1403/01/09 21:55


276628
تاریخ انتشار: 1398/01/24 20:57
خشن و حساس و جنجالی؛
تیم پرسپولیس با کسب برد حساس در دیداری جذاب و مهیج، 54 امتیازی شد و جایگاه خود را تثبیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ورزش سه، شاگردان برانکو ایوانکوویچ امیدوار بودند با برتری مقابل سایپا به چهارمین برد متوالی خود برسند اما در ابتدای بازی این تیم سایپا بود که به گل رسید. با این حال حملات مداوم قرمزها در ادامه مسابقه سبب شد تا آن ها 3 بار به گل برسند و به بردی ارزشمند دست پیدا کنند.
هفته بیست و پنجم لیگ برتر خلیج فارس
ورزشگاه آزادی تعداد تماشاگر 40 هزار نفر
داور: محمدرضا اکبریان کمک‌ها: مهدی عالیقدر – محمدجواد مداح کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان – امیرعرب براقی داور چهارم: محمد عطایی ناظر: حسن کامرانی فر
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن (76- محسن ربیع خواه)، سروش رفیعی، مهدی شریفی، علی علیپور و ماریو بودیمیر (85- محمد امین اسدی)


ترکیب سایپا:
حامد فلاح زاده، عبداله ناصری (59- رضا جعفری)، رضا علیاری، ساموئل سارفو، آرش رضاوند، علی دشتی، رضا اسدی، معین عباسیان، سید ابوالفضل جلالی( 67 - امید دره)، آرمان رمضانی، محمد صادق بارانی

کارت زرد
محمد نادری از پرسپولیس (2)
علی دشتی (86)

شرح گل:
پرسپولیس 0 سایپا 1 (معین عباسیان): سانتر معین عباسیان به تیر یک به صورت مستقیم وارد دروازه پرسپولیس شد.
پرسپولیس 1 سایپا 1 (بشار رسن): سانتر از روی نقطه کرنر با تلاش بازیکنان پرسپولیس برای ضربه آکروباتیک همراه شد اما راهی به دروازه نداشت. سپس کامیابی نیا توپ را برای بشار مهیا کرد و ستاره عراقی موفق به گلزنی شد.
پرسپولیس 2 سایپا 1 (علی علیپور): پاس ماریو بودیمیر به مهدی ترابی رسید و او توپ را به علیپور رساند. علیپور پس از یک سر توپ، توپ را به آرامی به قعر دروازه سایپا فرستاد.
پرسپولیس 3 سایپا 1 (ترابی): علیپور در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت اما به جای گلزنی با یک چرخش توپ را به ترابی سپرد تا او پس از دریبل مدافعان سایپا گل سوم را بزند.
پرسپولیس 3 سایپا 2 (رضا اسدی): حرکت بازیکنان سایپا در محوطه جریمه پرسپولیس با پاس به رضا اسدی همراه شد. اسدی با ضربه ای دیدنی دروازه پرسپولیس را باز کرد.
شرح نیمه اول:
تیم پرسپولیس در شرایطی بازی را آغاز کرد که شاگردان برانکو به خوبی می دانستند به 3 امتیاز این بازی خانگی نیاز زیادی دارند اما در همان ابتدا سایپا ابتکار عمل را در دست گرفت و با گرفتن 2 ضربه ایستگاهی به گل رسید. پس از گل سایپا عقب نشست تا پرسپولیس حملات خود را بیشتر و بیشتر کند. مهدی شریفی، علی علیپور و ماریو بودیمیر بازیکنانی بودند که بیشتر در محوطه جریمه حریف دیده می شدند. اما شاید نکته اصلی عدم هماهنگی در بین بازیکنان پرسپولیس بود که سبب از درست رفتن چند توپ شد. سرانجام از روی یک ضربه کرنر و با استفاده از توپ سوم، بشار رسن توانست گلزنی کند. در این نیمه قرمزها شوت های از راه دور زیادی داشتند.
شرح نیمه دوم:
پرسپولیس که با گل بشار رسن بازنده به رختکن نرفته بود، نیمه دوم را هجومی آغاز کرد. مهدی ترابی ستاره تازه وارد قرمزها پس از این که پاس را از بودیمیر گرفت، علیپور را صاحب توپ کرد تا این بازیکن گل دوم را بزند. چند دقیقه بعد علیپور به ترابی پاس گل داد تا میخ سوم نیز کوبیده شود. در ادامه بازی پرسپولیس بازهم فرصت هایی برای گلزنی داشت اما رفیعی، اسدی، ترابی و... هر یک چند فرصت خوب را از دست دادند. در آن طرف سایپا یک گل زد تا بازی در دقایق پایانی با هیجان بسیار زیاد دنبال شود. اما در پایان پرسپولیس برنده شد تا به سوی هت تریک قهرمانی گام بلندی را بردارد.


دقایق حساس:
دقیقه 16: شوت سروش رفیعی از پشت محوطه جریمه به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه 30: سانتر بازیکنان پرسپولیس به روی دروازه به ضربه سر قوس دار مهدی شریفی همراه شد اما ضربه او را فلاح زاده گرفت.

دقیقه 44: شوت سروش رفیعی در میانه راه به مدافعان سایپا خورد.

دقیقه 46: ضربه بشار رسن به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه 48: شوت بشار رسن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 59: اشتباه شجاع خلیل زاده باعث شد تا علی ناصری صاحب توپ شود. ناصری به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کرد اما ضربه اش به بیرون رفت.

دقیقه 72: مهدی ترابی از چپ به زیبایی توپ را به سروش رفیعی سپرد اما ضربه این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه 78: حرکت ترکیبی بازیکنان پرسپولیس در سمت راست به علی علیپور رسید او توپ را به تیر دوم و محسن ربیع خواه ارسال کرد. ربیع خواه ترابی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن وارد دروازه نشد.

دقیقه 94: ضربه محمد امین اسدی در اختیار دروازه بان قرار گرفت.

بهترین بازیکن: مهدی ترابی
مهدی ترابی ستاره تیم پرسپولیس در این مسابقه بود. او در نیمه دوم به زمین آمد اما در 45 دقیقه همه کار کرد؛ هم پاس گل داد، هم گل زد و علاوه بر این ها چند موقعیت بسیار خوب را خلق کرد. هافبک چپ سرخ ها برابر تیم سابق خود برای اولین بار با پیراهن پرسپولیس گلزنی کرد تا ارزش های خود را بیش از پیش نمایان کرد. اگر پرسپولیس این شاه ماهی فوتبال ایران را به خدمت نمی گرفت، چه بسا حالا نتیجه برعکس رقم می خورد.
حواشی:

* نزدیک به 40 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند.

* پیش از شروع بازی، شجاع خلیل زاده و چند بازیکن پرسپولیس به سمت علی دایی رفتند.



* هواداران پرسپولیس نسبت به عدم اعلام پنالتی روی سروش رفیعی به شدت موضع گرفتند.

* احمد نوراللهی روی سکوها حضور دارد.

* زلاتکو کرانچار و وینگو بگوویچ مربیان سابق پرسپولیس نیز در قسمت جایگاه ویژه هستند.

خلاصه بازی پرسپولیس-سایپا

 


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG