اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31672
تاریخ انتشار: 1395/04/21 09:35
این روزها حاشیه های زیادی پیرامون جدایی ستاره های پرسپولیس و حضورشان در فوتبال ترکیه رقم خورد که آخرین مورد هم به آبی پوش شدن این دو بازیکن برمی گردد.

عصرجهان:مهدی طارمی و رامین رضائیان دو بازیکن کلیدی فصل گذشته پرسپولیس در تصمیمی غفیر منتظره به یکباره سر از لیگ ترکیه درآورده و پیراهن ریزاسپور را برتن کردند آن هم پیراهن آبی که اصلا به مذاق طرفداران پرسپولیس خوش نیامد و باعث شد تا انتقادات آنها از این دو نفر سر به آسمان بکشد! اما جالب اینجاست که این اتفاق در دو دهه گذشته برای اولین بار نبود رخ داده بود اما این بار بنا به دلایلی سرو صدای زیادی به پا کرد و باعث شد این دو نفر بیشتر در مظان اتهامات طرفداران پرسپولیس قرار بگیرند.
در تمام سال هایی که بازیکنان ایرانی از دو تیم استقلال و پرسپولیس جدا شده و راهی اروپا شدند این اتفاق رخ داده بود که رنگ پیراهنی بر تن کردند که با رنگ پیراهن تیم محبوب آنها در ایران تفافوت داشت به نحوی که سرخپوشان تهرانی در خارج آبی پوش شدند و آبی پوشان پایتخت در تیم های جدید سرخپوش اما بدون جار و جنتجال هایی که در روزهای اخیر رخ داد. از آن جالب تر این که دوره های قبل این اتفاق در حالی رخ داد که بازیکنان معروف تری نسبت به طارمی و رضائیان مجبور به پوشیدن رنگ مخالف شدند که در زیر نگاهی به این نام های می اندازیم.
علی کریمی 
محبوب ترین پرسپولیسی سال های گذشته بدون شک علی کریمی است. بازیکنی که در یکی از حضورهایش در فوتبال اروپا که آخرین موردش هم بود پیراهن آبی شالکه 04 آلمان را برتن کرد و کنار رائول گونزالس اسپانیایی زیر نظر فلیکس ماگات به میدان رفت.


مهدی پاشازاده
پدیده فوتبال ایران در جام جهانی 1998 فرانسه که در خط دفاع نمایش جاودانه ای داشت از استقلال به اروپا ترانسفر شد و پیراهن قرمز بایرلورکوزن را برتن کرد .البته این جا به جایی برای پاشازاده زیاد خوش یمن نبود و او زیاد با پیراهن سرخ دیده نشد چون مصدومیت این اجازه را به او نداد.

علی دایی 
بهترین مهاجم بعد از انقلاب فوتبال ملی ایران که در پرسپولیس هم محبوبیت خاصی داشت همواره در دوران حضورش در اروپا پیراهن آبی برتن می کرد. ازآرمینیابیلفلد گرفته تا هرتابرلین که پیراهن اول شان آبی رنگ بود .


سیروس دین محمدی
هافبک ریزنقش و جنگنده آبی ها در اولین فصل از حضورش در فوتبال اروپا پیراهن ماینس را برتن کرد که باعث شد تا این بازیکن همچون تراکتورسازی پیراهن سرخ برتن کند و چند فصلی را با این رنگ در اروپا بگذراند.


کریم باقری 
کریم هم درست مثل تمام لژیونرهای آن برهه فوتبال ایران از این قاعده مستثنی نبود و هم زمان با علی دایی در تیم آرمینیابیلفلد مجبور شد چند فصلی را آبی پوش بماند. باقری در بازگشت به فوتبال آسیا هم به امارات رفت و پیراهن آبی النصر دبی را برتن کرد.


علی موسوی
مهاجم سیه چرده استقلالی ها که یکی از بازیکنان محجوب و دوست داشتنی طرفداران این تیم بود نیز در فورتنا کلن مجبور شد پیراهن قرمز برتن کند و به جرگه بازیکنانی بپیوندد که رنگ پیراهن رقیب سنتی را برتن کرده است.
مهدی مهدوی کیا
ستاره ایران در جام جهانی 1998 در گام اول حضورش در بوندس لیگا به بوخوم پیوست و با پیراهن آبی و سفید این تیم درخشید و بعد هم به هامبورگی پیوست که همواره از لباس های آبی استفاده می کرد تا به موشک هامبورگی ها لقب بگیرد.


علی سامره
علی 30 ثانیه در اوج محبوبیت نزد طرفداران استقلال راهی لیگ ایتالیا شد و پیراهن باشگاهی را برتن کرد که پیراهن اولش قرمز بود و طرفدارانش روی این رنگ تعصب داشتند. البته سامره هم در پروجیا زیاد توفیق نداشت و به ایران بازگشت.


رضا شاهرودی
رضا مالدینی پرسپولیسی ها به عنوان یکی از اولین ایرانی هایی که به فوتبال چین رفت پیراهن دالیان آبی پوش را برتن کرد و حتی با این لباس در ورزشگاه ازادی مقابل طرفداران ایرانی در جام باشگاه های آسیا به میدان رفت.


داریوش یزدانی
هافبک شیرازی هم بعد از درخششی کوتاه مدت در استقلال طبق عادت راهی بایرلورکوزن در آلمان شد تا به جمع استقلالی هایی بپیوندد که در اولین تجربه لژیونر شدن پیراهن سرخ بر تن کرده باشند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*