اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309433
تاریخ انتشار: 1402/08/10 10:49
مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: مراکز ۳۱ گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف به استقبال ۱۳ آبان روز دانش آموز رفتند.

به‌ گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از گیل فام؛  سیدجلیل میرعظیمی  اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و فرارسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان ویژه برنامه‌های مختلفی در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان تدارک دیده شد که با حضور پرشور اعضای کودک و نوجوان و همراهی مربیان مراکز ۳۱ گانه اجرایی شده‌است.

وی با بیان اینکه مربیان مراکز کانون پرورش فکری با اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری اعضای کودک و نوجوان را با واقعه‌ ۱۳ آبان‌ آشنا می‌کنند، اضافه کرد: آنان در قالب این برنامه‌ها با شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ۱۳ آبان؛ پیمانی دوباره می‌بندند.

وی عنوان کرد: در اجرای برنامه‌های ویژه ۱۳ آبان در مراکز کانون به رویدادهای اخیر در غزه و جنایات رژیم غاصب اسرائیل نیز پرداخته می‌شود تا اعضای کانون بیش از پیش با ظلم این رژیم کودک‌کش آشنا شوند.

وی برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع حضور پرشور مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در مناطق مختلف گیلان را از جمله دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: اعضای کانون می‌توانند عکس‌های خود از مراسم باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان را از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۳۵۴۰۰۷۴۹ یا به کارشناسان مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری گیلان در رشت ارائه دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خاطر نشان کرد: تهیه پیمان‌نامه با شهدای والامقام یوم‌الله ۱۳ آبان و تجدید میثاق با کودکان فلسطینی با عنوان «من عهد می‌بندم که … » از جمله دیگر برنامه‌های کانون در این ایام است.

وی تعیین سطح رایگان کانون زبان را از دیگر برنامه‌ها به مناسبت ۱۳ آبان عنوان کرد و افزود: کانون زبان در غرفه مشترک با کانون پرورش فکری استان در پیاده راه فرهنگی رشت و در شهرستان‌های دیگر در غرفه کانون در مسیر راهپیمایی برای تعیین سطح از کودکان و نوجوانان شرکت کننده در کلاس‌های زبان این مجموعه اقدام می‌کند.

میرعظیمی با اشاره به آموزش و آماده‌سازی کبوترهای کاغذی رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از شیوه کاغذ تا «ارگونومی» اظهار کرد: مربیان مراکز فرهنگی، هنری کانون مستقر در غرفه مربوطه این آموزش‌ها را ارایه می‌دهند.

۱۳ آبان ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق در اذهان دانش‌آموزان و عموم مردم ماندگار شده‌است، عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را در راه کشور تقدیم کردند، ۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است.

ایرنا

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*