1403/01/09 13:23


307414
تاریخ انتشار: 1401/09/04 16:12
از مجموعه برنامه‌های کنگره شهید میرزا کوچک؛
مجاهدت‌های سردار جنگل در تالار مرکزی رشت ، مشق شد / معرفی قهرمانان ملی با ابزار هنر به مردمرویداد فرهنگی هنری « مشق مجاهدت » از مجموعه برنامه‌های کنگره بین‌ المللی شهید میرزا کوچک جنگلی با حضور خوشنویسان برتر کشور و استان ، در تالار مرکزی رشت برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان و به نقل از گیل فام  ، رویداد فرهنگی هنری « مشق مجاهدت » با حضور یکصد نفر از خوشنویسان برجسته استان و کشور جهت خلق آثار خوشنویسی با محوریت شهید میرزا کوچک در تالار مرکزی رشت برگزار شد .

مجاهدت‌های سردار جنگل در تالار مرکزی رشت ، مشق شد / معرفی قهرمانان ملی با ابزار هنر به مردم

رضا ثقتی دبیر کنگره بین ‌المللی شهید میرزا کوچک در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران ، با اشاره به برگزاری کنگره گفت : « مشق مجاهدت » از سری برنامه‌های این کنگره است که با حضور یکصد تن از خوشنویسان برتر کشور و استان در تالار مرکزی رشت در حال برگزاری است .

وی ادامه داد : اشعار مربوط به شهید میرزا کوچک ، سخنان رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان در مورد این شخصیت برجسته توسط اساتید به هنر خوشنویسی مزین می شود .

وی با بیان اینکه آثار خلق شده در  این مراسم با برپایی نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد تصریح کرد : این نمایشگاه بعد از پایان کنگره ، در تالار مرکزی رشت دایر خواهد شد .

ثقتی با تاکید بر استفاده از ابزار هنر برای معرفی شخصیت قهرمانان ملی کشور اظهار داشت : هنر ، بهترین ابزار برای معرفی قهرمانان کشور و نیز الگو سازی است و از اهداف این کنگره ، معرفی شخصیت‌های هویت‌ساز و تاریخ ‌ساز به نسل جوان می‌باشد .

قابل ذکر است در این آیین اساتید خوشنویسی کشور ، استاد علی اشرف صندوق آبادی ( نائب رییس انجمن خوشنویسان ایران ) ، استاد میرحیدر موسوی ( شورای انجمن خوشنویسان ایران و رییس انجمن خوشنویسان استان قزوین ) ، استاد محمدعلی قربانی ( استاد برجسته خط نستعلیق و نسخ ) ، استاد عارف براتی ( مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران ) ، استاد علی تن و استاد ذبیح اله لولوئی مهر ( استاد خط شکسته ) با قلم خود سخنان مربوط به شهید میرزا کوچک را مشق کردند .

روابط ‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG