اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307715
تاریخ انتشار: 1401/10/05 09:35
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، توسعه نیشکر را «شرکتی بی‌نظیر» در توجه به نیروی انسانی دانست که در سه سال اخیر توانسته به پشتوانه آن، موفقیت‌های زیادی را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از رهرونیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، ارسلان غمگین شنبه (سوم دی ماه) در نشست با مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با بیان این مطلب گفت که تیم مدیریتی صنعت نیشکر در این چند سال اخیر به دلیل توجه به نیروی انسانی در کشور زبانزد است و این صنعت به عنوان شرکتی موفق در مسائل کارگری مطرح است.

وی مهمترین اصل موفقیت یک مجموعه را نیروی انسانی کارآمد عنوان کرد و افزود: پیش از این، توجه خاصی به نیروی انسانی در کشت و صنعت‌های نیشکری نمی‌شد اما از زمان مدیریت دکتر ناصری در صنعت نیشکر، نگاه نسبت به این قشر به عنوان ستون تحقق اقتصاد مقاومتی تغییر کرد و کارگران به جایگاه شایسته خود در این صنعت رسیدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: یکی از مطالبات کارگران اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در سطح واحدهای کارگری است که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، این موضوع در بیشتر شرکت‌های وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انجام شده است.

غمگین در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای جایگاه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اشاره و بیان داشت، در سه سال اخیر این اداره‌کل در جشنواره شهید رجایی مربوط به ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، رتبه اول را کسب کرده و در سطح کشور برتر شده است.

برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری از دیگر محورهای سخنان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این نشست بود. وی با تاکید بر حضور پرشور قاریان و حافظان کلام وحی، ابراز امیدواری کرد که این مسابقات در سال‌های آتی با تعداد بیشتری از قاریان جامعه کارگری برگزار شود.

طرح طبقه‌بندی مشاغل در نیشکر هفت‌تپه اجرایی می‌شود

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ضمن قدردانی از تعامل و همراهی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با جامعه کارگری نیشکر در جهت پیشبرد اهداف تولید و ارتقای جایگاه و شأن کارگران، قدردانی کرد.

طرح طبقه‌بندی مشاغل و رتبه‌بندی از موضوعاتی بود که دکتر عبدعلی ناصری از اجرای کامل آن در صنعت نیشکر خبر داد و گفت که اجرای این طرح در نیشکر هفت‌تپه نیز در مرحله بررسی قرار دارد و پس از رفع اشکالات و تکمیل اطلاعات اجرا و کارگران از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از روند جذب  فرزندان و خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران در مناطق پیرامونی کشت و صنعت‌های نیشکر خبر داد. مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه افزود: این شرکت علی‌رغم خشکسالی، با پشتوانه ۲۶ هزار نفر نیروی کار، عملکرد قابل قبولی در تولید داشته و به امید خداوند در سال بهره‌برداری آینده، تولید شکر روندی رو به رشد خواهد داشت.

ناصری در ادامه به جایگاه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی قاریان قرآن در صنعت نیشکر اشاره کرد و گفت، تعداد زیادی از حافظان و قاریان قرآن در این صنعت جذب شده‌اند و علاوه بر استخدام این افراد با برگزاری آزمون، برای قاریان و حافظان قرآن ساکن مناطق همجوار کشت و صنعت‌ها نیز سهمیه خاصی در نظر گرفته شده است. اهتمام به مسائل رفاه و سلامت جامعه کارگری صنعت نیشکر و توجه به معیشت پرسنل از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که دکتر ناصری بر تلاش مضاعف برای رفع دغدغه‌ها و مسائل معیشتی کارگران تاکید کرد.

برچسب ها:
رهرونیوز ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*