1403/01/09 15:27


303742
تاریخ انتشار: 1400/07/11 20:03
مهدی‌پور: بازآرایی نظام رسانه‌ای کشور محور اصلی فعالیت‌های معاونت مطبوعاتی خواهدبود

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان،  پیرو حکم انتصاب دکتر فرشاد مهدی‌پور توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، آیین تکریم و معارفه معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز با حضور دکتر فرشاد مهدی پور، محمود شالویی، مدیرکل دفتر وزارتی، محمد خدادی و شماری از مدیران این معاونت در محل ساختمان معاونت مطبوعاتی برگزار شد.

مهدی پور در این نشست، با اشاره به حکم ابلاغی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازآرایی نظام رسانه‌ای کشور را محور اصلی فعالیت‌های این معاونت در دوره جدید دانست و آن را پیروی منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، دستیابی به ابعاد این فرآیند را مبتنی بر اقدامات سنجیده و شناخت لایه‌های مختلف نظام رسانه‌ای کشور عنوان کرد و افزود: تغییر ساختارها و سیاست‌ها باید مطابق با تحولات متعدد و تغییر محیطی که در حوزه رسانه‌ها ایجاد شده است، صورت گیرد. مهدی‌پور استفاده از تجارب دوره‌های گذشته برای تقویت نگاه تحولی به رسانه را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: حرکت در دوره جدید باید مبتنی بر تجربیات موفق دوره‌های گذشته، شفافیت و استفاده از فضای نوین رسانه‌ای باشد.

او همچنین اقدامات معاونت مطبوعاتی در 3 سال گذشته را قابل قبول و متکی بر تجارب انباشته شده از دانش مسئولان در دهه‌های گذشته ارزیابی کرد و  ضمن اشاره به هجمه‌های بی‌سابقه رسانه‌ای دشمنان نظام، گفت: برای مقابله ایجابی با این پدیده، به مرجعیت رسانه‌ای نیازمندیم و رسیدن به این مهم از چارچوب و مقدماتی پیروی می‌کند که البته برای نیل به این هدف باید همه ابزارهای لازم و ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به مرجعیت رسانه‌ای را به‌کار گرفت.

در این جلسه همچنین، محمد خدادی، معاون پیشین امور مطبوعاتی نیز انتخاب مهدی‌پور به‌عنوان معاون جدید امور مطبوعاتی را انتخابی خوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: آقای مهدی‌پور از جنس رسانه است و آشنایی خوبی با ابعاد مختلف حوزه رسانه دارد و بنده یقین دارم که ایشان امور محوله را به بهترین شکل ممکن اداره خواهد کرد.
خدادی ضمن ارائه گزارش اجمالی از مجموعه اقدامات این معاونت در 3 حوزه حمایتی، نظارتی و هدایتی، در ابعاد داخلی و خارجی، عملکرد مجموعه مدیران و کارکنان معاونت مطبوعاتی را مبتنی بر همکاری و همدلی توصیف کرد و افزود: حداقل وظیفه ما این است که آنچه داریم را در طبق اخلاص قرار دهیم و در صورت نیاز به معاون جدید کمک کنيم.
محمود شالویی، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های محمد خدادی در ساماندهی امور رسانه در دوره گذشته، و استفاده از ظرفیت‌های او در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به شرایط سخت کشور تاکید کرد: امروز قبول مسئولیت در کشور، نوعی ایثار و فداکاری است.
وی تصریح کرد: همه انتصابات وزارتخانه در دولت سیزدهم مبتنی بر استفاده از مدیران متخصص، متعهد و دارای تجربه است و انتخاب آقای مهدی‌پور نیز به همین جهت، با استقبال بسیار خوب اهالی رسانه مواجه شده است.
شایان ذکر است در حکم دکتر اسماعیلی خطاب به فرشاد مهدی‌پور، به مأموریت محوری این معاونت در امر بازآرایی نظام رسانه‌ای کشور با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط اشاره شده است.
فرشاد مهدی‌پور، عصر امروز با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی منصوب شد.

بیوگرافی:

مهدی‌پور (متولد ۱۳۵۷) است و کارشناسی خود را در رشته خبرنگاری پشت سر گذاشته. او تحصیلات تکمیلی خود را در رشته ارتباط اجتماعی ادامه داده و دکترای خود را در رشته سیاست‌گذاری فرهنگی گرفته است.

موسس و سردبیر روزنامه صبح‌نو، عضو هیات مدیره خبرگزاری مهر و روزنامه‌های جام‌جم، صبح‌نو و تهران‌تایمز و سایت خبری فردا، مدیر خبرگزاری‌های خانه ملت و شانا (پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت)، سردبیری هفته‌نامه‌های پنجره، سروش‌هفتگی و آینده‌سازان، دبیری روزنامه‌های همشهری و خبر، خبرنگاری در روزنامه‌های قدس و جام‌جم و خبرگزاری فارس در کارنامه فعالیت‌های مطبوعاتی او به چشم می‌خورد.

کتاب‌هایی مانند ما و مسائل فضای مجازی، خبرگزاری‌ های ایران، توسعه فرهنگی در ایران، رسانه‌ های و سیاست‌ های انقلابی، پیامک خبری و تیتر یک (واژه‌نامه روزنامه‌نگاران ایران) و… را در حوزه ارتباطات، رسانه و فضای مجازی تالیف و منتشر کرده است.

با نگاهی به سوابق پژوهشی او می‌توان به گزینه‌هایی همچون موسس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اشاره داشت.




Copy Right 2013 Artmis.ORG