1403/01/10 02:08


303790
تاریخ انتشار: 1400/07/18 00:04
افزایش ۶۰ تا ۱۰۷ درصدی قیمت محصولات لبنی در یک ماه گذشته/ بازگشت سران اصلاحات روی جلد روزنامه‌ها / واکنش شریعتمداری به اظهارات اخیر ظریف/تیم مذاکره‌کننده کشورمان مسائل زیادی را از ما کتمان کردند / واکنش معاون پارلمانی رییس جمهور به فوت بنی صدر / کریمی اصفهانی: مشکلات با شعار حل نمی‌شود

*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 

ادعای جمهوری اسلامی: کمک های ایران به افغانستان را طالبان دریافت می کنند

 

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم افغانستان توسط جمهوری اسلامی ایران، یک اقدام کاملاً صحیح و لازم است که خوشبختانه بسیار هم مفید واقع شده است. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، اینکه مواظبت و مراقبت شود این کمک‌ها واقعاً به دست مردم نیازمند برسد و حاکمان، مانع حل مشکلات معیشتی مردم نشوند. اطلاعات موجود نشان می‌دهند، کمک‌های ارسالی جمهوری اسلامی ایران که گروه تروریستی طالبان آنها را دریافت می‌کند، طبق میل خود این گروه و در موارد خاص مورد نظر آنها مصرف می‌شوند و به نیازمندان واقعی نمی‌رسند. پیشنهاد می‌شود جمهوری اسلامی ایران این کمک‌ها را مستقیم به مناطق محروم و مثلاً با پرواز مستقیم به فرودگاه بامیان ارسال نماید تا از مصرف درست و به جای آنها اطمینان حاصل کند. نظارت بر توزیع کمک‌ها و حصول اطمینان از رسیدن آنها به دست نیازمندان واقعی به این صورت میسر خواهد بود که ناظران ایرانی در کنار مسئولین محلی بر توزیع نظارت کنند و مانع سوء‌استفاده‌های احتمالی شوند.

 

امیرعبداللهیان: با طالبان در ارتباطیم

 

وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به دمشق، در محل کاخ ریاست جمهوری سوریه با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار و در خصوص گسترش روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و موضوعات بین المللی گفت‌وگو نمود. در این ملاقات تقویت و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه میان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت. همچنین در خصوص تحولات افغانستان یمن و عراق و سوریه تبادل نظر شد. وزیر خارجه کشورمان، تماس‌های گسترده میان مقامات عالی دو کشور را نشانگر عمق روابط میان ایران و سوریه خواند و پیروزی های سیاسی، بین‌المللی و میدانی سوریه را تبریک گفت و اظهار داشت: فضای دیپلماتیک در نشست های اخیر مجمع عمومی سازمان ملل نشانگر آن بود که اوضاع به نفع سوریه تغییر کرده است. امیر عبداللهیان ضمن تشریح سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات افغانستان اظهار داشت: ما با همه طرف ها در افغانستان از جمله طالبان در ارتباط هستیم و آنها را دعوت به تشکیل دولت فراگیر می کنیم.

 

واکنش رئیس سازمان زندان‌ها به خبر درگیری در ‎زندان تهران بزرگ

 

محمد مهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در توییتر نوشت: ‏درخصوص خبر غیردقیق درگیری در ‎زندان تهران بزرگ، همین بس که، زندان محفل فرهیختگان نیست، بلکه محفل مجرمان است. با وجود کنترل‌ها، اختلاف و تنش بین آنها دور از انتظار نیست. او اضافه کرد: در بند مجرمین امنیتی، برای مراقبت و رعایت بهتر تفکیک و طبقه‌بندی، بیش از ۵۰ درصد ظرفیت خالی و زندانی دیگری حضور ندارد.

 

احتمال بدون تماشاگر شدن بازی ایران- کره جنوبی به خاطر عدم نامه نگاری فدراسیون با AFC

 

احتمال اینکه دیدار ایران و کره جنوبی بدون حضور تماشاگر برگزار شود، زیاد است. تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه هفته جاری در یکی از حساس ترین دیدارهای خود در مقدماتی جام جهانی قطر میزبان کره جنوبی است. مسابقه ای که پیروزی در آن برای تیم ملی ایران به معنی ایجاد فاصله زیاد در صدر جدول رده بندی گروهش و بالا بردن شانس خود برای صعود به جام جهانی است. بر اساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر کشوری که بخواهد بازی هایش را در شرایط خاص کرونایی با حضور تماشاگر برگزار کند، باید نامه نگاری لازم در این خصوص را چهارده روز قبل با AFC انجام بدهد و البته نحوه حضور تماشاگرانی که دو دوز واکسن کرونا زده اند باید مشخص شود. جالب اینکه تا این لحظه فدراسیون فوتبال ایران، هیچ اقدامی برای نامه نگاری درباره حضور تماشاگران با AFC نداشته و به همین دلیل، به احتمال فراوان دیدار روز سه شنبه بدون حضور تماشاگر برگزار می شود./ورزش سه

 

افزایش ۶۰ تا ۱۰۷ درصدی قیمت محصولات لبنی در یک ماه گذشته

 

در ماه گذشته شش محصول لبنی روند افزایشی قیمت را طی کرده و بین ۶۱ تا بیش از ۱۰۷ درصد گران شده اند که بالاترین میزان افزایش قیمت مربوط به کره است. افزایش قیمت لبنیات در ماه های اخیر در شرایطی ثبت شد که بعد از اما و اگرهای بسیار طی روزهای گذشته انجمن صنایع فراورده های لبنی گفته بود که قرار است از امروز همزمان با ۱۷ مهرماه قیمت چند قلم از جمله ماست، پنیر و شیر تا ۱۰ درصد کاهش داشته باشد. این وعده که هنوز در ابهام قرار دارد، در حالی است که بررسی تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت قیمت بیش از ۵۰ قلم خوراکی در شهریورماه نشان می دهد که محصولات لبنی جزو اقلام با تورم بالا بوده اند./ایسنا

 

رئیسی به سوال تفاوت کیفیت موشک‌ها و خودروهای داخلی پاسخ داد

 

سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست شورای اداری بوشهر اظهار داشت: دولت واقف به این است که وضعیت در استان بوشهر مناسب نیست و حتماً باید چهره استان با فقر و نداشتن همراه نمی‌بود که امروز موجب رنج مردم نشود. رئیس‌جمهور با بیان اینکه اولین تحول در نوع شناخت است، افزود: وضع موجود را باید تغییر داد و برای این کار باید گزارش شناخت داشت که اتفاق‌نظر داشته باشیم که باید حرکت به‌سوی نقطه مطلوب کرد که این حرکت نیازمند اقدامات جهادی است. نقش مهم، محوری و تعیین‌کننده مربوط به یک مدیر تحول‌آفرین است. وی با بیان اینکه دومین و سومین گام تحول نهادی و تحول در فرایندهاست، گفت: برخی از فرایندهای موجود، پیچیده هست و مردم را در بوروکراسی اداری سرگردان می‌کند. رئیس‌جمهور گفت: بیشترین تحریم‌های ما در صنعت نظامی و هسته‌ای بوده اما بیشترین توفیقات را داشته‌ایم چون جهادی عمل کرده‌ایم و انگیزه تحول در آن وجود داشته است. بعضی می گویند، چرا شما موشک می سازید، ولی در صنعت خودروسای مشکل دارید؟ چون ما تکنولوژی صنعت موشکی را در صنعت خودروسازی سرازیر نکردیم.

 

آقای دبیر! عزیزم دقت کن

 

عصرایران؛ مصطفی داننده- حال مردم با کشتی خوب است. قطعا در این شادی، علیرضا دبیر؛ قهرمان سابق کشتی المپیک و جهان که حالا رئیس فدراسیون است، نقش بسزایی دارد. او یک کادر فنی کاربلد را انتخاب کرد. تدارک خوبی برای تیم ملی دید و حاصل این دو تصمیم، مدال‌های خوش‌رنگی بود که در نروژ دیدم.

 

در این بین، دبیر جمله‌ای به زبان راند که برخی از ایرانی‌ها را رنجاند. او در حالی که داشت به کشتی‌گیران ایرانی روحیه می‌داد از حسن یزدانی مثل آورد و گفت: «دیدید با طلای یزدانی چقدر بچه‌ شیعه‌ها خوشحال شدند، شما هم همه توانتان را بگذارید تا دل مردم را شاد کنید.» بعد از پحش شدن این صحبت‌ها در فضای مجازی، ایرانی‌هایی که شیعه نیستند لب به گلایه گشودند که به خدا ما هم از برد حسن یزدانی در مسابقات جهانی خوشحال شدیم.

 

راست هم می‌گویند. لحظاتی که یزدانی و حریف آمریکایی، پنجه در پنجه بودند ، همه ایرانی‌ها دست به دعا برداشته بودند. شیعه، سنی ،مسیحی و ... در کنار هم برای پیروزی این پلنگ مازندران دعا کردند. یزدانی کاری کرد که همه ایرانی‌ها بدون علایق سیاسی و مذهبی، برای لحظاتی روی زمین نبودند.همه کسانی که در این جغرافیا زیست می‌کنند یا چمدان‌ها را بسته و مهاجرت کرده‌اند، ایرانی هستند و ورزشکاران ما باید برای شاد کردن دل‌شان از جان مایه بگذارند.

 

می‌دانم که علیرضا دبیر، منظور خاصی نداشته و جمله‌ای به ذهنش آمده و به زبان آورده است و قطعا نمی‌خواسته که سنی، مسیحی و کلیمی را از لذت برد یزدانی محروم کند یا ایرانی‌ها را به شیعه و غیر شیعه تبدیل کند. یکی از افتخارات ما این است که در کنار هم زیر پرچم ایران زندگی می‌کنیم. اساس ورزش بر صلح و نزدیک سازی سلایق مختلف به یکدیگر است.سردار آزمون را ببینید؛ چقدر با گل‌های او خوشحال شدیم. شاید خیلی‌ها ندانند اما او از اهل تسنن است. یا فرهاد قائمی که در سال‌ها در والیبال در مردم را با سرویس‌های نابش شاد کرد. آیا آنها فقط دل اهل سنت را شاد کردند؟ نه، همه با هم ذوق کردیم.

 

مگر نه اینکه در دوران دفاع مقدس بسیاری از شهدای ما از اهل سنت، مسیحیان و کلیمیان بودند؟مواظب کلماتی که به کار می‌بریم باشیم. همه ما مثل هم نیستیم. ممکن است جمله‌ای از زبان‌مان خارج شود که در آن منظور خاصی نباشد اما زمینه ساز رنجش برخی شود.علیرضا دبیر و امثال او باید بدانند که وقتی در جایگاهی قرار می‌گیرند که با مردم ایران سروکار دارند، نباید از جملات و کلماتی استفاده کنند که زمینه ساز رنجش بخشی از جامعه شود.

 

اولین توئیت روحانی بعد از ریاست جمهوری؛ نمی توان سکوت کرد

 

حسن روحانی رئیس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم به حمله تروریستی روز گذشته در قندوز واکنش نشان داد.حسن روحانی، رئیس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم در توئیتی در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته در قندوز نوشت:در برابر کشتار بی‌رحمانه قندوز نمی‌توان سکوت کرد. تروریست‌هایی که خود را در پس شعارهای افراطی دینی پنهان کرده‌اند، نه فقط به جان انسان‌ها، که نسبت به چهره رحمانی اسلام جنایت می‌کنند. در شرایط فعلی که گروه طالبان، حکومت را تصرف کرده است مسئولیت جان مردم افغانستان به عهده آن‌هاست.

 

 

ورود جدی مجلس به افزایش چند میلیونی قبوض برق/ مسئولان احضار شدند

 

تسنیم نوشت: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور مسئولان وزارت نیرو در جلسه فردای این کمیسیون برای بررسی موضوع افزایش قبوض برق خبر داد.هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض مردم مبنی بر افزایش قبوض برق گفت: قرار است در جلسه فردای کمیسیون با حضور مسئولانی از وزارت نیرو موضوع افزایش قبوض برق برخی از مناطق بررسی و گزارش آن جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیات رئیسه مجلس شود.

 

وی افزود: در جلسه فردا این مسئله افزایش قبوض برق بررسی می‌شود و در صورتی که تخلفی شده باشد، پول مردم به آنها استرداد می‌شود.عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: افزایش قیمت برق طبق روش پلکانی بایستی اتفاق می‌افتاد و مصوبه قانونی دارد و باید انجام می‌شده است اما اینکه در مناطقی که افزایش قیمت رخ داده است به همان شیوه قانونی اجرا شده، جای سؤال دارد که در جلسه فردا این موضوع بررسی می‌شود.

 

بیگی‌نژاد اظهار داشت: بررسی مساله فوق نیاز به اسناد دارد، وزارت نیرو عنوان می‌کند که این مشترکین زیاد مصرف کرده‌اند لذا لازم است قبوض برق مشترکین بررسی شود و ببینیم که این میزان مصرف طبق آن منطقه زیاد بوده یا خیر! نماینده ملایر در مجلس گفت: البته زمانی که در منطقه‌ای ۷۰ یا ۹۰ درصد بیش از الگوی مصرف برق مصرف کرده‌اند این نشان می‌دهد که الگوی مصرف در آن منطقه اشکالی دارد که این موضوع هم در جلسه فردا با حضور مسئولان وزارت نیرو ارزیابی می‌شود. گفتنی است اخیراً قبوض برق چندمیلیونی برای برخی مشترکین در برخی مناطق صادر شده که همین باعث شد نمایندگان در این باره در جلسه علنی به مسئولان مربوطه تذکراتی را بدهند.

 

پیش بینی علی نیکزاد درباره قیمت سیمان/ طرفدار اقتصاد دستوری نیستیم

 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه از اقتصاد دستوری طرفداری نمی‌کنیم، گفت: درباره بررسی قیمت سیمان و فولاد، کار کارشناسی انجام شده است.علی نیکزاد عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه از اقتصاد دستوری طرفداری نمی‌کنیم، گفت: درباره بررسی قیمت سیمان و فولاد کار کارشناسی انجام شده و فاطمی‌امین وزیر صمت هم در جلسه با نمایندگان اظهار کرد که قیمت‌ این دو مصالح را متعادل خواهد کرد.وی با اشاره به لزوم کاهش قیمت‌ها افزود: وزیر صمت کنونی بر خلاف دو سرپرست و وزیر دولت دوازدهم درباره تعیین تکلیف قیمت این مصالح قول داده و عمل کرده است که با کاهش قیمت سیمان، طبیعتاً قیمت مؤلفه‌های دیگر و مرتبط با ساختمان نیز کاهش خواهد یافت.

 

بازگشت سران اصلاحات روی جلد روزنامه ها

 

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های فراوانی داشت.در راستای گرامیداشت چهلمین روز درگذشت علامه محمدرضا حکیمی در حسینیه جماران برگزار شد و کنار یادگار و برخی اعضای بیت امام و شماری از روحانیان و شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی عمدتا اصلاح‌طلب، یک میهمان ویژه داشت؛ سیدمحمد خاتمی، رییس دولت اصلاحات که اگرچه این سال‌ها به‌رغم پاره‌ای از محدودیت‌ها در برخی محافل عمومی شبیه به این حاضر شده، از حدود یک دهه پیش تا شامگاه پنجشنبه هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، دست‌کم در این سطح امکان سخنرانی نداشته است.همچنین مهدی کروبی، پدر معنوی حزب اعتماد ملی نیز حدود 48 ساعت پیش از آنکه خاتمی در حسینیه جماران و در حضور جمعیت به ایراد سخنرانی بپردازد، در منزل دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی اما به هر حال در حضور جمعی از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب سخنرانی کرد.

 

 

اجلاس خبرگان رهبری به تعویق افتاد

 

دبیرخانه مجلس خبرگان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: زمان برگزاری نهمین اجلاس خبرگان رهبری به زمان دیگری موکول شد.

 

متن این اطلاعیه به شرح زیر است؛

 

باسمه تعالی

 

بدینوسیله به استحضار نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری می رساند بنا بر تصمیم جدید هیئت رئیسه محترم خبرگان، زمان برگزاری نهمین اجلاس رسمی این مجلس که پیشتر بیستم مهرماه اعلام شده بود به تاریخ دیگری که متعاقباً اعلام خواهد شد، موکول گردید.

 

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

 

ابطحی: ماموران امنیتی به من گفتند «زهرا رهنورد» حصر نیست

 

یک فعال سیاسی اصلاح طلب به سخنرانی اخیر مهدی کروبی در منزل غلامحسین کرباسچی واکنش نشان داد.محمدعلی ابطحی با اشاره به سخنرانی اخیر «مهدی کروبی» در مراسم روضه در منزل غلامحسین کرباسچی گفت: طبق آنچه به بنده گفته اند در ابتدا یک لیست برای حاضران در این مراسم تهیه شده بود که گویا ماموران امنیتی آن را تایید نکرده اند و بعد از آن یک لیست دیگر تهیه شد که شامل همه آن افرادی بود که تاکنون با آقای کروبی دیدار داشتند.وی همچنین درباره وضعیت مهندس میرحسین موسوی در حصر هم اضافه کرد: ماموران امنیتی پیشتر به بنده گفته بودند، همه این شرایطی که برای آقای کروبی فراهم شده، برای آقای موسوی هم مهیاست و حتی گفتند خانم رهنورد حصر نیستند اما خود این بزرگواران تمایلی به تن دادن به این رفع حصر نصف و نیمه ندارند.

 

واکنش شریعتمداری به اظهارات اخیر ظریف

 

مدیرمسئول روزنامه کیهان در انتقاد نسبت به تیم مذاکره کننده هسته ای دولت حسن روحانی نوشت: در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تعدادی از عوامل دشمن حضور داشته و برای حریف جاسوسی می‌کرده‌اند! ولی جنابان روحانی و ظریف حتی پس از بازداشت برخی از آنها به حمایت از آنان ادامه دادند.حسین شریعتمداری در تازه ترین یادداشت خود درباره اظهارت اخیر محمدجواد ظریف در کلاب هاووس نوشت: مشکل تیم مذاکره‌کننده بسیار فراتر از وجود کلمه تعلیق در سه یا چهار نقطه از متن ضمیمه برجام و خودداری یک عضو مذاکره‌کننده از اعلام آن است! در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تعدادی از عوامل دشمن حضور داشته و برای حریف جاسوسی می‌کرده‌اند! ولی جنابان روحانی و ظریف حتی پس از بازداشت برخی از آنها به حمایت از آنان ادامه دادند. خسارت حضور آنها در تیم هسته‌ای محدود به سرپوش نهادنشان بر وجود کلمه تعلیق در ضمیمه برجام نیست. حضور آنان در تیم هسته‌ای و بی‌توجهی جنابعالی به عملکرد آنها به منزله آن بود که آمریکا با عوامل و نیروهای خودش مذاکره می‌کرده است. به بیان دیگر ظاهراً ادای مذاکره را درمی‌آورده است! ولی در واقع، آنچه می‌خواسته را به آنها دیکته می‌کرده است!

 

یامین پور معاون وزیر ورزش و جوانان شد

 

سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حکمی یامین پور را به عنوان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد. پیش از این محمدمهدی تندگویان این سمت را بر عهده داشت. وحید یامین‌پور متولد ۳ دی ۱۳۵۹ در دزفول است. او پژوهشگر حوزه هنر اسلامی، نویسنده و فعال رسانه‌ای است که به عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۹ برگزیده شد. یامین پور دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه امام صادق و دارای دکترای همین رشته از دانشگاه علوم و تحقیقات است.

 

کریمی اصفهانی: مشکلات با شعار حل نمی‌شود

 

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: موضوع امروز بازار صرفا قیمت ها نیست، مسائل مختلفی دخیل هستند. به عنوان مثال قانون چک کاملا بازار را متزلزل کرده است.احمد کریمی اصفهانی در گفتگویی درباره وضعیت اقتصاد کشور گفت: دولت برای تثبیت مسائل و عملکرد خودش به زمان نیاز دارد. آقای رئیسی یکی از موضوعاتی که در انتخابات به آن اشاره کرد، رسیدگی به وضعیت اقتصاد کشور بود. یکسری کارهایی در حال انجام شدن است؛ مثلا از کاهش 10 درصدی قیمت لبنیات سخن گفتند و امیدواریم به سایر موضوعات نیز برسد.وی افزود: اگر آقای رئیسی پیشنهادهای خوبی از طرف کارشناسان و متخصصان اقتصادی بگیرد، معتقدم در عرصه رسیدگی به مسائل اقتصادی موفق تر خواهد بود. البته قضاوت درباره عملکرد اقتصادی دولت هنوز زود است باید تحمل کرد. انتظارمان این بود که بیش از آنچه امروز درباره کاهش قیمت ها و رسیدگی به دهک های پایین دارد انجام می شود، صورت می گرفت بنابراین باید آقای رئیسی بیشتر در این حوزه اهتمام کند تا این اتفاق بیفتد وگرنه همه وعده های داده شده منتفی خواهد بود.

 

پیام رهبر انقلاب در پی حادثه مصیبت بار تروریستی در استان قندوز افغانستان

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی حادثه مصیبت‌بار انفجار در مسجدی در استان قندوز افغانستان و جان‌باختن تعداد زیادی از مردم نمازگزار، در پیامی بر مجازات عاملان این جنایت بزرگ و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی تأکید کردند.

 

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است؛

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حادثه‌ تلخ و مصیبت‌بار انفجار در مسجد منطقه خان‌آباد استان قندوز که به جان‌باختن جمع زیادی از مؤمنان نمازگزار انجامید، ما را داغدار کرد.

 

از مسئولان کشور همسایه و برادر افغانستان جداً انتظار می رود که عاملان خونخوار این جنایت بزرگ را به مجازات برسانند و با تدابیر لازم از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کنند.

 

از خداوند متعال رحمت و علوّ درجه برای شهیدان این حادثه و شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان و صبر و سکینه برای کسان و بازماندگان آنها مسألت می کنم.

 

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۷ مهر ۱۴۰۰

 

واکنش معاون پارلمانی رییس جمهور به فوت بنی صدر

 

معاون پارلمانی رییس جمهور در واکنش به درگذشت ابوالحسن بنی صدر در توییتی نوشت: شهید رجایی جاودانه و بنی صدر رسوای دو عالم شد.

 

متن توییت سیدمحمد حسینی به شرح زیر است:
بنی صدر ۴۰ سال بیشتر از ‎رجایی در این دنیا عمر کرد اما شهید رجایی به عنوان خادم ملت جاودانه شد و ‎بنی‌صدر مغرور و جاه طلب که شریک جرمِ منافقینِ تروریست در قتلِ شهدایی چون بهشتی و رجایی، و نیز جنایات صدام و ‎خیانت به ایران شد، رسوای دو عالم گشت. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

 

تیم مذاکره‌کننده کشورمان مسائل زیادی را از ما کتمان کردند

 

نماینده مجلس گفت: هر چه ما گفتیم، تیم مذاکره کننده کشورمان کار خودشان را انجام دادند که الان ملت ضرر خودسری آنان را مشاهده می‌کنند.

 

خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

 

- تیم مذاکره‌کننده کشورمان مسائل زیادی را از ما کتمان کردند و اعتراف اخیر محمدجواد ظریف مبنی بر اینکه به وی اطلاع نداده بودند که کلمه تعلیق در متن مذاکره آمده است تنها موضوعی نبود که وزیر امور خارجه به آن اعتراف کرد.

- ما باید منتظر بمانیم تا دیگر موضوعات مربوط به برجام هم به تدریج افشا شود.
- ما در صحن مجلس و جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره نهم، به ظریف می‌گفتیم که این مسائلی که شما درباره برجام به ما می‌گویید، با آن چیزی که در متن این توافق‌نامه آمده است، تفاوت زیادی دارد.
- ظریف در پاسخ به ما می‌گفت ما تیم مذاکره کننده هستیم و مذاکرات را به خوبی انجام می‌دهیم. آنان بسیاری از واقعیات برجام را به مجلس نگفتند که الان یکی یکی رو می‌شود.

- تیم مذاکره کننده ما به مجلس نهم درباره برجام گزارش نمی‌دادند و بارها به آن‌ها گفتیم که چطور شما همه مسائل را به غربی‌ها می‌گویید و آنان را محرم می‌دانید اما نمایندگان مجلس را نامحرم می‌دانید و هیچ اطلاعی از مذاکرات به ما نمی‌دهید.
- تخت‌روانچی کمتر در مجلس حضور پیدا می‌کرد و اغلب ظریف و عراقچی در صحن مجلس و جلسات کمیسیون امنیت ملی حضور می‌یافتند اما بسیاری از مسائل را که در جریان مذاکرات اتفاق می‌افتاد، به مجلس اطلاع نمی‌دادند.

منبع:تابناک

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG