1403/01/31 02:37


298976
تاریخ انتشار: 1398/09/01 21:10
امام جمعه بهمئی:
حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه در بهمئی برخی از عوامل آشوب در انتخابات رهبری آشوب اخیر را هم بر عهده داشتند،گفت:اثر آن افتضاحات که موسوم به انتخابات گذشته بود در آشوب های اخیر وجود داشت؛ بارها اعلام شد به نحو قاطع تری برخورد شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از آوای ماغر؛خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.


حجت الاسلام افروغی ابتدا با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی ، بصیرت را میوه تقوا و پرهیزگاری دانست.
وی با استناد به احادیث و روایات،گفت:متقین دنیا گریز،بصیر،ولایت پذیر و مردم دار هستند.
حجت الاسلام افروغی با گرامیداشت هفته بسیج ، افزود:بسیجی واقعی بودن به پرونده و شغل نیست،ممکن است کسی در بسیج خدمت کند اما بسیجی واقعی نباشد یا در بازار باشد و پرونده نداشته باشد اما بسیجی واقعی باشد.
وی با بیان اینکه بسیجی واقعی عاشق و بصیر است،گفت:باید بسیجی واقعی کم نیاورد،اهل سستی در کار نباشد،اندیشه شهادت طلبی داشته و خود را مرکز کانون عالم برای خدمتگذاری بداند.
امام جمعه بهمئی در ادامه با اشاره به آشوب های اخیر در منطقه،گفت:در عراق مردم برای مبارزه با فساد یکسری اعتراضات داشتند،در لبنان و سوریه هم چنین اعتراضاتی رخ داد اما خسارات سنگینی به بار آورد.
حجت الاسلام افروغی افزود:خروجی رسانه های غرب چنین بود که همه این معترضین در سه کشور، مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران دارند اما با تظاهرات و راهپیمایی های حمایت از ایران این سناریو کم رنگ  و خنثی شد.
وی با اشاره به آشوب های اخیر در کشور،تصریح کرد:طرح گرانی بنزین دو اشکال عمده داشت،دولت مردم را نامحرم خود دانست و از قبل اعلام نکرد، از فردای اجرای مصوبه هم معلوم شد کارشناسان و مدیران بالادستی نفت از اجرای مصوبه اطلاع نداشتند.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد:با اندکی فاصله رهبر انقلاب اعلام کرد که از تصمیم سه قوا حمایت می کنم ؛ می توان گفت که یکی از حساس ترین تصمیمات رهبر همین بود چون در صورت مخالفت، فضای دو قطبی ایجاد و دولت سردرگم می شد.
وی گفت:با این حال رهبری به مسئولان توصیه و گوشزد کرد که مردم تحمل افزایش قیمت کالاها را ندارند، به نیروهای نظامی و امنیتی هم بعنوان  فرمانده کل قوا دستور داد که در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل کنند.
امام جمعه بهمئی با بیان اینکه این آشوب ها در شهر ما هم رخ داد، گفت:دو انتظار از دولتمردان داریم؛با این به میدان آمدن مردم با وجود نگرانی ها، مسئولان به جای دل بستن به مذاکرات پوچ به حمایت از سرمایه گذاری و تولیدات داخلی دانش بنیان بپردازند.
حجت الاسلام افروغی خطاب به مسئولان نظام گفت:مجلس!دولت!مردم بیش از این تاب گرانی ندارند.
وی با بیان اینکه در بهمئی برخی از عوامل آشوب در انتخابات رهبری آشوب اخیر را هم بر عهده داشتند،گفت:اثر آن افتضاحات که موسوم به انتخابات گذشته بود در آشوب های اخیر وجود داشت؛ بارها اعلام شد به نحو قاطع تری برخورد شود.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:قسم خوردم تا روزی که در شهرستانم جز افتضاحات از آن انتخابات سخن نگویم،رهبری همین آشوب ها بر عهده همان اشخاص بود.
وی افزود:هتاکی به مقدسات،رهبری و دفاع از سران فتنه و دست درازی و آتش زدن اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت در شهر از اقداماتی بود که آشوب گران در بهمئی انجام دادند.
امام جمعه بهمئی گفت:مسئولان باید به صورت قاطع، صریح و شفاف با آشوب گران برخورد کرده و به مردم هم اعلام کنند.
حجت الاسلام افروغی با آسیب شناسی سیاست زدگی در آموزش و پروش،گفت:مدیران و معلمان مدارس به هوش باشند در آموزش و پرورش این بیماری به صورت ریشه ای وجود دارد، شورای تامین و مدیران کل برای جلوگیری از قربانی شدن دانش آموزان باید نگاه سیاسی  و سیاست زدگی که به صورت ریشه ای است،از درون این نهاد بردارند هر چند شاید مدیر فعلی قدم های مثبتی برداشته باشد.
امام جمعه بهمئی با بیان اینکه حقیقتا افراد ناتوان در خیلی از پست های شهرستان هست،گفت:در شهرستان مسئولان بهتر می توانستند عمل کنند، طراحان آشوب دقیقه ای و ثانیه ای عمل می کنند .
وی ادامه داد:برای انتخابات پیش رو با این توان و ساز و کار  مسئولان نگران هستیم ؛این دست گرمی و تست اولیه آشوب بود، تمام تلاش دشمن برای فصل انتخابات به میدان می آید.
امام جمعه بهمئی خاطرنشان کرد:باید برای فراهم کردن بستر مناسب انتخابات، تغییرات اساسی به وجود بیاید.
وی با بیان اینکه فتنه های قبل را مردم خاموش کردند،گفت: فتنه های جدید را هم به یقین خود مردم خاموش می کنند.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد:از همین الان مسئولان برای انتخابات با مردم شفاف باشند،افتضاحات گذشته به دلیل لابی گری بود که نباید تکرار شود.
وی گفت:برای برخورد با آشوب گران عمل به مُر قانون ،ممنوعیت سفارش پذیری مسئولان و سفارش مردم و برخورد قاطع و عادلانه لازم و ضروری است.
امام جمعه بهمئی با بیان اینکه مسئولان در برخورد با آشوب گران نباید از رهبران آنها و کسانی که هدایت می کردند، غافل شوند، افزود:باید با لایه های متفکر و طراح آشوب ها برخورد قاطع، بیشتر و بازدارنده تر شود و با لایه های پایین تر برخوردها کمتر باشد.
امام جمعه بهمئی خطاب به مسئولان امنیتی گفت:اگر یکی از متخلفین در شهر بگردد، مردم نا امید می شوند.
وی افزود:مردم هم خاموش ننشینند و نگویند با راهپیمائی مسئولیت آنها تمام شد، باید گروه تشکیل دهند و به کمک شورای تامین و مسئولان بشتابند.
امام جمعه بهمئی در پایان از حضور تیپ 48فتح، سپاه فتح، نیروی انتظامی استان، اطلاعات و سایر کسانی که در جریان آشوب های اخیر به صورت شبانه روزی برای برگشتن آرامش به بهمئی تلاش کردند، تقدیر و تشکر کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی:
آشوب گران بهمئی ازخویشتنداری و رافت نظام سوء استفاده کردند/به مردم قول می دهیم تا آخرین نفر آشوبگر دستگیر و مجازات شود/آشوب گران مطمئن باشند مقابل تیغِ تیزِ عدالت خواهند رفت


بنا به همین گزارش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی در سخنرانی قبل از خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان با محکوم کردن اغتشاشات اخیر،به مردم قول داد تا آخرین آشوب گر این حوادث را شناسایی و به سزای عمل خود برسانند.
سرگرد پاسدار باقر پسنده با گرامیداشت هفته بسیج، تصریح کرد: این شجره طیبه در آذر ماه سال 58به فرمان امام راحل (ره) برای روزهای حساس و بعنوان یکی از ذخایر گرانبهای انتقلاب شکل گرفت.
وی افزود: یکی از آزمون های سخت بسیج، کارنامه درخشان این نهاد انقلابی در 8 سال دفاع مقدس بود.
سرگرد پسنده خاطرنشان کرد:هنوز عرقِ جنگ از تن بسیجیان خشک نشد که لباس رزم از تن بیرون کردند و از همان زمان تاکنون بسیج در تمامی اقشار به سازندگی کشور روی آورد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی ادامه داد:بسیج توانست با کمترین امکانات و با روحیه جهادی، قدم های بزرگی برای توسعه پیشرفت و کمک به مستضعفان و محرومان بردارد.
وی گفت:امروز شاهد حضور بسیج در همه میادین و صحنه ها هستیم و این شجره طیبه اکنون در جهان منادی صلح و حقیقت است.
سرگرد پسنده با بیان اینکه تا روحیه بسیجی و جهادی در دل مردم است، از طوفان حوادث در امان است، گفت:رهبر انقلاب در گذشته پیش بینی کرد و فتنه سال 98را خطرناک تر از فتنه های قبل دانست.
وی افزود:حضور میدانی مردم و تدابیر مقام معظم رهبری باعث شد تا دست آشوب گران قبل از انتخابات برای ملت با بصیرت ایران اسلامی رو شود.
سرگرد پسنده خاطرنشان کرد:شعارهایی که از حلقوم کثیف فتنه گران و سلطنت طلب ها بیرون می آمد،این روزها در آشوب های اخیر به گوش می رسید.
وی گفت:در این میان از خویشتنداری و رافت نظام سوء استفاده کرده و با دست درازی به اموال بیت المال، برخی از نهادها و بانکها را به آتش کشیدند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی ادامه داد:در شهرستان ما هم بعضی واسطه شدند تا اجازه راهپیمایی مسالمت آمیز به روز دوم کشیده شد اما آشوب گران مطمئن باشند که مقابل تیغِ تیزِ عدالت خواهند رفت.
سرگرد پسنده افزود:صبر و حوصله نظام خویشتنداری و مدارا هم اندازه ای دارد ؛صحنه گردان های و موتور محرک این اتفاقات مطمئن باشند که تک تک آنها به سزای اعمال خود خواهند رسید.
وی گفت:در این صحنه ها به لطف الهی چهره معاندین یکی پس از دیگری برای مردم نمایان می شود و انقلاب به دلیل وجود ولایت فقیه و ملت بصیر، از طوفان حوادث مصون می ماند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی تصریح کرد:دیروز شاهد حضور سراسری مردم کشور و به تبع آن حضور حماسی مردم بهمئی در راهپیمائی محکومیت این آشوب ها بودیم.
سرگرد پسنده با بیان تقدیر از حضور شیرزنان و غیورمردان بهمئی در این راهپیمائی،گفت:به مردم بهمئی قول می دهیم تا دستگیری تا آخرین نفر این آشوب گران کوتاه نخواهیم آمد.
وی در پایان از نیروهای نظامی و امنیتی شهرستان که با مدارا و خویشتنداری اجازه ندادند خونریزی و حوادث ناگوار بیشتری در بهمئی رخ دهد، تقدیر کرد.





Copy Right 2013 Artmis.ORG