1403/01/09 20:37


303745
تاریخ انتشار: 1400/07/12 01:11
یادداشت|حمیدرضا طیب نیا
تقدیم بیش از سیزده هزار شهید مدافع حریم امنیت خود مهر تاییدی برجسته بر همه توانمندیها و اخلاص و تعهد همراه با ایمان و تقوا وشجاعت تا سرحد شهادت،حماسه سازان نیروی انتظامی در طول بیش از چهار دهه اول انقلاب اسلامی می باشد.

پایگاه خبری عصر جهان؛ حمیدرضا طیب نیا، فعال سیاسی _ فرهنگی-

بسم الله الرحمن الرحیم
از دیدگاه قرآن امنیت یکی از اهداف استقرار حاکمیت خداوند و خلافت صالحان می باشد و تأمین امنیت از اهداف جهاد قلمداد شده و احساس امنیت از  ویژگیهای بارز مؤمن است. وهمچنین یک نعمت بی‌بدیل در همه ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، قضائی می باشد.خداوند حکیم در سوره مائده  در باب امنیت چنین میفرمآید :إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ؛ سزاى کسانى‌که با دوستداران  خدا و پیامبر او  مى‏‌جنگند و در زمین به فساد مى‏‌کوشند جز این نیست که کشته شوند یا بر دار آویخته گردند یا دست و پایشان در خلاف جهت‏ یکدیگر بریده شود یا از آن سرزمین تبعید گردند این رسوایى آنان در دنیاست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.
و همچنین خداوندمتعال در آیه ۱۰۲ سوره نساء، آمادگى نظامى و هوشيارى مجاهدان را مهم‌ترین مانع از هجوم غافلگيرانه دشمن دانسته و به این نقَش مهم آمادگی نظامی تاکید کرده وحتی کسانی راکه از این امر مهم موکد الهی غافل می شوند را مورد سرزنش قرار می دهد ،آیات ۴۵ و ۴۶سوره توبه کسانی که آمادگی نظامی نداشته و زمینه را برای حمله دشمن آماده می‌کنند، سرزنش کرده است.امنیت از ضروری‌ترین نیازهای بشر از آغاز زندگی‌اش است و پاسخ‌گویی به سایر نیازهای بشر در سایه وجود آن امکان می‌یابد پس نیاز فطری انسان است.پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند: وطنی که امنیت و شادی در آن نیست خیری در آن نیست ونظر به همین مسئله اساسی وحیاتی بشر ، امیرالمؤمنین علی(ع) نیز  فرموده‌اند که: "لاخیرفی الوطن الامع الأمن و المسره "  این دو حدیث چنین بر می‌آید که سرور و مسرت فرع بر امنیت بوده و شادی بدون امنیت بی معنی است.  بعلاوه اینکه از دیدگاه معصومین، اصولاً کشور ناامن مورد توجه هیچ کس قرار نمی گیرد و رو به نابودی است‌. واحسن سخن در کلام مولی الموحدین اینچنین زیبا نقش می بندد :نعمت در دنیا امنیت و سلامتی جسم است و تمام نعمت در دنیا و آخرت وارد شدن به بهشت است.
نیروی انتظامی حافظان امنیت  و سفیران نظم و آرامش عمومی جامعه هستند که جان و وجود خود راهمراه با اخلاق ورفتار درشان نظام اسلامی وبا تعهد واخلاص کاری ،فداکاری وجانفشانی  درانجام وظیفه  وبلکه بالاتر از آن به عرصه نمایش گذاشتند.
علاوه بر امنیت وآرامش داخلی در امری خطیر تر یعنی حفاظت و حراست دقیق از کیان ومرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، از شناسایی و اطلاعات دقیق مزدوران و منافقین ومخلان امنیت تا مبارزه با اشرار و گروهک های معاند و قاچاق مواد مخدر و نفوذیهای اجیرشده تروریست  و... کارنامه ای بس درخشان دارند.
  تقدیم بیش از سیزده  هزار شهید مدافع حریم امنیت  خود مهر تاییدی برجسته بر همه توانمندیها و اخلاص و تعهد همراه با ایمان و تقوا وشجاعت تا سرحد شهادت،حماسه سازان نیروی انتظامی در طول بیش از  چهار دهه اول انقلاب اسلامی می باشد.
امروز امنیت این مرز و بوم در حساس ترین منطقه استراتژیک و راهبردی، البته پر از آشوب وتنش وفتنه انگیزی بی سابقه استکبار جهانی ،غرب، صهیونست وآل سعود خائن ،  مرهون شهامت وایثار وشجاعت ومقاومت بر گرفته از ایمان راسخ و ولایت مداری  فرزندان برومند نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می باشد .
در پایان  ۱۳ مهرماه ، روز  نیروی انتظامی را به خانواده  عظیم  زحمتکشان  بی ادعای  عرصه نظم و امنیت

برچسب ها:
حمیدرضا طیب نیا ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG