اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309261
تاریخ انتشار: 1402/07/13 09:27
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: با اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان و داخلی می‌توان وابستگی صنعت فولاد به ارز کشور را کاهش داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری عصرجهان امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی افق تهران در خصوص تولید محصولات های‌تک در این شرکت اظهار داشت: فولاد خوزستان به عنوان یک برند قدیمی و دومین تولیدکننده فولاد کشور نقش مهمی در تولید ناخالص ملی داشته است. این شرکت توانسته از لحاظ کمّی در حیطه تولید فولاد ساختمانی به خوبی پیشرفت کند اما از لحاظ کیفی نتوانسته متناسب با رشد فن‌آوری‌های نوین حرکت کند. ظرف دو سال گذشته اقداماتی را آغاز شد که مهم‌ترین آن‌ها نوسازی واحد فولادسازی است، که قرار است طی آن ۶ کوره به ۴ کوره تبدیل شود.

ارززدایی در گرو بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان

وی افزود: خط اسلب عریض هم امیدواریم تا سال ۱۴۰۴وارد مدار شود و واحد شادگان که امیدواریم تا آخر سال افتتاح شود که به تولید گریدهای مختلف فولادی خواهد پرداخت. نوسازی کل خط کارخانه ظرف یک روند ۵ساله خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در خصوص صادرات شرکت بیان کرد: فولاد خوزستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده کشور نزدیک به ۴ دهه است که با حدود ۲۸ کشور همکاری صادراتی دارد که با افتتاح واحد شادگان، محصولات گرید ۴۳ هم به طیف محصولات صادراتی اضافه خواهد شد.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت فولاد پیش از این وابستگی ۲۵درصدی به حوزه ارز کشور داشته و با اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان و داخلی این وابستگی کاهش یافت و طی دو سال گذشته ۱۵۶۰ قطعه به واسطۀ ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان برای اوّلین بار بومی‌سازی شد که این فرایند ادامه دارد و درواقع راه نجات از ارززدایی صنعت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فعال در این حوزه است.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*