1403/01/09 15:01


213175
تاریخ انتشار: 1397/03/21 01:19
با توجه به وعده های داده شده ازسوی نماینده محترم بهبهان که پیش تر در خبرگزاری ها منتشر شد، عدم لحاظ شرط معدل برای جوانان بومی شهرستان و استفاده از این امتیاز ویژه بوده که این مورد به انضمام از قلم افتادن بسیاری رشته های فنی دیگر دال دیگری بر نارضایتی عموم جوانان شهرستان بهبهان از کمیت و کیفیت این آزمون است

عصرجهان-ایرادات آزمون استخدامی پالایشگاه بید بلند2 و اجحافات قابل ملاحظه علیه اشتغال جوانان بومی شهرستان بهبهان
۱. مشخص نبودن تعداد پذیرفته شدگان در رشته های آزمون مثلا مشخص نیست چند نفر مهندس شیمی استخدام می شوند و چند نفر کاردان برق و....
۲. سن کسانی که در آزمون شرکت می کنند مثلا سن ۲۸ سال برای متولدین دهه شصت مناسب نیست کسانی که متولد ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ هستند نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند و اجحاف زیادی به متولدین دهه شصت شده است که این پالایشگاه آخرین امید شاغل شدن شان در شهر بهبهان بود.
۳.در تبصره شماره ۹ ذکر شده است که اگر مشخص شود آزمون دهنده در حال تحصیل باشد در صورت قبولی هم نمی تواند شاغل شود، در بین کسانی که در آزمون شرکت می کنند بسیاری از کسانی که مدرک تحصیلی لیسانس دارند هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد هستند و در صورت قبولی به علت اینکه در حال تحصیل هستند شاغل نخواهند شد در صورتی که می توانستند این بند را اضافه نمایند که اگر کسی در مقطع بالاتر دانشجو می باشد در صورت قبولی در آزمون باید از دانشگاه خود انصراف دهد.
۴. یکی از بزرگترین اشکالات وارده به شرایط آزمون برای جذب رشته های نیروی انسانی می باشد
رشته های حسابداری و بازرگانی و... 4 سال سابقه کار همراه با بیمه می باشد، سوال اینجاست جوان ۲۸ ساله از کجا چهار سال سابقه کار داشته باشد؟ مگر این استخدام برای اشتغال جوانان بیکار شهر بهبهان و ... نیست!!!!؟
طبق تبصره ۴ سال سابقه کار عملا جوانان بیکار را حذف می نماییم و به جای آن اشتغال برای کسانی ایجاد می کنیم که بیش از چهار سال شاغل هستند.
یعنی درواقع این استخدام برای شاغلین است که ارتقا شغلی بگیرند و نه استخدام برای بیکاران!
۵.مشکل دیگر سهمیه استخدامی بومی ایست سهمیه ضریب ۱.۷ بسیار ناچیز است و متاسفانه اختلاف سهمیه بومی شهرستان و بومی استان خوزستان فقط  ۰.۵ درصد می باشد که این نیم صدم درصد بسیار کم می باشد و فرق آنچنانی نیروهای بومی شهرستان بهبهان با نیروهای بومی استان خوزستان ندارند.
۶.در مورد سهمیه بومی و ایثارگران نکته مهم دیگری وجود دارد وآن هم این هست که این سهمیه در "مرحله آخر" محاسبه میشود یعنی اینکه مرحله اول آزمون می باشد و همه در شرایط یکسان باید رقابت بکنند و در مراحل بعد که مصاحبه و معاینات پزشکی صورت میگیرد سهمیه بومی بین قبول شدگان بومی و غیر بومی تاثیر دارد!
اگر سهمیه بومی و ایثارگران در مرحله اول که مرحله آزمون می باشد تاثیر داشت در قبول شدن تعداد آزمون دهنده های بومی تاثیر بیشتری داشت ولی در حال حاضر اینچنین نیست.
۷.طبق قانون معلولین شهرستان بهبهان باید از سهمیه ۳% استخدامی بهره می بردند، سهمیه استخدامی که حق قانونی معلولین شهرستان بهبهان می باشد در این آزمون دیده نشده است و حق قانونی معلولین شهرمان در این آزمون پایمال شده است.
۸.با توجه به وعده های داده شده ازسوی نماینده محترم بهبهان که پیش تر در خبرگزاری ها منتشر شد، عدم لحاظ شرط معدل برای جوانان بومی شهرستان و استفاده از این امتیاز ویژه بوده که این مورد به انضمام از قلم افتادن بسیاری رشته های فنی دیگر دال دیگری بر نارضایتی عموم جوانان شهرستان بهبهان از کمیت و کیفیت این آزمون بوده که بعد از مدتها دلخوشی وانتظار جوانان اکنون موجبات سرخوردگی و ناامیدی بسیاری از خانواده ها شده است.
✍...20 خردادماه 97
 درستکار-فعال سیاسی

منبع/ کانال خبری دودانگه بزرگ




Copy Right 2013 Artmis.ORG