اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309915
تاریخ انتشار: 1402/11/01 08:48
مدیرعامل تافکو بیان کرد: شرکت تافکو پیشران بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در کشور است و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات فولاد کشور را از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی و خارجی تامین می‌کند.

سعید قاسم‌زاده، مدیرعامل شرکت تافکو در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص سابقه شرکت تافکو اظهارداشت: شرکت تافکو سابقه‌ای ۵ساله دارد و در ابتدا هدف از تأسیس کمک به تأمین مواد اولیه، قطعات و تجهیزات شرکت فولاد خوزستان بود که به مرور زمان ماموریت شرکت تغییر کرد و در حال حاضر این شرکت مسئولیت ساخت و بومی‌سازی قطعات را برعهده دارد و در این زمینه با سابقه بیش از دو دهه‌ای فولاد خوزستان در این امر ما تمام دانش موجود را به خدمت گرفتیم و با استفاده از کارکنان قدیمی در کنار جوانان تحصیل‌کرده و خوش‌فکر، مرکزی بالنده تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: در همین راستا سراغ بسیاری از قطعات و تجهیزات پیچیدۀ صنعتی نمی‌رویم و به عنوان شرکتی که عضوی از فولاد خوزستان است، سعی می‌کنیم به افزایش بعد هم‌افزایی توجه کنیم و به اتفاق سایر شرکت‌های زیرمجموعه نیازهای شرکت را برآورده کنیم.

قاسم‌زاده در خصوص ماموریت دیگر شرکت توضیح داد: ماموریت دوم تأسیس مرکز نوآوری را در دستور کار داریم و در حال سازمان‌دهی و انجام آن هستیم و از بهترین نخبگان دانشگاه‌های ممتاز کشور استفاده می‌کنیم که به غنا و سرآمدی شاخه بومی‌سازی کمک می‌کند چرا که می‌توانیم با آخرین دستاوردهای علمی پیش برویم و محصولاتی با کیفیت به مشتریان تحویل دهیم.

وی افزود: اقدام دیگر شرکت این است که مسائلی که از سایر شرکت‌ها من‌جمله فولاد خوزستان به ما ارجاع می‌شود که بعضاً مسائل پیچیده‌ای هستند، را با تشکیل کارگروه‌ها حل کنیم.

این مدیر ارشد خاطرنشان کرد: هوشمندسازی در تمام فرآیند کار وجود دارد و می‌توانیم به هوشمندسازی صنایع کمک کنیم تا بهینه‌تر کار کنند و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

وی یاداور شد: دامنه هوشمندسازی وسعت بالایی دارد و باعث می‌شود خودمان را در امر هوشمندسازی محدود نکنیم و تاکنون هم برای فولاد خوزستان اقدامات زیادی انجام شده است.

قاسم زاده در پایان بیان کرد: در همۀ نمایشگاه‌ها حضور داریم و به دنبال ارتباط با شرکت‌های نوپا، دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها هستیم و معمولاً این شرکت‌ها نگرانی‌هایی دارند که به آینده و احتمال سوءاستفاده از ایده‌شان مربوط می‌شود که خیال آنان را به شیوه‌های مختلف مثل ثبت شرکت مشترک با سهام مشخص، راحت می‌کنیم. به این شیوه اتّفاقات خوبی رقم خواهد خورد. شرکت‌های دانش‌بنیان مستعد حل مسائل بسیار خاص هستند و چیزی از همتایان خود در خارج از کشور کم ندارند و من آینده را در صورت حمایت صحیح از آنان، روشن می‌بینم و با کمی سرمایۀ اولیه و نشان دادن مسیرهای میان‌بر می‌توان از آنان حمایت کرد تا نتیجه بگیرند.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*