اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309426
تاریخ انتشار: 1402/08/09 22:01
رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان از شناسایی گونه نادر، کمیاب و حائز اهمیت گربه «کاراکال» برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده خارو این شهرستان خبر داد.

 به‌ گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از گیل فام؛  حسین شواخی افزود: مشاهده این گونه کمیاب گربه توسط دوربین‌تله ای نصب شده در منطقه حفاظت شده خارو (کوه بزرگی) صورت گرفته که این دوربین برای شناسایی و عکس برداری از پلنگ کار گذاشته شده بود که از این گربه عکسبرداری کرده است.

وی اظهار کرد: ازهشت گونه گربه سان نادرکشور احتمال مشاهده شده در سطح مناطق حفاظت شده پنج گونه آن می توان به گربه وحشی، شنی ، سیاه گوش و پلنگ نیز اشاره کرد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: گربه “کاراکال” یا “سیاه گوش ” یا “منگوله گوش ” از زیباترین گونه های جانوری و گربه‌سانی کوچک است که در خاورمیانه و آفریقا زندگی می‌کند.
کاراکال یکی از سنگین‌ترین و سریع‌ترین انواع زیرخانواده گربه‌ایان کوچک است و مطالعه های ژنتیکی نشان می‌دهد که گربه طلایی آفریقایی و یوزگربه نزدیک‌ترین خویشاوندان این گربه‌سان‌ هستند.
شهرستان اردستان ۹۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، ۸۷۰ هزار هکتار مرتع و ۲ زیستگاه حیات وحش (منطقه حفاظت شده کهیاز با ۹۲ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع خارو با ۱۰۲ هزار هکتار وسعت) دارد و گونه هایی همچون کل و بز، قوچ و میش، جبیر، هوبره، زاغ بور، کبک و تیهو، گربه وحشی، روباه، گرگ، کفتار، گربه شنی و کاراکال را در خود جای داده است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع شده است

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*