اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309459
تاریخ انتشار: 1402/08/13 19:53
به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، مانور اطفا حریق در جنگل تابستان نشین شهرستان املش برگزار شد

به‌ گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از گیل فام؛ لطیف جواهر دشتی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش با اعلام این خبر افزود: در اجرای مصوبات جلسات پدافند غیرعامل و با عنایت به برخورداری شهرستان املش از جنگلهای بکر هیرکانی و با توجه به بروز  تغییرات اقلیمی و تهدیدات طبیعی جنگلهای ارزشمند هیرکانی، با هدف آمادگی نیروها در شرایط بحرانی، مانور اطفای حریق در جنگل تابستان نشین املش برگزار گردید.

مانور اطفا حریق در جنگلهای املش
جواهر دشتی اعلام کرد: در این مانور که با هدف آمادگی کامل نیروهای شهرستانی صورت گرفت، ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، هلال احمر، فرمانداری، آتش نشانی و گروه های مردم نهاد نیز مشارکت داشتند.
وی افزود: شهرستان املش با پوشش گیاهی ارزشمند و گونه های شاخص همچون سرخدار، راش، ممرز، نمدار و … یکی از مهمترین عرصه های جنگلی شمال کشور به شمار می رود..
جواهر دشتی در توضیح پدافند غیر عامل افزود: به مجموع اقدام های غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید ها و اقدام های نظامی دشمن می شود، پدآفند غیر عامل اتلاق می گردد.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است که به جنگ‌ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات زیاد مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات زیاد انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*