1403/01/10 16:15


202239
تاریخ انتشار: 1397/01/27 00:37
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی با هدف جایگزینی نیروهای جوان در سمت های سطح کلان و میانی مدیریتی در کشور خبر داد.

عصرجهان-زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس  با اعلام خبر تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی در کمیسیون متبوعش در تشریح جزییات آن گفت: قرار بر این شد که در پی این مصوبه بر اساس ماده 71 قانون خدمات کشوری فعالیت بازنشستگان در سمت های مدیریتی به غیر از بده الف(سرا قوا)، بند ب(معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان) و بند ج(وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی) لغو شود، همچنین این مصوبه برای همترازهای این سمت ها نیز لغو خواهد بود.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فرزندان جانبازان 50 درصد به بالا، آزادگان و شهدا نیز از دیگر مواردی است که شامل ماده بند الف، ب و ج 71 قانون خدمات کشوری می شود.
وی افزود: بازنشستگان نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات نیز در پی اجرای این مصوبه می توانند تنها در دستگاه متبوع خود بازگشت به کار داشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: پیش از این برخی برای اجرای ماده 71 قانون خدمات کشوری سمت های همتراز با بند الف، ب و ج نیز در نظر می گرفتند که لغو این مورد نیز در مصوبه کنونی لحاظ شده است.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، در بیان هدف از ایجاد مصوبه کنونی تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که در شرایط کنونی که با مشکلاتی در حوزه اشتغالزایی مواجه هستیم با اجرای این مصوبه بتوانیم در کنار بهره مندی از تجربه بزرگان از پتانسیل نیروهای جوان متخصص باانگیزه برای تصدی سمت های سطح کلان و میانی  مدیریتی استفاده کنیم/خانه ملت




Copy Right 2013 Artmis.ORG