اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307679
تاریخ انتشار: 1401/10/01 23:19
.

 به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تجهیزنیوز/سید محمدرضا حسینی علی آباد در مراسم اختتامیه دومین جشنواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی با همکاری مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی تجهیز صنعت نگین پاسارگاد با بیان این مطلب افزود: پژوهش و فناوری از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت کشور است. بدون پژوهش نمی توان برای مشکلات جامعه نسخه عملی پیچید.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های پیدا و پنهان پژوهشگران حوزه های مختلف برای توسعه استان ها و کشور نهایت بهره را برد، ادامه داد: پژوهش های کاربردی می تواند برای رفع مشکلات کشور مثمر ثمر واقع شوند.

ریاست محترم دومین جشنواره پژوهشگران برتر بیان نمود: هفته پژوهش فرصتی بی نظیر جهت تقدیر و تجلیل از تلاش­های مجدانه پژوهشگران و ارائه دستاوردها در حوزه پژوهش و فناوری است.

وی همچنین اضافه نمود: شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی به پاس زحمات و تلاش­های محققین و پژوهشگران طی فراخوان، ۱۵ پژوهشگر برتر را هر ساله بر اساس دستورالعمل جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور وزارت علوم، فناوری و تحقیقات، انتخاب و تندیس، حکم پژوهشگر برتر و تقدیرنامه به این افراد تقدیم می گردد.

همچنین دبیر محترم کمیته اجرایی جناب آقای پروفسور سید پدرام موسوی افزود: هفته پژوهش می تواند شروع یک تلنگر برای جویندگان راه علم و دانش باشد که به وسیله پژوهش به رشد درونی و دانایی توسعه پذیر دست یابند و دائما در فرآیند یادگیری و یافتن راه های جدید برای توسعه اجتماعی باشند.

موسوی افزود: جامعه براساس توسعه فکری افراد می تواند مسیری جدید و موثر برای نسل حاضر و نسل آینده در مسیر تکاپو ایجاد نموده و راهگشای نیازهای جامعه بر مبنای تفکر استراتژیک که همانا راه های جدیدی برای دستیابی به حوزه های ناشناخته باشد که انسانها برای حضور در عرصه های مختلف نیازمند کسب و دسته بندی و ارتقا آن هستند.

در پایان دبیر محترم کمیته اجرایی بیان کرد: حضور پژوهشگران در این هفته خوش یمن را می ستاییم و امیدواریم همواره در مسیر توسعه فردی و تعالی اجتماعی گامهای مصر و آثار خوبی از خودمان برجای گذاریم.

دبیر شورای سیاستگذاری این جشنواره نیزجناب آقای دکتر فرزاد رمضانی راد اضافه کرد: پژوهش ، اندیشیدن و نوآوری اساسی ترین پیش نیازهای رسیدن به پیشرفت، توسعه خود کفایی، رفاه عمومی و استقلال کشور است.

 

رمضانی راد ادامه داد: نوع و سطح فعالیت های پژوهشی هر کشور یکی از شاخص های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می شود. دیدگاه مسولین و اساتید به پژوهش می بایست بر حل شناسایی نیاز ها و مشکلات موجود در جامعه در تمام حوز ه ها و سپس اولویت بندی بر اساس اهمیت موضوعات باشد، یاد آور می شود آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و حتی نظام آموزشی می بایست مکمل یکدیگر باشند.

 

وی افزود: در همین راستا دومین جشواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی به میزبانی مازندران و خوزستان در تاریخ ۲۵ آذرماه برگزار شد.

 

رمضانی راد اضافه کرد: در این جشواره تمام دانشجویان و دانش آموختگان تمامی رشته های تحصیلی و در تمامی مقاطع تحصیلی شرکت نموده و آثار خود را ارسال نموده اند ، طبق دستورات ریاست محترم جشواره جلساتی فی مابین دبیران محترم کمیته علمی و داوری ،کمیته اجرایی و ریاست محترم شورای سیاست گذاری به منظور هماهنگی و برنامه ریزی دقیق انجام امور و پیشبرد مکفی و دستیابی به اهداف جشواره صورت گرفت .

 وی بیان نمود: حدود ۸۰ رزومه به دبیرخانه جشواره مذکور ارسال شد. که با بررسی و ارزیابی دقیق مستندات بر اساس دستور العمل ۲۲ مین جشواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور، توسط اعضای کمیته علمی و داوری که از اساتید و فرهیختگان در سطح ملی و بین المللی می باشند، انجام شد و به تعداد ۱۵ نفر که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند ( ۶ نفر در مقطع لیسانس ، ۵ نفر در مقطع فوق لیسانس و ۴ نفر در مقطع دکترا ) به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شده اند و به آنان تندیس و لوح تقدیر اهدا شد. همچنین اسامی برگزیدگان در سایت جشواره بارگذاری خواهد شد.

 

رمضانی راد ادامه داد: شایان ذکر است از شاخص های ارزیابی رزومه ها و دستاورد های آموزشی و پژوهشی می توان به مقالات چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی ، طرح های پژوهشی پایان نامه / رساله ، خلق آثار فاخر ، ثبت اختراع ، اکتشاف و ابتکار ، تدریس در دانشگاه ها ، سمت در نشریات ،کنفرانس ها و نشست های علمی ، جوایز دریافت شده از جشواره ها یا سایر مراجع معتبر ، مقالات ارایه گردیده در کنفرانس های داخلی و خارجی و…. اشاره کرد.

دبیر محترم شورای سیاستگذاری در خاتمه بیان نمود: به امید اینکه با استفاده از پژوهش های کاربردی بتوان به میزان قابل توجهی ثروت آفرینی کرد. ایجاد شرکت های دانش بنیان، استارتآپ ها ، اختراعات، ایجاد و تجاری سازی محصولات به خلق ثروت کمک شایانی خواهد کرد که این امر با تکیه بر توان ملی و خود باوری محقق خواهد شد. بنده از تمام اعضای کمیته علمی و داوری ، کمیته اجرایی و اعضای شورای سیاست گذاری و سایر همکاران محترم که در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این جشواره زحمت کشیدند، تشکر کرده و همچنین از ریاست محترم جشواره جناب آقای حسینی که هرساله این جشواره را با درایت خود به خوبی برگزار می نمایند، قدردانی بعمل می نمایم.

 

مدیر اطلاع رسانی و تبلیغات و عضو محترم شورای سیاستگذاری جناب آقای دکتر محمدرضا صفری چاکری اضافه کرد: ضمن تبریک هفته پژوهش خدمت پژوهشگران،اندیشمندان،‌نویسندگان،اعضای محترم هیئت علمی، اساتید، فناوران، مخترعین، محققین و… مفتخریم تا با تجلیل از پژوهشگران برتر سال۱۴۰۱ گامی هرچند کوچک در راستای ترویج فرهنگ پژوهش و پژوهشگری برداشته باشیم.درانتها تقدیر و تشکر ویژه از تمامی پژوهشگرانی که در این جشنواره شرکت نموده اند را داریم افراد برجسته علمی که علی رغم شایستگی اما به دلیل رقابت و محدودیت نفرات امکان تجلیل از همه عزیزان فراهم نبود . در نهایت ضمن عرض تبریک ویژه خدمت برگزیدگان دومین جشنواره از محضر خداوند متعال آرزوی موفقیت روز افزون برای تمام پژوهشگران کشورمان را خواستاریم.

در پایان ریاست محترم جشنواره پژوهشگران برتر افزود: با توجه به برگزاری دومین دوره جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر کشور در سال ۱۴۰۱ توسط شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی با همکاری مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی تجهیز صنعت نگین پاسارگاد در هفته پژوهش و فناوری، و بررسی ۸۰ رزومه در این جشنواره علمی، پژوهشگران منتخب به شرح ذیل جهت دریافت تندیس، گواهی اثر برگزیده، گواهی تقدیرنامه و گواهی پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۱ به واحد پژوهش و فناوری شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی معرفی و اعلام می شوند:

فاطمه صدقی ثابت – ملیکا ملک آرا – نیوشا دقیقی ماسوله – فاطمه کاتب – سیما صابر صلغی – محمدطاهر حلاجیان – هلن احمدیان خامنه – سیده رقیه موچانی – زینب شیخ ابوالحسنی – لیلا زارعی مدوئیه – مریم قنبری – المیرا رضازاده – محسن کرامتی مقدم – محسن عزیزی – مجید رفیعیان اصفهانی

برچسب ها:
تجهیز نیوز ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*