1403/01/10 05:06


303812
تاریخ انتشار: 1400/07/20 23:43
شرکت کشتیرانی ایران: اجازه ورود به بنادر چین را نداریم / هشدار نشریه سپاه درباره نرخ مشارکت در انتخابات عراق / اظهارات جواد امام درباره ادامه فعالیت نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان/فریدون عباسی: هنوز برجام را خسارت محض می‌دانم / دومین توئیت روحانی بعد از ریاست جمهوری با هشتگ «تدبیر شجاعانه» /

*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

نظر حدادعادل درباره کسانی که فرزندانشان را از کودکی به غرب می فرستند

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای انجام هر فعالیتی باید ابتدا شناخت کافی از غرب داشت، افزود: افرادی بودند که اعتقاد داشتند باید فرزندان خود را از کودکی به غرب بفرستند تا افرادی کاملا با تفکر غربی به کشور بازگردند. زمان بسیاری لازم بود تا این تفکر به تفکر نقد غرب برسد.حدادعادل اظهار داشت: شناخت غرب، سنگ بنای هر فعالیتی در ایران است، البته غرب شناسی یا غرب زدگی تنها در حوزه سیاسی تعریف نمی‌شود، بلکه از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز قابلیت بررسی را دارد.رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: یک غرب زدگی عوامانه در کشور وجود دارد و این غرب زدگی نتیجه نشناختن غرب توسط خواص یعنی استادان و اندیشمندان است. استادانی که قصد دارند در این پژوهشکده راهنمای دانشجویان باشند، باید خودشان غرب و آسیب‌های آن را به خوبی مطالعه کرده باشند.حداد عادل تاکید کرد: تمدن غرب شامل روح و جسم است. افراد عامه جسم غرب را می‌شناسند و افراد خاص روح تمدن غرب را شناخته‌اند.

‌چینی‌ها بلندتر شدن متوسط قد خود را جشن گرفتند

رشد و ثبات اقتصادی در چین باعث افزایش متوسط قد مردم این کشور شده است.نتایج مطالعه‌ای جهانی، گزارش کمیسیون بهداشت چین را مبنی بر افزایش ۹ سانتی متری قد مردان تایید کرد.در فاصله سالهای ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۹، متوسط قد مردان ۱۹ ساله در چین تقریبا ۹ سانتی متر افزایش یافته است؛ کمیسیون ملی بهداشت کشور چین نیز اخیرا اعلام کرد که میانگین قد مردان ۱۸ تا ۴۴ ساله چینی بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ تقریبا ۱.۲۷ سانتی مترافزایش یافته است. این خبر با استقبال مردم این کشور همراه شد، این موضوع با چنان استقبالی روبرو شد که هشتگ مرتبط آن بیش از ۲۰۰ میلیون بار بازنشر شد./همشهری‌آنلاین

ادعای جدید باکو علیه ایران!

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در گزافه‌گویی آشکار مدعی شد:توصیه ما به کسانی که در تلاش برای یافتن تروریست‌ها هستند، این است که اطراف خود را خوب ببینند.متأسفانه وزارت خارجه ایران از کمپین توهین‌آمیز خود علیه آذربایجان دست نمی‌کشد. ما به طور قاطع چنین اتهاماتی را رد می‌کنیم.ما این را در جنگ ۴۴ روزه گفتیم و بار دیگر تأکید می‌کنیم که هیچ تروریستی در آذربایجان وجود نداشت.تهران به این اتهامات بی اساس متوسل شده است، زیرا باکو از ورود غیرقانونی کامیون‌های ایرانی به آذربایجان جلوگیری کرده و مناطق خود را از کنترل ارمنستان خارج کرده است.

دومین توئیت روحانی بعد از ریاست جمهوری با هشتگ «تدبیر شجاعانه»

حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق در توییتی به مناسبت سالگرد تاسیس شورای‌عالی امنیت ملی نوشت: هوشیاری نسبت به تحولات منطقه/جهان و تدبیر شجاعانه ⁩برای صلح و امنیت ملی لازمه پیشرفت کشور است.

متن کامل توئیت روحانی به شرح زیر است:

سفر سردار قاآنی به عراق تکذیب شد

سفیر ایران در عراق ادعاهای برخی از رسانه‌ها مبنی بر سفر فرمانده نیروی قدس سپاه به این کشور همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی عراق را تکذیب کرد.ایرج مسجدی در توییتی نوشت که مطالب منتشر شده در برخی از شبکه‌ها و وسایل ارتباط جمعی نادرست و دروغ است.دیروز برخی از رسانه‌های عراق از جمله خبرگزاری شفق به نقل از یک مسئول دولتی مدعی سفر سردار قاآنی به عراق برای گفت‌وگو بر سر نحوه تشکیل کابینه و ائتلاف‌ها شده بود.

فریدون عباسی: هنوز برجام را خسارت محض می‌دانم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام را خسارت محض و آن را مجازات مجرم می‌دانم، درباره مذاکرات اظهار داشت: باید با داده‌های روز مذاکره کنیم و همچنین در راهبرد مذاکراتی کشور یک بازنگری انجام شود.فریدون عباسی نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اینکه به نظر می‌رسد که نظر مجلس و برخی از اصولگرایان نسبت به برجام در حال تغییر است و از خسارت محض به سمت مذاکره سازنده تغییر کرده است، اظهار داشت: برجام را خسارت محض و آن را مجازات مجرم می‌دانم و از این دو عبور نمی‌کنم؛ از طرفی در اثر پافشاری‌های افراد بی‌منطق در کشور، اجازه اجرای برجام به دولت داده شد اما تصویب نشد.وی افزد: دولت پافشاری می‌کرد و به همین دلیل با ۲۸ شرط قرار شد که برجام را اجرایی کند، آیا ۲۸ شرط را محقق کردند؟ من بعید می‌دانم. ده شرط شورای عالی امنیت ملی ۹ شرط مجلس و ۹ شرط نیز مقام معظم رهبری مطرح کرده بودند و قرار بود با این ۲۸ برجام در کشور ما اجرایی شود آن هم برای اینکه ما به دستگاه اجرایی اجازه دهیم نظری که برای حل مشکلات کشور دارد را اجرایی کند تا بفهمد که امکان‌پذیر نیست.

اظهارات جواد امام درباره ادامه فعالیت نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان

جواد امام از ادامه‌ی فعالیت‌های نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان خبر داد.جواد امام، عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان درباره‌ی برگزاری جلسات این نهاد به انصاف نیوز گفت: جلسات نهاد اجماع‌ساز به صورت مرتب برگزار می‌شود، برای آینده برنامه‌هایی هم داریم و اگر نیاز به رسانه‌ای شدن باشد، توسط سخنگو اعلام می‌شود.دبیر مجمع ایثارگران افزود: ترکیب اعضای نهاد اجماع‌ساز مثل گذشته است، این نهاد فقط برای انتخابات نیست، یکی از کارکردهای جبهه می‌تواند انتخابات باشد. بلکه هر فعالیت سیاسی که اقتضا کند را دنبال می‌کند؛ از جمله موضوع‌های متفاوتی در حوزه‌ی سیاسی و احزاب.جواد امام اضافه کرد: تمام مسائل روزی که با سرنوشت کشور و شهروندان سروکار دارد، مثل قانون‌گذاری و نحوه‌ی تعامل با دولتمردان و حاکمیت و مجلس، سیاست خارجی و داخلی و آنچه که در راستای منافع ملی ما اقتضا می‌کند که باید مردم نسبت به آن حساس باشند و کنشگری داشته باشند.

هاشمی‌طبا: نمایندگان جز دشنام‌دادن به روحانی کاری نکرده‌اند

مصطفی هاشمی‌طبا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: «پر واضح است و بحثی وجود ندارد که نمایندگان مجلس به شعارهایی که در انتخابات سال98 دادند، عمل نکردند. تا زمانی که دولت آقای روحانی وجود داشت که مجلس یازدهم به دنبال دشنام‌دادن به دولت بود و بعد از آن هم که موضعی انفعالی اتخاذ کرده است».او درباره رویکرد مجلس در حوزه سیاست خارجی و داخلی هم بیان کرد: «مجلس که در حوزه سیاست خارجی تصمیم‌گیرنده نیست و بر اساس سخنان رهبر انقلاب، نهادهای بالادستی سیاست‌ خارجی کشور را تعیین می‌کنند. در حوزه سیاست داخلی و اقتصاد هم نمایندگان هیچ ایده‌ای ندارند و اصلا نمی‌دانند نظام اقتصادی یعنی چه و باید بر اساس چه مدلی در اقتصاد کشور را پیش برد. آنها فقط می‌آیند مثلا یک قانون برنامه پنجمی می‌نویسند و بعد مصوباتی در ضدیت با آن تصویب می‌کنند. مثلا در برنامه پنجم می‌نویسند برای طرح‌های دولتی 200هزار میلیارد بودجه لازم است اما خودشان پنج هزار میلیارد تصویب می‌کنند. این نشان می‌دهد خودشان هم نمی‌دانند می‌خواهند چه کار کنند».این فعال سیاسی اظهار کرد: «نمایندگان کنونی در زمان آقای روحانی جز خرابکاری کاری انجام نمی‌دانند و اکنون هم فقط نظاره‌گر هستند و گاهی هم اقدامات دولت را تأیید می‌کنند تا بگویند ما هم هستیم».

رئیس سابق موساد: ایران با بمب هسته‌ای فاصله دارد

رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد ) برخلاف مواضع مقام های ارشد این رژیم که بارها مدعی نزدیک بودن ایران به ساخت بمب هسته ای شده اند، گفت: ایران با ساخت بمب هسته ای فاصله دارد.

هشدار نشریه سپاه درباره نرخ مشارکت در انتخابات عراق

نشریه اخبار روزانه سپاه در واکنش به برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق و میزان مشارکت مردم در آن نوشت: ۱۶۷ حزب در انتخابات پارلمانی عراق رقابت داشتند و ۲5 ائتلاف حزبی در این انتخابات به رقابت پرداختند. از این میان، ۹ ائتلاف متعلق به شیعیان بود و ۱۶ ائتلاف تازه تأسیس بودند.سنی‌ها هم در قالب دو ائتلاف تقدم و عزم به رهبری محمد الحلبوسی، رئیس کنونی مجلس عراق و خمیس الخنجر، سیاستمدار و ثروتمند معروف عراقی در میدان رقابت حضور داشتند. در میان کردها هم تنها ائتلاف موجود، ائتلاف اتحادیه میهنی کردستان و جنبش تغییر (گوران) بود و حزب دمکرات کردستان به رهبری بارزانی رأساً و بدون ائتلاف در انتخابات شرکت داشت.بااینکه حدود ۶۰ درصد از واجدین شرایطی که دارای کارت‌های انتخاباتی بیومتریک بلندمدت و کوتاه‌مدت بودند، در این انتخابات شرکت نکردند؛ اما با در نظر گرفتن شرایط خاصی که انتخابات در آن برگزار شد؛ ازجمله، تهدیدات گروه‌های تروریستی، مشکلات عدیده و انباشته اقتصادی، تحریم انتخابات توسط بخش بزرگی از جوانان و مداخلات خارجی برای کم‌رنگ کردن انتخابات، مشارکت ۴۱ درصدی مردم عراق در انتخابات، یک مشارکت «قابل‌قبول» و «منطقی» به نظر می‌رسد؛ لیکن این مشارکت نسبتاً پایین در حکومت دموکراتیک عراق که عمر زیادی از براندازی حکومت دیکتاتوری و خفقان صدامی نمی‌گذراند، یک «تلنگر جدی» برای دولتمردان عراقی است که توجه ویژه‌ای به علل و عوامل مؤثر در نارضایتی مردم که عمدتاً اقتصادی است و پیامدهای خود را در روندهای سیاسی نشان داده است، داشته باشند.

شرکت کشتیرانی ایران: اجازه ورود به بنادر چین را نداریم

رییس شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از سال گذشته ورود ناوگان شرکت کشتیرانی ( ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران) به بنادر چین ممنوع است.محمدرضا مدرسی خیابانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به محدودیت و ممنوعیت ورود ناوگان ایرانی به چین گفت: از سال گذشته ممنوعیت ورود ناوگان شرکت کشتیرانی به بنادر مهم چین شروع شد و به همین دلیل تا ۴ ماه متوقف مانده بودیم.وی ادامه داد: در حال حاضر هم امکان تردد به بنادر مهم چین را نداریم.

رئیس دانشگاه آزاد: چندصد میلیون برای توئیت علیه ما هزینه کردند

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: می‌خواستند دانشگاه را با اطلاعات غلط به زمین بزنند اما مومن هوشیار است و نباید اجازه دهد شعارهای فریبنده دانشگاه را زمین بزند.وی گفت: در جلسه هیات امنا گفتند چرا می‌خواهید فلان ساختمان را بفروشید، گفتم هرکسی ساخته باید محاکمه شود که چرا به خودش اجازه دهد سرمایه دانشگاه را یک جایی حبس کند! ما از سال ۹۰ تا الان ما داریم بدهی ها را صاف می‌کنیم.طهرانچی تصریح شد: فقط در ماه خرداد، ۷۲۰ هزار توییت زدند و ریتوئیت کردند با عنوان اینکه « در دانشگاه آزاد چه خبر است». منشاء ۳۱۶ تا که برخی از آنها تا روزی ۶۰۰ توئیت می‌زدند. چند صد میلیون هزینه کردند که بگویند در دانشگاه آزاد چه خبر است تا به عزل رسیدند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG