود که در هفته پایانی آبان با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان و به نقل از هنر قلم و به نقل از روابط عمومی این پایان، می‌تواند آغازی برای خیزِ رسانه‌ای استان در تولید محتوای موثر به منظور شناخت بیش از پیش صنعت نیشکر باشد. از این منظر، خبرنگاران می‌توانند با نگاه خلاقانه در آفرینش آثار، در بُعد محلی و ملی، بازوی توسعه‌ای این صنعت شوند.

«شهد رسانه» رقابتی‌ترین جشنواره مطبوعاتی خوزستان

نشستن اساتید سرشناس در مسند داوری و استقبال مقبول روزنامه‌نگاران استانی و کشوری از این جشنواره، از نقاط قوت این رویداد سه روزه بود که از یک‌سو، به گزینش حرفه‌ای آثار از سوی هیت داوران منتهی شد و از سوی دیگر، فضا را برای خلق خلاقانه آثار، منطبق بر نگاهی نو و اصول حرفه‌ای در سومین جشنواره شهد، فراهم خواهد کرد.

رقابت ۵۶ روزنامه‌نگار با بیش از ۱۵۰ اثر در بخش‌های خبر، یادداشت، تیتر، مصاحبه، گزارش و بخش‌های ویژه، در جشنواره‌ای تخصصی که رویشی دو ساله دارد، از دید اساتید رسانه، مطلوب است و در مقایسه با دیگر جشنواره‌های رسانه‌ای حتی رقابت‌های مطبوعاتی در سطح ملی، این کمیت، شگفتی‌ساز است و مطمئنا با این اقبال و استقبال رسانه‌ها، شهد رسانه در سومین سالش، به رقابتی‌ترین جشنواره هم از منظر کیفیت و هم کمیت تبدیل می‌شود.

از دیدگاه صاحب‌نظران، رسانه‌های استان از نداشتن خبرنگاران تخصصی یا حضور اندک‌شان در رنج‌اند. استانی که توامان نفت و نخل و نیشکر است و در کشاورزی و انرژی از یک‌سو و ترانزیت آبی و خاکی کالا از سوی دیگر، حرف اول را می‌زند، ضرورت دارد خبرنگارانی متخصص و سرآمد در هر یک از این زمینه‌ها داشته باشد تا تأثیرشان بر روند توسعه استان دوچندان شود.

در همین راستا، آموزش خبرنگارانی متخصص با شناخت و آگاهی کامل از پیچ و خم‌های صنعت نیشکر، یکی از هدف‌گذاری‌های روابط‌عمومی نیشکر در مسیر شهدِ رسانه است و این اتفاق با توجه به نقش موثر رسانه‌ها در سومین جشنواره بین‌المللی شکرستان، با بهره‌گیری از اساتید برجسته روزنامه‌نگاری و برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.

برچسب ها:
هنر قلم ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*