1403/01/10 16:08


244970
تاریخ انتشار: 1397/07/15 13:44
بر اساس کیفرخواست پرونده همسر نتانیاهو، آشپزهای اقامتگاه نتانیاهو با هزینه دولت و در حالی که حقوق خود را از دولت می‌گرفتند، مشغول خدمت به خانواده نتانیاهو و پختن غذا برای میهمانی‌های آنها بوده‌اند.

"سارا نتانیاهو" همسر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسراییل، از امروز – یکشنبه- به اتهام فساد و کلاهبرداری از اموال دولتی برای مصارف شخصی در دادگاهی در شهر قدس محاکمه می شود.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سارا نتانیاهو متهم است که در فاصله سال‌های 2010 تا 2013 حدود 100 هزار دلار از بودجه دفتر نخست‌وزیری اسراییل را صرف خرید غذا از لوکس‌ترین رستوران‌های داخلی و خارجی شهر قدس کرده است.

بر اساس کیفرخواست سارا نتانیاهو، خانواده نتانیاهو این غذاها را بیشتر برای شام میهمانی‌های خود در اقامتگاه شان در شهر قدس، سفارش داده بودند؛ میهمانی‌هایی که خصوصی بوده و می‌بایست هزینه آن از جیب شخصی خانواده نتانیاهو تامین می‌شد.

بنیامین نتانیاهو این اتهامات را سیاسی دانسته و تلاش مخالفان برای ضربه زدن به خود می‌داند.

بنیامین نتانیاهو  همسرش/ عکس: خبرگزاری فرانسه

امروز: آغاز محاکمه همسر نتانیاهو به خاطر سفارش 100 هزار دلار غذا از پول دولت

همچنین بر اساس کیفرخواست پرونده همسر نتانیاهو، آشپزهای اقامتگاه نتانیاهو با هزینه دولت و در حالی که حقوق خود را از دولت می‌گرفتند، مشغول خدمت به خانواده نتانیاهو و پختن غذا برای میهمانی‌های آنها بوده‌اند.

یک کارمند دفتر نتانیاهو نیز به اتهام دست داشتن در این فساد همراه همسر او محاکمه خواهد شد.

انتظار می‌رود جلسات دادگاه چند هفته و یا حتی چند ماه به طول انجامد.

همسر نتانیاهو همچنین متهم است برای پدر پیر و بیمارش، با بودجه دفتر نخست وزیری پرستار شخصی استخدام کرده و برخی از مبلمان اقامتگاه شخصی‌شان در قدس را با پول بیت‌المال خریده است.

روند محاکمه سارا نتانیاهو 59 ساله با حساسیت خاصی از سوی افکار عمومی دنبال می‌شود. محلکمه سارا نتانیاهو قرار بود از ماه جولای سال جاری میلادی آغاز شود، اما به دلایلی نامعلوم چند ماه به تعویق افتاده است.

وکیل همسر نتانیاهو مدعی شده این غذاها بدون رضایت سارا نتانیاهو سفارش داده شده‌اند. این نخستین بار در تاریخ 70 ساله رژیم اسراییل است که همسرعالی‌ترین مقام اجرایی به اتهامی از این دست در دادگاه محاکمه می‌شود.




Copy Right 2013 Artmis.ORG