1403/02/01 02:51


2601
تاریخ انتشار: 1393/08/18 7:37
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
مديركل دامپزشكي استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: مزارع پرورش ماهي تا 25 آبان فرصت دارند تا ماهي‌هاي آلوده به بيماري «وي.اچ.اس» را معدوم كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از  روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد، عبدالله بهمنش در جمع خبرنگاران با بيان اينكه ويروس كشنده‌اي به نام «وي.اچ.اس» در مزارع پرورش ماهي سردآبي استان كهگيلويه و بويراحمد شيوع پيدا كرده است، اظهار كرد: اين ويروس از ابتداي امسال در مزارع اين استان شيوع پيدا كرد.

مديركل دامپزشكي استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: به واسطه شيوع اين ويروس كشنده تعدادي قطعه ماهي سردآبي در استان معدوم شده و هم‌اكنون نيز دستور به اقدام معدوم‌سازي ماهيان موجود در مزارع داده‌ايم.

بهمنش ادامه داد: تا 25 آبان به مزرعه‌داران پرورش ماهي فرصت داديم كه براي معدوم كردن ماهيان آلوده به اين ويروس و پاكسازي مزارع خود اقدام كنند.

مديركل دامپزشكي كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به اينكه اين بيماري از ابتداي امسال در برخي از مزارع پرورش ماهي سردآبي شيوع پيدا كرد، تصريح كرد: بر اثر شيوع اين ويروس تاكنون 300 ميليارد ريال به مزرعه‌داران پرورش ماهي سردآبي استان كهگيلويه و بويراحمد خسارت وارد شد.

بهمنش با بيان اينكه استان كهگيلويه و بويراحمد رتبه سوم كشور را در پرورش ماهي سردآبي دارد، اظهار كرد: اين استان 160 مزرعه پرورش ماهي سردآبي دارد كه بيماري وي.اچ.اس براي نخستين‌بار از كشور اسپانيا وارد استان كهگيلويه و بويراحمد شده است.

وي تاكيد كرد: راهكاري جدي براي مقابله با اين بيماري تاكنون پيدا نشده است و به همين خاطر از مزرعه‌داران خواستيم تا ماهيان موجود در مزارع خود را معدوم كنند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG