1403/01/28 14:36


202220
تاریخ انتشار: 1397/01/25 17:38
همچنین محسن امیریان مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز کشور در جشنواره ایل بزرگ "بهمئی" که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بخشداری دیشموک برگزار گردید؛ گفت: در جهت سهولت مردم خوزستان و دیشموک ۶ میلیاردتومان در جهت اجرای جاده دیشموک باغملک اختصاص می‌دهیم

عصرجهان- جشنواره ایل بزرگ "بهمئی" با حضور عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزدگ بهمئی، مهندس هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک، دکتر رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، محسن اميريان مديريت نظارت بر طرح هاي عمراني وزارت نفت كشور، فرماندار کهگیلویه و جمع زیادی از مسئوولان و مردم این ایل در شهر دیشموک برگزار شد.
در این جشنواره با شکوه که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بخشداری دیشموک برگزار گردید برنامه‌های متنوعی از قبیل نواختن آواها و نواهای محلی ، نمایش فرهنگ و سنت قدیمی مردم ، دستپخت ها و دست بافت های بومی توسط بانوان دیشموکی در معرض دید مسئولین و مدعوین قرار گرفت
در این جشنواره ضمن قدردانی امام جمعه موقت دیشموک از متولیان برگزار کننده این جشن گفت: برگزاری چنین جشن‌های باید خروجی مثبتی به همراه داشته باشد.
اندیشه گفت: افتخار می‌کنم که بچه بهمئی هستم و با برگزاری این جشن بزرگ نشان دادند که هیچ وقت اتحاد خود را از دست نمی‌دهند و در تمام حرکت ها حضور دارند.
امیریان بخشدار دیشموک هدف از برگزاری این جشنواره بزرگ را برای اولین بار در دیشموک ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان گفت: این جشنواره طریقه آداب و رسوم سنت‌ها، نواها، موسیقی و در یک کلام فرهنگ خویش را به نمایش گذاشتند.
وی گفت: این جشنواره علاوه بر اینکه باعث شد یک برنامه‌ متنوعی برای مردم باشد اما موجب شد تا اینکه مردم این منطقه که دارای مشکلاتی بودند با حضور یافتن برخی مسؤولان کشوری و استانی در رفع آنها تمهیدات لازم را به کار گیرند.


دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی نمایندگی ارشاد اسلامی در بخش دیشموک خبر داد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از وظایف ذاتی خو را بر این می‌داند که بتواند برای پرنشاط کردن محیط اجتماعی مناطق، شهرستانها، بخش‌ها و هم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌هایی خلق کند تا بتواند استعدادهای نهفته در این مناطق را هم پیدا کند.
وی گفت: امروز در شهر دیشموک و این جمعیت قابل توجه و این اجتماع باشکوهی را که مردم خلق کردند در راستای همین اهداف است و ما با سیاست‌هایی که دولت دارد در صددیم تا تمرکززدایی کنیم از برنامه‌ها و سرانه فرهنگی مردم را بدهیم.
دهبانی‌پور اذعان کرد: در جهت ارائه بهتر چنین برنامه‌هایی درصددیم که نمایندگی ارشاد اسلامی در شهر دیشموک را راه‌اندازی کنیم و تشکیل شورای فرهنگ عمومی را به ریاست امام جمعه دیشموک در جهت ارائه بهتر این برنامه ها به کار گرفتیم.

▪️بخش دیشموک به مرکزیت شهر دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد است و با شهرستان باغملک در استان خوزستان همجوار است و برگزاری چنین جشنواره باشکوهی می تواند به معرفی این بخش کمک شایانی بکند


محسن امیریان مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز کشور در این جشنواره گفت: در جهت سهولت مردم خوزستان و دیشموک ۶ میلیاردتومان در جهت اجرای جاده دیشموک باغملک اختصاص می‌دهیم.
وی گفت: علت حضورم در دیشموک دعوت مردم این منطقه در جهت دیدن مردم از نزدیک بود و دیگری وظیفه خود دانستم که از نزدیک مردم را ببینم و وضعیت راهها را از نزدیک ببینم و بررسی کنم و با توجه به اینکه بر اساس تظر وزیر محترم نفت ۶ میلیارد تومان برای جاده تنگ چویل منظور شده و به اداره کل راه ابلاغ شود و تامین مالی شده و به زودی شروع و به سرانجام می‌رسد.
معاون وزیر نفت از اختصاص ۳ الی ۴ میلیارد تومان در جهت اجرای پروژه‌های ورزشی خبر داد و گفت: در جهت کارهای ورزشی این منطقه و در جهت رفاه جوانان ۸ زمین چمن در نظر گرفته است.
وی از افتضاح بودن راههای این منطقه خبر داد و گفت: وضعیت راههای منطقه دیشموک بسیار خراب است و از مسؤولان می‌خواهم که در جهت رفع مشکلات این منطقه قدم بردارند و حق مردم را ادا کنند و از رادیو تلویزیون می‌خواهم که مشکلات منطقه دیشموک را رصد و پخش کنند تا مسوولان ما ببینند و رفع کنند.


عدل هاشمی‌پور هم در حاشیه این جشنواره از جاده تنگ چویل گفت: اختصاص ۶ میلیاردتومان را از وزیر نفت گرفتم و به زودی اداره راه باید جاده تنگ چویل را در مناقصه قرار دهد.
وی از رفع مشکل آب شرب شهر دیشموک در نیمه دوم سال ۹۷ خبر داد و گفت: فاز اول انجام شده تا از رودخانه گندمکار آب دیشموک مهیا شود و مهیا شدن آب شرب شهر دیشموک با ۱۵ کیلومتر خط لوله به زودی انجام می‌گیرد.
نماینده مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ گفت: جشنواره دیشموک جشنواره‌ای خوب بوده و دستاوردهایی خوب داشته و فرهنگ بالا و بصیرت بالای مردم واقعا معلوم بود که تشنه همچون جشنواره‌ای هستند و امیدوارم که در کنار چنین جشن‌هایی بتوانیم یک خروجی خوبی برای مردم داشته باشیم.

 

برچسب ها:
دیشموک ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG