1403/01/09 15:41


297024
تاریخ انتشار: 1398/02/23 00:35
محکومیت ۱۲ سال حبس هنگامه شهیدی تایید شد/چرا شکر، ماکارونی و تن ماهی گران شد؟/پرونده "حسین فریدون" در حال تجدید نظرخواهی است/

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

انتقاد یک نماینده از توقیف نشریه صدا
محمود صادقی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به اصل ۹ قانون اساسی گفت: آزادی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیر بوده و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است. در شرایط فعلی تقویت وحدت ملی ضرورتی انکار ناپذیر است. از نهادهای ذی‌ربط انتظار می‌رود که رسانه‌ها را محدود نکرده و با رسانه‌ها برخورد مناسب‌تری داشته باشد. مثلاً در مورد نشریه صدا به جای این که اقدام سریع به توقیف آن گرفته شود از طریق هیئت نظارت بر مطبوعات تذکرات لازم ارسال شود.

فتحی: اظهارات رفعتی کذب محض است
امیرحسین فتحی با اشاره به جلسه خود با رئیس دپارتمان داوران درباره گل پذیرفته نشده آبی پوشان در دیدار برابر صنعت نفت آبادان اظهار داشت: امروز صبح در جهت احقاق حقوق هواداران استقلال و در خصوص مردود اعلام کردن گل کاملا صحیح استقلال در مسابقه مقابل صنعت نفت آبادان جلسه ای در فدراسیون فوتبال به طور جداگانه با رئیس فدراسیون فوتبال و همچنین رئیس دپارتمان داوری جلسه ای برگزار و اعتراض رسمی باشگاه را به نمایندگی از خیل عظیم هواداران فهیم و با شعور و فوتبال فهم استقلال به مقامات مربوط اعلام کردم. وی با تکذیب ادعای رئیس دپارتمان داوران که گفته بود «امیرحسین فتحی تصمیم کمک داور و داور پشت دروازه را پذیرفت»، افزود: اظهارات منتسب به اینجانب در سایت رسمی فدراسیون فوتبال از قول داوود رفعتی کاملا خلاف واقع و کذب محض بوده و بنده همچنان در جهت منافع استقلال و احقاق حقوق هواداران به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهم آمد.

۹/۳ میلیون نفر از متولدین دهه ۶۰ بیکارند
براساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات وزارت کار، از جمعیت ۱۶/۸ میلیون نفری متولد دهه ۶۰ حدود ۷/۴ میلیون نفر شاغل و ۹/۳ میلیون نفر فاقد هر گونه شغل هستند.

سردار حاجی‌زاده: وضعیت پایگاه‌های آمریکا در منطقه مثل گوشتی زیر دندان ماست
فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: ناو هواپیمابری که حداقل ۴۰ تا ۵۰ هواپیما بر روی خود دارد و شش هزار نیرو در خود جمع کرده، در گذشته برای ما یک تهدید جدی بود، اما الان یک سیبل است. سردار حاجی زاده با اشاره به وضعیت پایگاه‌های آمریکا در منطقه و توان موشکی سپاه، اظهار کرد: وضعیت آمریکایی ها طوری است که انگار گوشتی در زیر دندان ما هستند و اگر تکان بخورند بر سرشان می زنیم. وی با بیان اینکه چنین وضعیتی در حال حاضر در منطقه شکل گرفته است، اظهار کرد: قبلاً اینطور نبود. اینها قبلاً برای ما تهدید بودند اما حالا فرصت هستند. فرمانده هوافضای سپاه با طرح این پرسش که چرا آمریکایی‌ها سخن از جنگ با ایران بر زبان نمی آورند، اظهار کرد: دلیلش این است که آسیب پذیر هستند و در بخش شناوری هم که ناوهایشان در خلیج فارس فاصله نزدیکی با ما دارند، وضعیت‌شان به شکلی است که موشکهایی که داریم، توان هدف قرار دادن شناور را از فاصله ۳۰۰ کیلومتری دارند و حتی این میزان در دستاوردهای جدید به ۷۰۰ کیلومتر ارتقاء یافته که حدود کاربردش از خلیج فارس بیشتر شده است.

محکومیت ۱۲ سال حبس هنگامه شهیدی تایید شد
مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: دادگاه تجدید نظر با رد تجدید نظرخواهی موکل، حکم بدوی دادگاه انقلاب در خصوص محکومیت خانم شهیدی را عینا تایید کرده است. به گفته این وکیل دادگستری از مجموع 12 سال و 9 ماه حبس هنگامه شهیدی طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی 7 سال و نیم حبس قابل اجرا خواهد بود.

چرا شکر، ماکارونی و تن ماهی گران شد؟
دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت: بر اساس قانون بودجه امسال نرخ فروش گندم به شرکت ها و صنایع وابسته، از 950 تومان به هزار و 850 تومان افزایش یافته است. علاوه بر این شاهد افزایش هزینه های دستمزد بودیم و همه اینها باعث افزایش 70 درصدی قیمت ماکارونی در بازار شد. کارخانجاتی که برای صادرات بخواهند گندم را برای عبور موقت وارد کنند مشکلی ندارند و امکان واردات آن وجود دارد. 50 تا 60 درصد ماهی تن از طریق واردات به کشور می آید.هم زمان قیمت صید ماهی صیادان هم افزایش یافت و واردات قوطی کنسرو ماهی از ارز 4 هزار و 200 تومانی به ارز نیمایی تغییر یافت و همه اینها باعث افزایش کنسرو تن ماهی شد.

نامه درخواست محاکمه علنی «پوری‌حسینی» با ۱۱۵ امضا تقدیم رئیس قوه قضاییه می‌شود
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به امضای ۱۱۵ نماینده در نامه درخواستی از رئیس قوه قضائیه برای محاکمه علنی‌ «پوری‌حسینی» رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: قرار است این نامه عصر امروز به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تقدیم شود. احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها و نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با فارس، از تقدیم نامه درخواست محاکمه «پوری حسینی» رئیس سازمان خصوصی سازی با ۱۱۵ امضا نمایندگان مردم در مجلس به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ریاست قوه قضائیه خبر داد. وی افزود: این ۱۱۵ نماینده مجلس خواستار رسیدگی جدی و عاجل به پرونده‌های متعدد تخلف در واگذاری‌ها شدند. عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس تصریح کرد: قرار است عصر امروز از ساعت ۱۶:۴۵ لغایت ۱۹ نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دیدار حضرت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ریاست دستگاه قضایی بروند.

امتیاز منحصر به فرد آخرین نبیره ملکه الیزابت
نبیره جدید الیزابت، ملکه انگلیس، از امتیاز منحصربه‌فردی در جهان برخوردار است. روزنامه دیلی‌میل، طی گزارشی که در مورد تولد فرزند شاهزاده هری و مگان مارکل منتشر کرد، خبر داد این کودک از یک ویژگی برخوردار است که هیچ فردی در جهان در حال حاضر از آن بهره‌مند نیست. به نوشته این روزنامه انگلیسی، کودک جدید کاخ سلطنتی انگلیس به شکل قانونی هم می‌تواند پادشاه انگلیس شود و هم با توجه به تابعیت آمریکایی مادرش، این امکان را دارد که خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کند. این نوزاد در رده هفتم رسیدن به پادشاهی انگلیس قرار دارد، در حالی که می‌تواند تابعیت آمریکایی را، که مادرش همچنان از آن بهره‌مند است، کسب و خود را نامزد ریاست جمهوری آمریکا کند.

آقای ترامپ! خودتان شماره چهار رقمی رئیس‌جمهور روحانی را بگیرید
علیرضا رحیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: مهمترین بهره این ماه همدلی مسلمانان و آسان کردن زندگی برای یکدیگر است. عدول از کینه‌ها و دشمنی‌ها بین مسلمانان و هوا و هوس‌ها و گذشت از دارایی‌ها به نفع برادران و خواهران ایمانی و هم‌نوعان مهمترین آموزه ها و امتیازات رمضان است. علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ! منتظر تماس تلفنی از ایران نباشید، خودتان شماره چهار رقمی رئیس جمهور روحانی را بگیرید تا از واقعیت ماجرا آگاه شوید.

هر کیلوگرم کاغذ ۱۵ هزار تومان!
مشکلات تأمین کاغذ پس از روزنامه‌های خصوصی، حالا گریبان‌گیر روزنامه‌های دولتی نیز شده است. بر همین اساس دیروز ۲۱ اردیبهشت، تعداد صفحات روزنامه «ایران» با کاهش ۸ صفحه‌ای روبه‌رو بود و امروز نیز نوبت به روزنامه «همشهری» رسید تا از تعداد صفحات خود بکاهد. در سرمقاله همشهری آمده است، «همشهری مجبور شده از تیراژ خود بکاهد تا بتواند لااقل به انتشار ادامه دهد و قیمت قبلی را حفظ کند.» این روزنامه همچنین درباره وضعیت نا به سامان مطبوعات با بیان تیتر «مطبوعات در اغما» نوشت: «بحرانی که از ماه‌ها پیش با گرانی کاغذ گریبانگیر مطبوعات شده دیگر یک زنگ خطر نیست، شمارش معکوس تعطیلی و عدم انتشار مطبوعات شروع شده است. دیروز هر کیلوگرم کاغذ به ۱۵ هزار تومان رسید (یعنی دست کم ۴ برابر قیمت سال گذشته) و در بازار نایاب شد. متأسفانه درخت وعده‌های مسئولان در حمایت و چاره‌سازی برای حل مشکلات کاغذ مطبوعات، میوه نداد و امروز شوربختانه برخی روزنامه‌های کشور به علت نداشتن کاغذ چاپ نشدند و روزنامه‌ه‌های دیگر نیز با کاهش صفحات و تیراژ روی دکه آمدند.»

اژه‌ای: پرونده "حسین فریدون" در حال تجدید نظرخواهی است
معاون اول قضائیه با بیان اینکه پرونده حسین فریدون ‌در حال تجدید نظرخواهی است، گفت: این پرونده در دستگاه قضایی بررسی می‌شود. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: هم اکنون پرونده حسین فریدون در حال تجدید نظرخواهی است و این پرونده در دستگاه قضایی بررسی می‌شود. وی از برخورد جدی با مفاسد اقتصادی خبر داد و گفت:‌ دستگاه قضایی در این زمینه هیچ اغماضی نمی‌کند و با جدیت با مفسدان اقتصادی برخورد می‌کنیم.

چرا عارف در افطاری رئیس جمهوری شرکت نکرد؟
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس با رد حواشی منتشره درباره‌ی غیبتش در افطاری رئیس جمهور گفت که به دلیل داشتن برنامه‌ای از پیش تنظیم شده در این نشست حضور نیافته است: متأسفانه من شب گذشته برنامه داشتم و افتخار حضور در افطاری رئیس جمهور را پیدا نکردم زیرا برنامه‌ام از قبل تنظیم شده بود. وی افزود: دوستان دولت لطف داشتند و ما را دعوت کردند؛ اگر دعوت نکنند هم اتفاقی نمی‌افتد. من اهل قهر نیستم. وقتی برنامه‌ای از قبل تنظیم می‌کنم و میزبان هستم باید عذرخواهی کنم. مرامم نیز همین است. روز گذشته هم از آقای واعظی خواستم از رئیس جمهور عذرخواهی کند که ان‌شاء‌الله ایشان عذر مرا پذیرفته باشند/ ایسنا

توضیح باهنر درباره حواشی حضور احمدی‌نژاد در افطاری جامعه مهندسین
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد حواشی حضور احمدی نژاد در افطاری جامعه مهندسین خاطر نشان کرد: بنده به غیر از جامعه اسلامی مسئولیت جبهه پیروان را نیز دارم. ما به صورت سنتی مراسم افطاری را همیشه برگزار می‌کنیم. سابق بر این، مراسم در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شد. در این جلسه ما دعوت تشکیلاتی داریم که برخی از آنها اعضای جامعه اسلامی مهندسین هستند و برخی دیگر مسئولین احزاب و مسئولین دولتی، نمایندگان ادوار مجلس هستند. همگی دعوت می‌شوند و این موضوع هیچ ارتباطی با دعوت شخص خاص ندارد و همه به صورت معمولی دعوت شده بودند، حال برخی دعوت ما را پذیرفتند و شرکت کردند که از آنها متشکریم./مهر

هرکسی عقل و شعور داشته باشد دنبال مذاکره با آمریکا نمی‌رود
حجت الاسلام سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این موضوع که برخی از اصلاح‌طلبان و پادوهای غرب در کشور پس از تهدیدات اخیر ترامپ بار دیگر بر طبل مذاکره می‌کوبند، گفت: اگر هرکسی قدری عقل، شعور، فکر و تجربه، داشته باشد، متوجه می شود که نباید با آمریکا مذاکره کنیم عبارت بسیار زیبا و دلپذیری در ادبیات‌مان وجود دارد مبنی بر این که آزموده را آزمودن خطاست./فارس

م.تابناک




Copy Right 2013 Artmis.ORG