اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309441
تاریخ انتشار: 1402/08/11 23:24
مدیر تولید و توسعه ذوب‌آهن پاسارگاد بیان کرد: عدم تطابق قیمت ارز برای خرید و فروش و سیاست‌های خلق الساعه از مشکلات پیش روی صنعت فولاد است.

به‌ گزارش پایگاه خبری عصرجهان، محمدحسین ثقفی، مدیر تولید و وسعه ذوب‌آهن پاسارگاد در گفتگو با سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص وضعیت کنونی تولید فولاد اظهارداشت: از نظر تجهیزات و دانش فنی به نقطه مطلوب رسیدیم ولی مسأله‌ای که وجود دارد این است که  بخشی از بلوغ تولید فولاد آلیاژی با استفاده از گرفتن بازخورد ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی فولاد بلبرینگ تولید می‌کنیم و به دست مشتری می‌رسد و آزمون‌ها انجام می‌شوند بازخوردش به ما می‌رسد و چرخه به طور دائم در حال تکمیل خواهد بود تا فولاد به بلوغ برسد. پس بلوغ کیفی صنعت فولاد و رقابت پذیری آن با کشورهای سطح اول به رشد همه جانبه و برنامه ریزی مدون نیاز دارد.

مدیر توسعه ذوب‌آهن پاسارگاد ادامه داد: شرکت ذوب‌آهن تا کنون ریل را در ایران تولید می‌کرده است. امروزه ذوب آهن پارسارگاد شمش ریل را در در گرید آر۳۵۰اچ که مخصوص ریل‌های پرسرعت است را برای شرکتی در قزاقستان تولید می‌کند. در واقع مصرف کننده باعث ارتقا محصولات شرکت شده است تا محصولات با استانداردهای دنیا تطبیق پیدا کند.

ثقفی در مورد مشکلات تولید توضیح داد: تولید با نرخ ارز آزاد انجام می‌شود و با نرخ ارز دستوری به فروش می‌رسد که این خلاف سیاست‌های حمایت از صادرات است و مشکل دیگر سیاست‌های خلق‌الساعه است که در این شرایط نمی‌شود برنامه بلندمدت داشت

مدیر توسعه ذوب‌آهن پاسارگاد در خصوص انجمن‌ها توضیح داد: در دنیا انجمن‌ها و شرکت‌هایی هستند که درباره قوانین نظر می‌دهند متأسفانه یکی از مشکلات ما این است که انجمن‌ها در ایران ضعیف هستند و باید به این سمت برویم که انجمن‌ها نقش قانون‌گذاری داشته باشند چرا که با جابه‌جایی دولتمردان مدیران شرکت‌ها تغییر می‌کنند که این موضوع آسیب زننده است.

 

ثقفی در مورد محصولات های‌تک خاطرنشان کرد: در صنعت فولاد روش و محصولات های تک داریم. مثل ریخته‌گری دوم که امروزه مجتمع ذوب‌آهن پاسارگاد پیشرفته‌ترین نوع آن را در کشور دارد. اما در مورد فولاد های‌تک باید گفته شود متأسفانه مصرف این فولادها در ایران به حد کافی نرسیده و تولیدات را نمی‌توان های‌تک نامید.

مدیر توسعه ذوب‌آهن پاسارگاد در پایان اضافه کرد: صنعت فولاد در ایران کامل نیست اگر هم محصولات های‌تک تولید شود صنعتگرانی که باید آن را به محصول نهایی تبدیل کنند هنوز به قوت کافی نرسیده‌ است برای مثال تیوب چاه نفت را وارد می‌کنیم و در تأمین کلاف‌ با مشکل مواجهیم، که امیدواریم با برنامه ریزی مدون دانش فنی در تولید مورد استفاده واقع شود.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*