1403/01/09 23:02


244969
تاریخ انتشار: 1397/07/15 14:40
منابع نزدیک به پلیس ترکیه تائید کردند که جمال خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان کشته شده است

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان،پلیس ترکیه بر این باور است که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که از روز سه‌شنبه ناپدید شده، در داخل کنسولگری عربستان کشته شده است.

این خبر از سوی دو تن از مقامات ترک که نخواسته‌اند نامشان فاش شود به خبرگزاری رویترز اعلام شد. به گفته آنها «ارزیابی‌های اولیۀ پلیس ترکیه نشان می‌دهد که آقای خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول کشته شده است. ما بر این باوریم که این قتل از پیش برنامه‌ریزی شده بود و پس از آن نیز بدن او از کنسولگری خارج شده است.»
این دو منبع توضیح ندادند که پلیس چگونه به چنین نتیجه‌ای رسیده است.
در واکنش به این خبر، یک منبع سعودی در کنسولگری این کشور، قتل جمال خاشقجی را رد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتهامات بی‌اساس است. این منبع سعودی می‌گوید که یک تیم امنیتی از کارشناسان سعودی روز شنبه وارد استانبول شده‌اند تا در تحقیقات مرتبط با ناپدید شدن جمال خاشقجی همکاری کنند.
جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد سیاست‌های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که از سال گذشته در تبعیدی خود خواسته ابتدا در واشنگتن به سر می‌برد، روز سه‌شنبه برای تهیۀ مدارک لازم برای ازدواجی که پیش رو داشت وارد کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه شد و از آن زمان دیگر خبری از او دریافت نشد.
در حالی که ریاض تاکید دارد این خبرنگار ۲۰ دقیقه پس از ورود به کنسولگری این محل را ترک کرده، آنکارا می‌گوید حتی با بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته به هیچ مدرکی که این ادعای عربستان را تایید کند دست نیافته است.
یک منبع امنیتی ترکیه همچنین اعلام کرده است که در همان روز ناپدید شدن جمال خاشقجی، یک گروه ۱۵ نفره از اتباع عربستان سعودی از جمله شماری مقام رسمی با دو هواپیما وارد استانبول شده و به کنسولگری رفته‌اند و پس از ساعاتی نیز دوباره خاک ترکیه را ترک کرده‌اند. مقامات ترکیه در تلاش برای شناسایی هویت این افراد هستند.
وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا نیز به این حادثه واکنش نشان داده است. یک مقام این وزارتخانه اعلام کرد که اگرچه آمریکا در جایگاهی نیست که این اخبار را تایید کند اما تحولات در این باره را از نزدیک دنبال می‌کند(م.یورونیوز)


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG