1403/01/10 18:30


255003
تاریخ انتشار: 1397/07/18 22:57
سئوالی که برای نگارنده پیش امده است درآمد یک معاون وزیر در کشور ما چه مقدار است که این گونه به کرسی ریاست چسبیده است تا جائیکه حاضر است ۶۰۰ میلیون به یک صندوق تامین اجتماعی داده تا سوابق خدمتی اش را حذف کند؟ آیا چشم امید معاون وزیر به حقوق اداری و یا احیانا نجومی است؟یا معاون وزیر چشم امید به رانت به حد حصر در حوزه های سیاسی و اقتصادی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا یکی از دلایل استعفای "نیکی هیلی" سفیر آمریکا در سازمان ملل نیاز به کسب در آمد بیشتر برشمردند و از سوئی دیگر خبرگزاری فارس به نقل از سیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس اعلام داشت؛ معاون وزیری ۶۰۰ میلیون به یک صندوق تامین اجتماعی داده تا سوابق خدمتی اش را حذف کند


حکایت اول:
"نیکی هیلی" سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد تا پایان سال 2018 در سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه خدمت خواهد کرد، و سپس از این مقام کنار خواهد رفت.
با اعلام استعفای ناگهانی هیلی از سمت خود، گمانه‌زنی‌ها درباره علت این استعفای ناگهانی آغاز شد. شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا در مطلبی در وب‌سایت خود 3 دلیل احتمالی را برای استعفای هیلی برشمرده است:
1- اختلافات با کابینه 2- نیاز به کسب در آمد 3- احتمال نامزدی ریاست جمهوری
اما نیاز به کسب در آمد توجه نگارنده را جلب نموده است که درامد سفیر آمریکا در سازمان ملل چه مقدار است که سفیر برای کسب درامد بیشتر از مقام خود استعفا می دهد
عصر ایران به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: هیلی و همسرش- مایکل- درآمد بالایی ندارند و حتی حضور هیلی دردولت ترامپ باعث شده درآمد خانواده هیلی به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد و هیلی "قرض و قوله" زیادی به بار آورد.
 او طی دهه گذشته شغل‌های پردرآمدی نداشته است. او از سال 2010 در سمت فرمانداری ایالت کارولینای جنوبی بوده که شغل پردرآمدی نیست. پیش از آن نیز 6 سال در سمت عضو شورای ایالتی بوده است. این شغل‌های انتخابی درآمد زیادی ندارند. سال 2015 – یعنی یک سال پیش از پیوستن هیلی به کابینه ترامپ- او و همسرش در برگه اظهار نامه مالیاتی خود اعلام کردند درآمد سالانه آنها 170 هزار دلار بوده است. سال 2014 درآمد آنها نزدیک به 190 هزار دلار و در سال 2013 در آمد 270 هزار دلار بوده است.
خانواده هیلی در زمینه درآمدی در سال‌های گذشته عقبگرد داشته‌اند و همین مساله باعث مقروض شدن آنها شده است. هیلی در گزارش درآمدی سال 2018 خود اعلام کرده که بدهی‌ها و دیون معوقی دارد. او اعلام کرده دو بدهی 25 و 65 هزار دلاری برای کارت‌های اعتباری، بدهی 1 میلیون دلاری وام مسکن و نیز بدهی اعتباری حدود 500 هزار دلاری دارد.
حکایت دوم:
پس از تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حکایت های بسیاری نقل می شود که برخی از مدیران به هر روشی متوسل می شوند تا صندلی ریاست را از دست ندهند که یک مورد از ان به نقل از سیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس به شرح زیر است
سیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در نشست بررسی دایره شمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در موسسه مطالعات حقوق عمومی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از افراد از طریق به دنبال دور زدن و فرار از این قانون هستند
وی در تشریح برخی راه های شناسایی شده عبور از این قانون گفت: برخی به دنبال بالا بردن درصد جانبازی بودند
قاضی زاده هاشمی ضمن اشاره به اینکه یکی دیگر از شیوه ها استفاده از تفاوت سن بازنشستگی در نهادهاست گفت: سن بازنشستگی در دستگاه ها متفاوت است و یکی از شیوه ها این است که حق و حقوق بازنشستگی خود را برمی گردانند تا سنوات خدمتی خود را افزایش دهند که تمانی اینها قابل شناسایی و ردیابی است.
وی ادامه داد: یکی از معاونین وزرا 600 میلیون به یک صندوق تااین اجتماعی داده تا سوابق خدمتی اش را حذف کند ولی با پاک کردن یک صندوق درست شدنی نیست و اینها قابل ردیابی است.
حکایت سوم:
سئوالی که برای نگارنده پیش امده است درآمد یک معاون وزیر در کشور ما چه مقدار است که این گونه به کرسی ریاست چسبیده است تا جائیکه حاضر است ۶۰۰ میلیون به یک صندوق تامین اجتماعی داده تا سوابق خدمتی اش را حذف کند؟
آیا چشم امید معاون وزیر به حقوق اداری و یا احیانا نجومی است؟
یا معاون وزیر چشم امید به رانت بی حد حصر در حوزه های سیاسی و اقتصادی دارد؟ و یا اینکه احتمالا معاون وزیر قصد خدمت بی منت به مردم دارند؟
چرا در کشور ما برخی از افراد پس رسیدن به کرسی ریاست تاجر می شوند؟
چرا در کشور ما برخی از افراد پس رسیدن به کرسی ریاست دکتر می شوند؟

نتیجه گیری:
..................






Copy Right 2013 Artmis.ORG