اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309296
تاریخ انتشار: 1402/07/18 21:53
مدیرعامل پتروشیمی ارومیه صنعت پتروشیمی را در نزدیکی قله دانست و بیان کرد: در این راستا پتروشیمی ارومیه در پی آن است که ارتقای زنجیره ارزش خود را چه در پایین‌دست که شامل تأمین خوراک می‌شود، چه در بالادست که تولیدات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است، را دنبال کند.

به‌ گزارش پایگاه خبری عصرجهان  اکبر اسمعیلی، مدیرعامل پتروشیمی ارومیه در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص اهداف شرکت اظهارداشت: استراتژی هلدینگ خلیج فارس که پتروشیمی ارومیه یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت محسوب می‌شود، حرکت در مسیر زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی است. در این راستا پتروشیمی ارومیه در پی آن است که ارتقای زنجیره ارزش خود را چه در پایین‌دست که شامل تأمین خوراک می‌شود، چه در بالادست که تولیدات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است، را دنبال کند.

وی افزود: برای نیل به این دو هدف به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز داریم و حتماً از دانششان بهره خواهیم گرفت که قبلاً هم این اتفاق افتاده است. در گذشته بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان این‌گونه بوده است که بسیاری از قطعاتی که وارداتی بود با کمک این شرکت‌ها بومی‌سازی شد و به پتروشیمی ارومیه تحویل داده می‌شود. در حیطه تولید محصول تلاش خواهیم کرد در زمینه زنجیره کودها و کریستال ملامین از شرکت‌ها برای تأمین مواد اوّلیه و تکنولوژی استفاده کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه با اشاره به حضور در بازارهای جهانی بیان کرد: شرکت پتروشیمی ارومیه ظرفیت تولید بالایی ندارد اما به خاطر مرز زمینی با ۴ کشور می‌تواند به صادرات فکر کند زیرا می‌توانیم محصولات را به راحتی به ترکیه، ارمنستان، عراق و حتی آذربایجان صادر کنیم و بر همین اساس از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در زمینه صادرات فعّالند کمک می‌خواهیم که بازارهایی که در این کشورهای همسایه برای ما وجود دارد را بررسی کنند تا صادرات پتروشیمی ارومیه به این کشورها افزایش پیدا کند.

نایب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی ارومیه ادامه داد: در پی توسعه پتروشیمی ارومیه هستیم و برای این کار نیاز به دانش فنی داریم به عنوان مثال یکی از برنامه‌های استراتژیک توسعه این است که واحد کریستال ملامین که در ظرفیت ۴ هزار تن طراحی شده به واحد بزرگتر تبدیل شود. چون بهره‌وری تکنولوژی قدیمی بسیار پایین است.

اسمعیلی در پایان خاطرنشان کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب اشاره کردند صنعت پتروشیمی نزدیک قلّه است. مسیر کوتاه و سخت است و انرژی زیادی می‌طلبد تا صنعت پتروشیمی هم‌چنان جزء موتورهای محرک کشور باشد و باقی صنایع را با خود همراه کند.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*