اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307565
تاریخ انتشار: 1401/09/24 23:23
کارخانه تولید کود «فسفاته» و «نیتراته» از طرح‌های دانش‌بنیان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که سال گذشته در کشت و صنعت امام خمینی (ره) کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از هنر قلم ، این کارخانه در مراحل پایانی ساخت است و تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و بزودی خط تولید آن به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کارخانه تولید کود فسفاته و نیتراته را گامی مهم در جهت بهبود کشاورزی برشمرد که افزایش تولید محصولات را به دنبال دارد.

دکتر عبدعلی ناصری افزود: با آغاز به کار خط تولید این کارخانه، سالیانه حدود ۲۰ هزار تن کود فسفاته و نیتراته تولید می‌شود و در فاز توسعه‌ای، علاوه بر تامین نیاز کشت و صنعت‌های نیشکری، کود مورد نیاز کشاورزی استان نیز تامین خواهد شد.

به گفته او، شرکت توسعه  نیشکر و صنایع جانبی بستر مناسبی را برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در تولید و خودکفایی کشور ایجاد کرده و برنامه‌های متنوعی برای رونق صنایع پایین دستی دارد.

بر اساس این گزارش، کارخانه تولید کود فسفاته و نیتراته در اسفندماه سال گذشته با حضور فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور و مسئولین استانی کلنگ‌زنی شد.

این کارخانه در سال تولید دانش‌بنیان، با مشارکت دو شرکت دانش‌بنیان در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) در حال ساخت و راه‌اندازی است.

بر اساس تحقیقات انجام شده، کودهای فسفاته و نیتراته یکی از انواع مهم نهاده‌ها در جهت افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارند.

برچسب ها:
هنر قلم ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*