اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3099
تاریخ انتشار: 1393/09/30 00:38
رئیس اداره منابع آب بهمئی با بیان اینکه آبرسانی از سد کوثر یک پروژه ملی است، گفت: آب‌رسانی از سد کوثر به بهمئی نیازمند اعتبار است.

خبرگزاری فارس: آب‌رسانی از سد کوثر به بهمئی نیازمند اعتبارات کلان است

عصرجهان -محسن افروزی صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح پروژه‌های عمرانی سال 93 پرداخت و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم بهمئی آبرسانی از سد کوثر و تأمین آب شرب این شهرستان است.
رئیس اداره منابع آب بهمئی در خصوص آخرین وضعیت پروژه آبرسانی از سد کوثر ادامه داد: پروژه آبرسانی از سد کوثر از سال 89 آغاز شده که طول خط انتقال آن 51 کیلومتر است که چهار مخزن با حجم 18 هزار متر مکعب احداث شود.
وی اضافه کرد: میزان بهره‌برداری از سد 8/5 میلیون متر مکعب است که از این تعداد 5/5 میلیون متر مکعب جهت آب شرب و 3/5 متر مکعب جهت صنعت به شهرستان انتقال پیدا خواهد کرد.
افروزی با بیان اینکه این یک پروژه ملی است و نیاز به اعتبار کلانی دارد، گفت: با اجرای این طرح خیلی از موانع و مشکلات در سر راه تأمین آب برداشته خواهد شد.
رئیس اداره منابع آب بهمئی با بیان اینکه دو ایستگاه پمپاژ باید نیز باید احداث شود، ادامه داد: در مجموع اختلاف ارتفاع از خط انتقال تا شهرستان حدود 13 کیلومتر با لوله‌های 28 اینچ و بقیه هم با لوله 26 اینچ با آب‌دهی 355 لیتر در ثانیه آب انتقال می‌یابد که در این راستا 13 کیلومتر لوله همراه با پوشش خریداری شده است.
وی تصریح کرد: کار ساخت مخزن 1000 متر مکعبی در شهرک شهید مطهری به اتمام رسید، همچنین عملیات خاک‌برداری جاده دسترسی به خط انتقال به طول 25 کیلومتر در حال اجرا است.
این مسئول همچنین در خصوص روند ساخت مخزن 15 هزار متر مکعبی این پروژه گفت: مخزن 15 هزار متر مکعبی 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مخزن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
افروزی از جمله اهداف این طرح را تأمین آب شرب شهر لیکک و روستا‌ه‌های تابع، جلوگیری از مصرف بی‌رویه از آب، اشتغالزایی در بخش صنعت و جلوگیری از مهاجرت بی‌‌رویه مردم از روستا به مرکز شهرستان خواهد بود.
رئیس اداره منابع آب بهمئی به دیگر پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: پروژه مهم دیگر تغذیه مصنوعی سد سندان است که این طرح نیز 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که البته پیمانکار آن از لحاظ فنی و پیشرفت کار به تعهدات خود عمل نکرد، لذا خلع‌ید شده و پیمانکار جدید برای این پروژه مشخص شده است.
وی، هدف از اجرای این طرح صیانت از آب‌های زیرزمینی، مهار آب‌های سطحی و روان آب‌های مسیر تنگ سندان دانست و متذکر شد: با احداث این سد پیش‌بینی شده که در سال چیزی قریب به 2/5 میلیون متر مکعب از این آب راه‌ها آب ذخیره شود که با این طرح نزدیک به 400 هکتار از اراضی دشت ممبی به زیر پوشش آب خواهند رفت.
این مسئول در پایان گفت: طرح سد سرآسیاب با هدف تأمین آب اراضی زمین‌های کشاورزی، همچنین احداث سد قلات که طرح مطالعاتی اولیه و امکان سنجی آنها 90 درصد انجام شد و در صورت تأمین اعتبار کار اجرایی آنها نیز شروع خواهد شد.

منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان


شمسعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/09/30 21:25
  +0

  -0
پاسخ
ابرسانی کوثر به لیکک را از لیست پروژهای بزرگ خذف نمودند هیچ کس هم عرضه پیگیری نداره
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/09/30 23:44
  +0

  -0
پاسخ
پس کی.......؟.؟.؟
بهمءی
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/09/30 23:46
  +0

  -0
پاسخ
بشنو و باور مکن

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*