اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3819
تاریخ انتشار: 1393/12/02 23:22
به علت نامعلوم :دختر دانش آموز 17 ساله یاسوجی به قتل رسید-جنایت با شلیک در جشن عروسی-زن جوان طعمه سارقان برای اخاذی-سرقت از خانه دوست قدیمی -

عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز یکشنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)
جنایت در یاسوج
به علت نامعلوم :دختر دانش آموز 17 ساله یاسوجی به قتل رسید
عصرجهان: داماد خانواده صالح مقدم با تایید این خبر گفت :دو شب پیش  دختر دانش آموز 17 ساله دوره پیش دانشگاهی با نام ع- ص  که برای فراگیری زبان انگلیسی به یکی از آموزشگاههای خصوصی زبان در شهر یاسوج مراجعه کرده بود پس از تعطیلی کلاس و تماس با خانواده به طور مبهمی تلفنش از دسترس خارج شد.

"اسفندیار نادری" با اعلام اینکه ع -ص به محض خروج از آموزشگاه با مادرش تماس گرفته و اعلام کرده ماشینی که با آن قصد عزیمت به منزل را دارد تنها یک مسافر دارد و به محض تکمیل شدن مسافران به خانه مراجعت خواهد کرد، افزود : پس از این تماس بطور مبهمی تلفن وی از دسترس خارج شده و تماس های خانواده با وی بی نتیجه می ماند تا اینکه ساعت 3 و نیم صبح تلفن وی خاموش می شود .

وی با اعلام اینکه ساعت 19 و سی دقیقه همان شب خانواده با دستگاههای انتظامی و امنیتی تماس گرفته و خبر گم شدن ع-ص را اعلام میکنند ادامه داد :پس از گذشت یک روز از این واقعه دستگاههای امنیتی با ما تماس گرفته و اظهار داشتند که جسد دختری در روستای موردراز یاسوج پیدا شده و خانواده می بایست برای شناسایی به نیروی انتظامی مراجعه نمایند .

نادری با اشاره به اینکه با مراجعه به سردخانه و ملاحظه جسد ، خانواده جسد دختر خود را شناسایی میکنند اظهار داشت : خواهر خانمم با شلیک سه گلوله به سر و قلبش به قتل رسیده بود و از سویی چند ضربه چاقو و شکستگی دست و بینی بر روی بدن وی نمایان بود .

وی گفت : جسد امروز 2 اسفندماه برای کالبد شکافی به پزشکی قانونی یاسوج تحویل داده شد و ما منتظر نظر نهایی کالبد شکافی خواهیم ماند.

وی در پاسخ به اینکه در خصوص جنایت رخ داده شده به شخص یا اشخاص خاصی مشکوک هستند یا خیر ؟ اظهار داشت : با هیچ شخصی مشکلی نداریم و به هیچ کسی هم مشکوک نیستیم .

نادری در پایان از دستگاههای امنیتی و انتظامی کهگیلویه و بویراحمد مصرانه خواست برای شناسایی قاتل یا قاتلان " ع- ص "، تمامی تلاش خود را بکار ببندند و این شخص یا اشاص را به سزای عمل غیرانسانی خود برسانند تا فضای آرام شهر یاسوج برای سایر خانواده ها  و دانش آموزان این شهر همچنان آرام بماند.منبع:عصردنا
دستبرد دزدان به خانه گزارشگر فوتبال
دستبرد میلیونی به خانه یکی از گزارشگران سرشناس فوتبال در دستور کار تیم ویژه‌ای از پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.
شامگاه پنجشنبه در حالی که گزارشگر استودیوی پخش شبکه سوم سیما برای گزارش مسابقه فوتبال در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌شد، به او خبر رسید دزدان به خانه‌اش دستبرد زده‌اند.
بدین ترتیب گزارشگر دیگری جایگزین وی شد تا او پیگیر ماجرای سرقت شود.
در جریان بررسی‌های ابتدایی  مأموران مشخص شد دزدان با ورود به خانه او واقع در خیابان شیخ بهایی مقدار زیادی پول و جواهر سرقت کرده‌اند.
بنابر این گزارش، تیمی از پلیس آگاهی تهران در حال بررسی تخصصی برای ردیابی دزدان هستند.

جنایت با شلیک در جشن عروسی
شلیک گلوله مراسم عروسی در خوی را به عزا تبدیل و میهمانان را گریان و سیاهپوش کرد.
فرمانده پلیس خوی گفت: در جشن عروسی در روستای خاندیزج بر اثر تیراندازی تفریحی مردی 55 ساله با تفنگ شکاری، جوانی 25 ساله هدف گلوله قرار گرفت.
سرهنگ علیدوست افزود: این میهمان جوان با انتقال به بیمارستان قمر بنی‌هاشم خوی به علت شدت خونریزی جان باخت و عامل تیراندازی نیز دستگیر شد.
بنابر این گزارش، استفاده از تفنگ در مراسم عروسی در فرهنگ مردم خوی جایی ندارد و این یکی از جشن‌های نادر عروسی بود که اقوام عروس و داماد از تفنگ شکاری در جشن استفاده کردند.

پرتاب آجر به سمت پلیس برای فرار دزد شب‌رو
دزدان گریزپا با پرتاب آجر به سمت پلیس و بالا رفتن از دیوار مردم قصد فرار داشتند که دستگیر شدند.
ساعت 4 بامداد، 24 بهمن‌ماه مأموران کلانتری 154 چیتگر هنگام گشتزنی در وردآورد با 10 زن و مرد پریشان روبه‌رو شدند.
آنان با دیدن پلیس ادعا کردند دو مرد در کوچه قصد سرقت لاستیک یکی از خودروها را داشتند که وقتی همسایه‌ها بیرون ریختند از محل گریختند.
مأموران بلافاصله به جست‌وجوی کوچه به کوچه پرداختند و توانستند دزدان را در یکی از خیابان‌ها ردیابی کنند.
دزدان نیز با دیدن مأموران در دو جهت مخالف شروع به دویدن کردند و مأموران در دو گروه جداگانه به تعقیب آنان پرداختند. یکی از دزدان پس از اینکه خسته شد به سمت مأموران آجر پرتاب کرد.
دومین تبهکار که قدرت جسمانی زیادی داشت حدود بیش از دو کیلومتر دوید تا اینکه در یکی از خیابان‌های فرعی وقتی از دیوار یکی از خانه‌ها بالا رفت و خواست با ورود به خانه‌ای راهی برای گریز پیدا کند روی دیوار هدف گلوله پلیس قرار گرفت.
بررسی‌ها نشان داد دو پسر جوان از دزدان حرفه‌ای پایتخت بودند که در بازرسی بدنی از آنان با اموال سرقتی دیگری مواجه شدند.امدادگران ‌ایرانی ۶۸مسافر پاکستانی را نجات دادند
زن جوان طعمه سارقان برای اخاذی
باشگاه خبرنگاران: اعضای باند پنج‌نفری سارقان حرفه‌ای که با طعمه قراردادن زنی جوان، از چهارنفر اخاذی کرده بودند، دستگیر شدند. سرهنگ منصور خدادادی، رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران در این‌باره گفت: «مردی جوان به کلانتری مراجعه و عنوان کرد در طول مسیر ترددش زنی را به‌عنوان مسافر سوار خودرو خود کرد و آن زن پس از طی مسافتی پیشنهاد دوستی ‌داد و از شاکی ‌خواست تلفن همراهش را در اختیار وی بگذارد تا با کسی تماس بگیرد.» رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران ادامه داد: زن مسافر با استفاده از تلفن شاکی با همدستش تماس گرفت و تلفن شاکی را به او پس داد. سپس روز بعد زن مسافر، شاکی را به یکی از محلات شهرستان شهریار ‌کشاند و با همدستی همدستانش، او را در خانه‌ای محبوس کرد. متهمان به زور به شاکی هرویین‌خورانند و پس از سرقت اموال و خودرواش، وی را در حالت بیهوشی در شهریار‌‌ رها ‌کردند. این مقام انتظامی اظهار کرد: پس از تحقیقات اولیه محل جرم مورد شناسایی قرار گرفت و یکی از سارقان سابقه‌دار که جوانی ۲۶ساله بود دستگیر شد. در ادامه با اعترافات متهم، چهارسارق دیگر دستگیر شدند و به چهار فقره سرقت با این شیوه اعتراف کردند.
آتش‌سوزی در بازار گل
مدیر حوزه یک سازمان آتش نشانی مشهد از آتش‌سوزی در بازار گل بلوار خیام این شهر خبر داد.مهدی رضایی افزود: این حادثه عصر دیروز به ستاد فرماندهی این سازمان اعلام و 20 آتش‌نشان از چهار ایستگاه به همراه هشت دستگاه خودروی اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند. وی گفت: در این حادثه انبار یکی از مغازه‌های گل فروشی این بازار که محل نگهداری گل‌های مصنوعی بود طعمه حریق شد. رضایی اظهار کرد: با تلاش آتش‌نشانان حریق مهار و از سرایت آن به سایر مغازه‌ها جلوگیری شد. وی گفت: طبق بررسی‌های اولیه، انجام جوشکاری در این محل موجب آتش‌سوزی شد.
 
هكر اينترنتی دستگیر شد
فردي كه اقدام به هک و نفوذ به سيستم شهروندان كرده بود توسط پليس فتای استان لرستان شناسايي و دستگير شد. سرهنگ فرهاد ابدال چگني رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي لرستان بيان داشت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان استان مبني‌بر هك شدن سيستم رايانه‌اي و سرقت اطلاعات آنها، بررسي موضوع در دستور كار پليس فتا قرار گرفت. وی عنوان کرد: با انجام اقدامات فني و تخصصي اين پليس در فضاي مجازي متهم شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير شد. رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي لرستان افزود: متهم در بازجويي به بزه انتسابي اعتراف كرد و پس از تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد.
 
سرقت از خانه دوست قدیمی
سارق سابقه‌دار که پس از آزادی از زندان توبه کرده بود، با دیدن وسایل قیمتی خانه دوستش وسوسه شد و بار دیگر دست به دزدی زد. چندی پیش مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه 16 از سرقت خانه‌اش خبر داد و در شکایتی گفت: یک دوست سابقه‌دار دارم که چند سال پیش به خاطر دزدی به زندان افتاد. از آن زمان به بعد دیگر ارتباطم را با او قطع و سعی کردم اصلا او را نبینم. چند سال گذشت تا اینکه چند وقت پیش باز هم او را دیدم. او گفت که توبه کرده و زندگی جدیدی برای خودش تشکیل داده است من نیز حرف‌های او را باور کردم و یک شب او را به خانه‌ام دعوت کردم. شاکی ادامه داد: من در خانه ام یک کوزه قدیمی خیلی قیمتی و یک سری اشیای گرانقیمت داشتم. وقتی دوستم در خانه ما بود، چشمش به آن کوزه و وسایل گرانقیمت افتاد و من هم از قیمتی بودن این اشیاء برای او گفتم. فردای آن شب وقتی از سر کار به خانه برگشتم متوجه سرقت آن کوزه و بقیه اشیای گرانقیمتی که آن شب در موردش صحبت کردیم شدم. برای همین مطمئن هستم که این دزدی کار دوستم است. بعد از اظهارات این مرد، دستور بازداشت تنها مظنون صادر و مرد جوان خیلی زود از سوی پلیس دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها گفت: من وقتی از زندان آزاد شدم توبه کرده بودم. ولی آن شب وقتی وسایل گرانقیمت خانه دوستم را دیدم وسوسه شدم و فردای آن روز برای دزدی به آنجا رفتم. فقط می‌خواستم این وسایل را بدزدم و با پولش زندگی خود را بهتر کنم.

5 کشته در تصادف مرگبار
سرویس شهرستانها: در یک حادثه خونبار رانندگی در جاده گرمی - اردبیل که بر اثر برخورد شدید دو خودروی پژو و نیسان رخ داد پنج نفر جان باخته و یک نفر نیز مصدوم شد.این حادثه صبح روز جمعه در روی پل توسانلو در منطقه برزند جاده اردبیل - گرمی روی داد که طی آن یک دستگاه خودرو پژو 405 با خودرو نیسان به شدت برخورد کرد.در این حادثه 3 نفر از سرنشینان پژو کشته شدند و یک نفر نیز مصدوم شد، دو جان باخته دیگر این حادثه ناگوار نیز رانندگان دو خودرو بودند.کارشناس پلیس راه، علت حادثه را بی‌مبالاتی از جانب راننده خودرو پژو به علت تجاوز به چپ ناشی از سبقت اعلام کرد.
حادثه رانندگی با 4 کشته
اراک - ایرنا: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی این استان 4 کشته و یک مجروح برجای گذاشت.سرهنگ «مهدی حسنی» افزود: این حوادث طی 48 ساعت گذشته در محورهای فراهان و «اراک-قم» به وقوع پیوسته است.وی ادامه داد: حادثه محور آهنگران - حاتم‌آباد از توابع شهرستان فراهان استان مرکزی بر اثر واژگونی یک دستگاه پیکان سواری رخ داد که در این سانحه، راننده و یکی از سرنشینان این خودرو به علت شدت جراحات در دم کشته و یکی دیگر از سرنشینان مجروح و به بیمارستان منتقل شد.حسنی تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را بی‌توجهی راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی گزارش کرده‌اند.
کشف 9 کیلو حشیش در قزوین
قزوین - فارس: رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر قزوین گفت: ماموران پلیس این استان در پی یک اقدام اطلاعاتی از عبور یک باند قاچاق مواد مخدر به مقصد تهران مطلع شده و چند اکیپ از ماموران در محورهای مواصلاتی این استان مستقر شدند.ولی وندایی افزود: ماموران با کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی یک دستگاه سواری پژو 405 را با 2 سرنشین در عوارضی آزادراه قزوین - تهران شناسایی و متوقف کردند.وی ادامه داد: طی بازرسی از خودرو یاد شده 9 کیلو و 400 گرم حشیش در قالب 10 بسته که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.
سرنگونی خودرو حامل 8 افغان
ریگان- باشگاه خبرنگاران: شنبه‌شب در اثر سرنگونی یک دستگاه خودرو پژو، حامل 8 شهروند افغان در شهرستان ریگان 2 تن کشته و 6 نفر مصدوم شدند.مصدومین حادثه به بیمارستان بم انتقال داده شدند.
مرگ 2 موتورسوار
بابل- خبرنگار کیهان: انحراف از مسیر یک دستگاه موتورسیکلت در جاده قدیم آسال به بابل موجب برخورد آن با خودرو عبوری شد.در اثر این حادثه هر دو سرنشین 23 ساله این موتورسیکلت در دم جان سپردند.
برخورد 2 خودرو
کرمانشاه- ایرنا: فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه، از برخورد دو خودروی پژو و کامیون در مسیر کرند غرب به اسلام‌آباد غرب خبر داد و گفت: این حادثه که جمعه شب اتفاق افتاد، 2 نفر کشته و یک مجروح برجای گذاشت.سرهنگ مرادی علت این حادثه را سرعت بیش از حد مجاز خودرو کامیون اعلام کرد.
توقیف 300 کیلو مواد مخدر
بیرجند- واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی سربیشه گفت: ماموران انتظامی پاسگاه حسین‌آباد غیناب این شهرستان صبح دیروز هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو وانت که از زاهدان عازم استان گلستان بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.سرهنگ فولادی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 177 کیلو و 700 گرم تریاک را که در قسمت‌های مختلف خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.وی ادامه داد: همچنین در عملیاتی دیگر ماموران انتظامی پاسگاه کلاته سلیمان با کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پراید که از مسیر نهبندان به سمت بیرجند در حرکت بود مشکوک شدند و 73 کیلو و 300 گرم تریاک و 58 کیلوگرم حشیش از آن کشف و ضبط کردند.فرمانده انتظامی سربیشه تصریح کرد: در این دو عملیات 5 قاچاقچی دستگیر و 3 خودرو نیز توقیف شد.
بن‌بست کلاهبردار
فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: در پی اعلام شکایت 6 نفر از شهروندان مبنی بر اینکه مبالغی را به عنوان پیش‌پرداخت به یکی از آپارتمان‌سازها پرداخت کرده‌اند اما متوجه شده‌اند آپارتمان‌ساز از آنان کلاهبرداری کرده و متواری شده است.سرتیپ امان‌اللهی افزود: پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و با توجه به فراری بودن متهم، کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در یکی از استان‌های جنوبی شدند.وی تصریح کرد: ماموران به محل سکونت متهم اعزام و موفق شدند کلاهبردار فراری را در عملیاتی حساب شده دستگیر کنند.امان‌اللهی ادامه داد: متهم در مواجهه حضوری با شکات به کلاهبرداری 4 میلیارد و یکصد میلیون ریالی خود اعتراف کرد و با قرار مناسب روانه زندان شد.
توقیف 24 تن شمش مس
مهاباد- ایرنا: فرمانده انتظامی سردشت گفت: بیش از 24 تن شمش قاچاق در این شهرستان مرزی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.سرهنگ حسن شیخ‌نژاد افزود: قاچاقچیان این میزان شمش مس را که بیش از پنج میلیارد ریال ارزش دارد، از کشور عراق به صورت قاچاق وارد این شهرستان کرده بودند.وی ادامه داد: قاچاقچیان قصد داشتند شمش‌های مس را به دیگر نقاط کشور انتقال دهند که با هوشیاری ماموران نیروی انتظامی در محور سردشت- مهاباد در منطقه زمزیران شناسایی شدند.شیخ‌نژاد تصریح کرد: علاوه بر این میزان شمش مس قاچاق، 11 هزار و 696 عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و 602 دستگاه لوازم خانگی نیز در یک عملیات جداگانه در محورهای ارتباطی این شهرستان کشف و ضبط شد.وی یادآور شد: در این 2 فقره عملیات 5 نفر دستگیر و 4 دستگاه خودرو نیز توقیف شده و با تشکیل پرونده در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.
دستگیری سارقان مسلح
زاهدان- مهر: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه سه نفرسارق مسلح به لباس محلی با استفاده از یک قبضه کلت کمری هنگامی که وی قصد سوار شدن بر خودروی خود در زاهدان را داشته به زور وارد خودرو شده و پس از بستن دست و پاهایش او را در بیرون از شهر از خودرو پایین انداخته و خودروی وی را سرقت کردند، کارآگاهان پلیس آگاهی بررسی موضوع را آغاز کردند.سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: با توجه به اهمیت موضوع سرقت مسلحانه، نیروهای آگاهی پیگیری پرونده را در دست گرفتند که با انجام کارهای تحقیق و بررسی مجدد مسیر سرقت سرنخ‌هایی را کشف کردند.این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران آگاهی استان با انجام کارهای اطلاعاتی ردی از یک سارق مسلح سابقه‌دار که به تازگی از زندان آزاد شده بود را در این جریان پیدا کردند.وی ادامه داد: این متهم شناسایی شده پس از انجام یک عملیات دستگیر و برای بررسی بیشتر به آگاهی استان منتقل شد.ملاشاهی خاطرنشان کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سایر اعضای این باند همچنان ادامه دارد.
سرقت از کامیون‌ها
شیراز - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از کامیون‌ها شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.سرهنگ سیروس حیدری افزود: پس از انجام تحقیقات و شناسایی هویت 2 تن از سارقان توسط ماموران آگاهی یاسوج، متهم به شیراز انتقال یافت و در تحقیقات و بازجویی لب به اعتراف گشوده و به همدستی با فرد دیگری اعتراف و اعلام کرد که اموال مسروقه را به 2 نفر دیگر فروخته‌اند.وی ادامه داد: پس از شناسایی و دستگیری مالخران و توقیف دو دستگاه خودروی آنان در بازرسی از منازلشان مقادیر زیادی  اموال مسروقه کشف شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*