1403/01/10 03:14


303627
تاریخ انتشار: 1400/06/30 00:07
آمریکایی ها مجبورند به برجام بازگردند/میرتاج الدینی: با روی کار آمدن رئیسی، دوره ناهماهنگی سپری شد

*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد


*رئیس سازمان بسیج: سپاه ۵۰ درصد ‌ظرفیت واکسیناسیون کشور را بر‌عهده دارد*

سردار «غلامرضا سلیمانی» ظهر امروز در هشتمین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه که در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ۵۰ درصد از ظرفیت واکسیناسیون در کشور بر عهده سپاه است و به طور کلی هم اکنون سپاه در ۱۸۰ مرکز واکسیناسیون مستقل و ۳۵۰ مرکز با مشارکت وزارت بهداشت مشارکت دارد.رئیس سازمان بسیج ‌با بیان اینکه در انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی و رسیدگی به مسائل حاشیه شهرها سپاه سیدالشهدا(ع) پیش‌قدم بوده، عنوان کرد: با تدابیر دولت جدید امیدواریم این اقدامات شتاب بیشتری بگیرد و پشتیبانی‌هایی از سوی دستگاه‌های مسئول گسیل شود تا شاهد رفع تنگناها و کاستی‌ها باشیم. سردار سلیمانی تصریح کرد: موفقیت‌های ملت بزرگ ایران در کمال ناباوری نظام سلطه، در حال افزایش در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای و داخلی است و بخشی از این تفضل الهی ناشی از پیاده سازی دستورهای الهی است و در کنار هم بودن مردم ذیل اصل ولایت فقیه که امام بنیانگذار این نظام مقدس علوی و عاشورایی جمهوری اسلامی بوده و رهبر انقلاب آن را تداوم بخشیده‌اند.

*روایت نماینده مجلس از «اوج هوشمندی» سیاست خارجی دولت*

شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی و دبیر فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی مجلس در توئیتی نوشت: امضای چندین سند همکاری میان ایران و تاجیکستان اوج هوشمندی دستگاه دیپلماسی کشور است ناکامی فضاسازی ها در طرح موضوع افغانستان و لطمه به مناسبت تهران و دوشنبه اوج تدابیر امیدآفرین دولت مستقر است دکتر رییسی با چشم انداز استراتژیک و گام های برنامه محور وارد موضوع سیاست خارجی شده است.

*میرتاج الدینی: با روی کار آمدن رئیسی، دوره ناهماهنگی سپری شد*

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوره ناهماهنگی بین نهادهای دولت، مجلس و غیره سپری شده است گفت: با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی اکنون دوران هماهنگی و همگرایی برای برطرف کردن مشکلات مردم است. حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دوره ناهماهنگی بین نهادهای دولت، مجلس و غیره سپری شده است اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی، اکنون دوران هماهنگی و همگرایی برای برطرف کردن مشکلات مردم است. وی با بیان اینکه این همگرایی در فضای بین‌المللی هم جواب داد و دستاوردهای مهمی در عرصه بین‌المللی ایران داشت افزود: عضویت دائمی ایران در شانگهای دستاورد بزرگی بود که نزدیک به دو دهه پیگیر عضویت بودیم و با حضور آیت‌الله رئیسی و تیم جدید وزارت خارجه به نتیجه رسیدیم.

*نسخه وزیر ارتباطات برای موبایل تولید داخل*

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه تولید گوشی‌های همراه متنوع به برنامه‌ریزی منجسم، عزم عمومی و باور ملی نیاز دارد، ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا بخش قابل توجهی از نیاز کشور به گوشی همراه از طریق تولید بومی تامین شود اما مردم نیز باید همراهی کنند زیرا حتی اگر محصولات باکیفیت نیز تولید شود اما مردم همراهی نکنند، اتفاق مثبتی در این زمینه نمی‌افتد. عضو کابینه دوازدهم در پاسخ به این سوال که آیا گوشی‌های همراه داخلی توان رقابت با همتایان خارجی خود را دارند؟ توضیح داد: بله؛ حتی سرمایه‌گذارانی ایرانی که اکنون در عرصه تولید در سایر کشورها فعال هستند، آمادگی دارند که ظرفیت خود را برای تولید گوشی همراه در ایران به کار بگیرند.

*سازمان نظام پرستاری: مرگ و میر پرستاران به علت کرونا، بعد از واکسیناسیون به صفر رسید*

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، گفت: بعد از واکسیناسیون کرونا برای پرستاران تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در پرستارانی که هر ۲ دز واکسن را زده‌اند، نداشته‌ایم و مرگ و میر پرستاران بر اثر این بیماری در کشور به صفر رسیده است.محمد میرزابیگی، گفت: یکی از اقدامات مهمی که بعد از شیوع کرونا با پیگیری سازمان نظام پرستاری انجام شد، واکسیناسیون پرستاران بود. پرستاران و مدافعان سلامت اولین گروهی بودند که واکسن کرونا تزریق کردند. وی ادامه داد: در فاصله کمتر از یک ماه از ورود واکسن کرونا به کشور تقریبا همه مدافعان سلامت واکسن زدند و خوشبختانه از روزی که هر دو دز واکسن برای پرستاران تزریق شد تا امروز هیچ موردی از مرگ و میر پرستارانی که واکسن زده اند به علت کرونا نداشته‌ایم.

*سردار سلامی: فتح عرصه‌های فناوری‌های مدرن، استراتژی مسلم ماست*

سرلشکر سلامی با تاکید بر این نکته که دشمن ما را تحریم اقتصادی و علمی کرد تا از ترس عقب ماندگی به آن‌ها پناه ببریم، خاطرنشان کرد: اما ملت ایران خدا را انتخاب کرد و هرگز برای عبور از مخاطراتی که خلق می‌شد به دشمن پناه نبرد. محصول این تفکر که ما می توانیم امروز این شده است که ما توانسته ایم. فرمانده کل سپاه اظهار داشت: آرزوی ما این بوده که عرصه‌های مدرن فناوری را فتح کنیم و فاصله بین نیاز و فناوری را کشف کنیم و این یک استراتژی مسلم ما است. نمونه این سخن رونمایی از فناوری‌های پیچیده‌ای است که در عرصه‌های مختلف شاهد آن هستیم. وی ادامه داد: آنچه که ما امروز می بینیم محصول یک دهه مجاهدت فشرده و متراکم علمی جوانان بلند همت این مرز و بوم است که ما را صاحب فناوری پیشرفته کشورهای پیشرفته کرده است. ما کمتر در عرصه مهندسی و تخریب و انفجارات شاهد دستاوردی بودیم اما به ناگاه جرقه یک خودکفایی و میل به شکوه در این عرصه در ذهن دانشمندان زده شد.

*واکنش یک نماینده به احتمال گران شدن بنزین: چنین اقدامی منجر به ایجاد تنش در بازار خواهد شد*

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس هیچ طرح یا برنامه ای را برای افزایش قیمت بنزین یا سایر حامل های انرژی در سال جاری یا بودجه سال آینده دنبال نمی کند. هادی بیگی نژاد بیان کرد: بنده به عنوان یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید می کنم که مجلس هیچ طرح یا برنامه ای را در خصوص قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی چه در سال جاری و چه در سال آینده دنبال نمی کند. وی در ادامه اظهار کرد: در بررسی بودجه سال گذشته نیز چندین نظریه در این زمینه مطرح شد و کمیسیون انرژی مجلس صراحتا مخالفت خود را اعلام کرد. ما در شرایط کنونی چنین تنشی را به مردم تحمیل نخواهیم کرد. قطعا افزایش قیمت بنزین یا سایر حامل های انرژی منجر به ایجاد تنش در بازار خواهد شد و ما نیز قطعا با آن مخالف هستیم.

*انسیه خزعلی به اتهامات برادرش درباره خانه محل زندگی‌اش پاسخ داد*

انسیه خزعلی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید چرا به اتهاماتی که از طرف برادرتان مطرح می‌شود پاسخ نمی‌دهید،‌ گفت: اگر ما بخواهیم جامعه را مشغول حرف‌های دروغ کنیم که نمی‌شود. مواردی که ایشان ذکر کرده به دادگاه برده و دادگاه هم او را به جرم نشر اکاذیب متهم کرده است. او از تریبون‌های سلطنت طلب این موارد را مطرح می‌کند. ایشان می‌تواند در مورد هر ادعایی سند بیاورد. چرا پدرم اجازه نداد که او به منزلش بیاید؟ پدرم گفت باید حقوق تضییع شده بیت المال و حقوق افراد را مشخص کند. پدر من لاپوشانی نکرد. ما سندهایی که از بانک‌ها و بنیاد مستضعفان داریم می‌آوریم و شما ببینید کدام درست است. من برای ایشان دعا میکنم پدرم هم تا لحظه آخر دعا می‌کرد. امیدوارم توبه کند چون حقوق مردم مهم است.

*غربگرایی یا شرقگرایی به روایت معاون سیاسی سپاه*

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای در نشریه صبح صادق نوشت: در سال‌های اخیر هرگاه دلسوزان واقعی کشور، برای حل مشکلات بزرگ اقتصادی ایران، سیاست منطقه‌گرایی و تقویت ارتباط و همکاری‌ها با قدرت‌های آسیایی چون روسیه و چین را مورد تأکید قرار داده و گام‌های عملی اولیه را در راستای این سیاست برداشتند، همگان شاهد بودند که غرب و غرب‌گرایان چگونه بر این سیاست تاختند! در حالی که نگاه به آسیا و تقویت همگرایی منطقه‌ای برای جمهوری اسلامی، شرط لازم برای پیشرفت اقتصادی به حساب می‌آید. رفتار غرب و غرب‌گرایان در ماجرای سند همکاری‌های 25 ساله ایران و چین، نمونه‌ای برجسته از این رفتارهای مغایر با منافع ملی است. در سال‌های گذشته، این نوع موضع‌گیری‌ها در حالی انجام شده که اولاً دیگر بلوک‌بندی شرق و غرب همانند گذشته وجود خارجی ندارد، ثانیاً نگاه به آسیا و منطقه برای حل مسائل و مشکلات کشور، از یک منطق قوی برخوردار است. خسارت‌ها و ضررهای تقویت رویکرد آسیایی ایران، نه متوجه منافع ملی، بلکه متوجه غرب و غرب‌گرایان خواهد شد؛ از همین رو آنان با آدرس غلط دادن، جمهوری اسلامی را به عدول از سیاست نه شرقی، نه غربی متهم کرده، از سیاست درست منطقه‌گرایی یا آسیاگرایی کشور با عنوان سیاست شرق گرایی مغایر با شعارهای انقلاب یاد می‌کنند.

*پست معنادار ظریف در اینستاگرام: این نیز بگذرد*

پست ظریف ساعاتی پس از اظهارات انتقادی ابراهیم رئیسی منتشر شد. او گفته بود «متأسفانه شاهد بودیم که بعضی‌ها واردات واکسن یا حتی پیوستن کشور به سازمان شانگهای را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند و حتی در جلسات رسمی نیز بر موضع خود پافشاری می‌کردند.».

*سرلشکر صفوی: آمریکایی ها مجبورند به برجام بازگردند*

سرلشگر صفوی، مشاور عالی مقام معظم رهبری با  بیان شکست سیاست های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و  قدرت گیری ایران  بعنوان یک قدرت بزرگ در منطقه گفت:امریکایی ها مجبور هستند به این قدرت بزرگ ایران تن دهند و تسلیم شوند و  به برجام بازگشت  کنند ،چرا که ایران از شرایط برتر در محیط ملی و منطقه‌ای برخوردار است ،امریکایی ها مجبور هستند همانطور که از افغانستان فرار کردند به زودی از سوریه هم فرار کنند. صفوی با اشاره به برآوردهای خود طی چند سال گذشته ، مبنی بر خروج آمریکا از افغانستان گفت: از چند سال پیش گفتم که آمریکایی ها نمی توانند در افغانستان بمانند و هم اکنون هم می دانیم  امریکایی ها  نمی توانند در سوریه بمانند و باید فرار کنند  و از طرفی  از خلیج فارس و غرب آسیا مجبور به فرار هستند و نمی توانند در این منطقه بمانند. آمریکایی ها بدانند  ملت‌های منطقه شما را از این منطقه بیرون خواهند کرد.

*بی خانمان های بی واکسن؛ چه کسی به فکر بی خانمان ها خواهد بود؟*

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره واکسینه نشدن افراد بی‌خانمان و کسانی که در گرمخانه‌های شهرداری هستند گفت: "بخشی از حساسیت برای در اولویت قرار گرفتن این افراد به دلیل نداشتن مدارک هویتی است". سید مالک حسینی در گفتگو با ایلنا اظهارداشت: "آن‌ها کسی را جز ما ندارند، به همین دلیل تاکید و اصرار ما بر واکسیناسیون این افراد به دلیل نداشتن پشتوانه است و با همین نگاه مساله واکسیناسیون آن‌ها را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهیم کرد". آقای حسینی درباره آمار ابتلا به کرونا در گرمخانه‌ها گفت: "خوشبختانه مرگ ناشی از کرونا در گرمخانه‌ها نداشتیم اما از موج چهارم به بعد ابتلا به کرونا در گرمخانه‌ها رخ داده است و بیش از ۱۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند




Copy Right 2013 Artmis.ORG