1403/01/10 03:50


306615
تاریخ انتشار: 1401/06/24 14:25
سنگ مزار و تندیس مرحوم امیرهوشنگ ابتهاج شاعر پرآوازه ، غزل‌سرا و پژوهشگر ادبی کشورمان در باغ محتشم رشت نصب شد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از گیل فام؛ روز ( چهارشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۱) سنگ مزار و تندیس مرحوم ابتهاج از شاعران پرآوازه کشورمان در پارک محتشم رشت نصب شد .

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم ؛ با قدردانی از مردم فرهنگ دوست استان و رشت که همواره حامی فرهنگ و هنر هستند ، اظهار داشت : از حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان و همه تلاش‌های صورت گرفته توسط سایر نهادها برای ساماندهی آرامگاه مرحوم ابتهاج تشکرمی‌کنم .

وی گفت : شکل ‌گیری مزاری ساده ، خواسته این شاعر ارجمند کشورمان بود و در تلاش هستیم با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق ، مکانی درخور، طراحی و آماده‌سازی شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مرحوم ابتهاج را به تعبیر استاد شفیعی کدکنی ؛ حافظ زمانه و عصر ما خواند که برخی اشعار او آبروی زبان و شعر فارسی هستند .

وی به در پیش بودن ایام اربعین حسینی اشاره کرد و با یادآوری سرایش اشعاری در منقبت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) از سوی این شاعر، شعر مرحوم سایه در رثای امام حسین (ع) را در منظومه اشعار عاشورایی ماندگار ذکر کرد .

ثقتی خاطرنشان ساخت : رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن اداره‌کل استان ؛ اینست که به جامعه نخبگانی و پیشکسوتان علم ، ادب و فرهنگ ، به دیده احترام بنگرد .

وی همچنین اهتمام استاد هادی ضیاءالدینی که سردیس مرحوم ابتهاج حاصل تلاش های اوست ، را ستودنی دانست .

امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به « سایه » ۱۹ مرداد ماه امسال در شهر کلن آلمان در سن ۹۴ سالگی دارفانی را وداع گفت و بعد از برگزاری مراسم تشییع از مقابل تالار وحدت تهران ، به گیلان و شهر رشت زادگاهش منتقل و در باغ محتشم رشت به خاک سپرده شد .

پیامی ؛ درگذشت این شاعر پرآوازه ، غزل‌سرا و پژوهشگر ادبی کشورمان را تسلیت گفته بود .

دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درگذشت استاد ابتهاج از شاعران و ادیبان ارجمند کشورمان را تسلیت گفته بود .

روابط ‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان




Copy Right 2013 Artmis.ORG