1403/01/09 13:52


303623
تاریخ انتشار: 1400/06/29 14:37
رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: نزاع بزرگ بین دو طایفه در اهواز که منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن ۱۶ نفر شده بود با درایت، تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر، بزرگان و معتمدین استان، به صلح و سازش منتهی شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛علیرضا باوی اظهار کرد: مهر ماه سال ۱۳۹۹ نزاع بزرگی بین دو طایفه بر سر املاک رخ داد که متاسفانه منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن ۱۶ نفر از طرفین شد و این احتمال وجودداشت که درگیری های بعدی باعث تشدید اختلافات و سلب آرامش و امنیت اهالی منطقه شود.


وی افزود: با ورود به موقع اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر و ستاد صبر و استفاده از ظرفیت سران طوایف، معتمدین و بزرگان و برگزاری بیش از ۳۰ جلسه با بزرگان و ریش سفیدان طرفین ظرف یک سال گذشته، خوشبختانه تلاش ها و زحمات این عزیزان به نتایج مطلوبی رسید و زمینه برای مصالحه بین این دو طایفه فراهم شد.
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر و ستاد صبر، سران طوایف، معتمدین و بزرگان در فراهم نمودن زمینه اصلاح ذات البین بین این دو طایفه، خاطر نشان کرد: در مراسمی با حضور مسئولین قضایی، انتظامی، اجرایی، اعضای ستاد صبر و شورای حل اختلاف ویژه عشایر، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین، سران طوایف استان، این دو طایفه با تبادل رضایت نامه بعد از یکسال با هم مصالحه کردند و در این مراسم هم قسم شدند که اختلافات و کدورت های بین هم را تبدیل به دوستی و برادری کنند.
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که استان در زمینه صلح و سازش دارد و همچنین با استفاده از ظرفیت معتمدین، مصلحین، سران عشایر، بزرگان و خیرین در شش ماهه نخست امسال 32 پرونده بسیار مهم با موضوعات قتل، نزاع ها و درگیری های بزرگ منتهی به صلح و سازش شد.

منبع:سایت دادگستری استان




Copy Right 2013 Artmis.ORG