1403/01/10 05:18


297022
تاریخ انتشار: 1398/02/23 00:26
فهرست اسامی نفتکش‌هایی که در انفجارهای بندر الفجیره آتش گرفت و شماره‌هایشان را در اختیار دارد که به‌شرح زیر است

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورونیوز، چهار کشتی در ساحل امارات در «عملیات خرابکارانه» هدف گرفته شدند


چهار فروند کشتی تجاری در آبهای ساحلی امارات عربی متحده در «عملیات خرابکارانه» هدف گرفته شدند. به گزارش خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده «وام» به نقل از وزارت امور خارجه این کشور حاشیه خلیج فارس، حوادث روز یکشنبه تلفات جانی در پی نداشته است.
وزارت امور خارجه امارات در توییتی و با «خرابکارانه» خواندن این عملیات نوشته است که در «معرض خطر قرار دادن جان خدمه کشتی‌ها پیامدهایی خطرناک» دارد.
پیش‌تر، خبرگزاری رسمی امارات به نقل از دفتر حکومت شیخ نشین فجیره در امارات عربی متحده، در بیانیه‌ای اخبار مبنی بر چند انفجار و آتش‌سوزی در بندر این شهر را تکذیب کرده بود.
رسانه‌های ایرانی و پایگاه خبری اسپوتنیک صبح روز یکشنبه ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت ماه) به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین از «وقوع انفجارهای بزرگ» و آتش‌سوزی هفت تا ده نفت‌کش در بندر فجیره خبر داده بودند.
همزمان رسانه‌های ایران به نقل از شاهدان عینی و شبکه المیادین نوشتند که به دنبال وقوع «انفجارها و آتش سوزی در فجیره» هواپیما یا بالگردهای فرانسوی و آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمده‌اند.
دفتر رسانه‌ شیخ نشین فجیره ضمن درخواست از رسانه‌ها مبنی بر انتشار اخبار تایید شده و درست اعلام کرده بود که فعالیت‌های روزانه در این بندر روال عادی خود را دارد و اخلالی در فعالیت‌های فجیره ایجاد نشده است.
«علی عبید الطنیجی» مدیر سازمان دفاع مدنی فجیره نیز ضمن تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر وقوع انفجار و آتش سوزی در این شهر بندری، جو حاکم بر فجیره را عادی خوانده بود.
شبکه المیادین به‌نقل از منابع خود اعلام کرد فهرست اسامی نفتکش‌هایی که در انفجارهای بندر الفجیره آتش گرفت و شماره‌هایشان را در اختیار دارد که به‌شرح زیر است:
-نفتکش المجد
-نفتکش المرزوق
-نفتکش الماریج
-نفتکش الامیجال
-نفتکش خمسا10




Copy Right 2013 Artmis.ORG