1403/01/10 03:26


301269
تاریخ انتشار: 1399/06/02 21:35
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت پروازهای فرودگاه یاسوج افزود: برای اولین بار امکان پروازهای فرودگاه یاسوج از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر فراهم شده، پرواز آزمایشی این شرکت انجام شد و از هفته آینده پروازهای منظمی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت : مسئولان استان باید در هفته دولت خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان و اطلاع رسانی کنند.


وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته اقداماتی انجام شده که در صورت اطلاع رسانی منجر به امیدواری مردم می شوند و توطئه دشمنان در مایوس کردن مردم را خنثی می کند.
کلانتری اظهارکرد: طی یک سال گذشته با نگاه به توسعه زیرساخت های استان توانسته ایم در حوزه راه قدم‌های موثری برداریم و در هفته دولت ۵۰ کیلومتر از محور چهارخطه گچساران- بهبهان" با اعتباری بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال زیر بار ترافیک می رود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محور یاسوج - شیراز در حال چهارخطه است که تاکنون ۱۶ کیلومتر ساخته شده و مابقی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه مجوز ماده پنج و ۶ محور یاسوج- اقلید گرفته شده، افزود: عملیات تقاطع غیرهم سطح تنگ مهریان با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان طی هفته دولت انجام می شود.
 کلانتری تاکید کرد: محور پاتاوه - دهدشت با تلاش های انجام شده تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.


وی بابیان اینکه در زمینه آب گام‌های مثبتی برداشته شده است، تصریح کرد: تامین آب شرب ۴ شهر کهگیلویه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه سد چم شیر گچساران با ظرفیت دو میلیارد متر مکعب آب امسال آبگیری می شود، افزود: عملیات اجرایی سد تنگ سرخ بویراحمد به سرعت ادامه می یابد.
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان اقدامات خوبی انجام شده بطوریکه از سال ۹۲ تاکنون میزان تخت های بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد دو برابر(افزایش ۱۰۰درصدی) شده است.
کلانتری با بیان اینکه کلینیک شهید مفتح یاسوج با حضور معاونان وزیر بهداشت به بهره برداری رسید، عنوان کرد: بیمارستان نرگسی گچساران تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد و بیمارستان لیکک طی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی ابراز کرد: بیمارستان چرام تسریع داده می شود و بیمارستان لنده نیز کلنگ زنی شده است.
استاندار با اشاره به اینکه فاز اول پتروشیمی گچساران به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: فاز اول پتروشیمی گچساران و صنایع وابسته تا پایان امسال و نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.
وی با تاکید بر اینکه سرعت عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت بیشتر شده است، اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی که بالغ بر ۳۲۹ میلیون یورو اعتبارات ارزی دارد  تاکنون ۱۱ میلیون یورو تجهیزات و اقلام مورد نیاز این آن خریداری شده است.
کلانتری تاکید کرد: در زمینه مسکن طی هفته دولت ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر تکمیل و به بهره برداری می رسند.
وی افزود: ۳۹ درصد از این پروژه در دولت قبل و ۶۱ درصد در دولت تدبیر و امید تکمیل و اجرایی شده است.
کلانتری خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در استان شروع شده است.
وی ابراز کرد: در طرح بازآفرینی شهری جزو سه استان برتر کشور هستم و  ۳۵۰۰ واحد در کهگیلویه و بویراحمد در حال بهسازی و نوسازی است.
کلانتری گفت: طی تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان روستایی ساخته می شود که این تعداد واحد مسکونی تا پایان سال ۱۳۹۹ تکمیل خواهند شد.
وی از سرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج با ایران ایر خبر داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت پروازهای فرودگاه یاسوج افزود: برای اولین بار امکان پروازهای فرودگاه یاسوج از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر فراهم شده، پرواز آزمایشی این شرکت انجام شد و از هفته آینده پروازهای منظمی انجام خواهد شد.
کلانتری عنوان کرد: طی ۶ ماه آینده استان کهگیلویه و بویراحمد به استان سبز کشور تبدیل می شود چراکه همه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
وی گفت:  هم اکنون در زمینه آب و انرژی ۸ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان پروژه در استان در دست اجرا داریم.
کلانتری تصریح کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بحث اشتغال جوانان بود که با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید ۳۳ طرح اقتصادی، گردشگری و صنعتی در این رابطه در استان در حال اجراست که با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.
مقام ارشد اجرایی استان، عنوان کرد: اولین استانی بودیم که از مجموع اعتبارات این طرح ها تاکنون ۲۵ درصد تخصیص را اخذ کرده ایم.




Copy Right 2013 Artmis.ORG