1403/01/28 10:48


307946
تاریخ انتشار: 1401/11/16 00:03
یورونیوز نوشت: پارلمان اروپا از راه اندازی یک وبسایت برای مقابله با «لابی گری پنهانی» خبرداد

گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا از احزاب مختلف، روز پنجشنبه، وب‌ سایتی راه‌اندازی کردند که اطلاعات «لابی‌گری مشکوک و پنهان» بین نهادهای اروپایی و شرکت ها و کشورهای غیردموکراتیک را برملا می کند. 

این وب سایت پس از رسوایی های ناشی از پرونده «قطرگیت» راه اندازی می شود. در پرونده قطرگیت، نایب رئیس یونانی و دو نماینده پرسابقه ایتالیایی این پارلمان متهم به دریافت صدها هزار یورو پول نقد از قطر شدند. 

نام وبسایت جدید،‌ «لابی لیکز» خواهد بود که از تمام کارمندان اتحادیه اروپا که افشاگری می کنند پشتیبانی کرده تا بتوانند بصورت ناشناس اخبار را در اختیار این وب سایت قراردهند.

بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا، پس از واشنگتن بزرگترین کانون لابی گری در جهان است. از لابی گران شرکت‌ها گرفته تا کسانی که برای منافع کشورشان در این شهر فعالیت می کنند. 

پل تانگ، نماینده هلندی پارلمان اروپا درباره راه اندازی این وبسایت، می گوید: «به عنوان سیاستمدار، وظیفه ما این است که بین منافع مالی شرکت ها، جامعه مدنی و منافع گروه ها و تشکل های وابسته به کشورهای جهان به طور کلی توازن ایجاد کنیم. مداخله از طریق لابی های پنهان نه تنها برای قانون گذاری صحیح، بلکه برای کل دموکراسی ما تهدیدی بزرگ است.» .

در حال حاضر، هر فرد یا سازمانی که می خواهد به امید «تأثیرگذاری بر روند قانونگذاری بر نهادهای اتحادیه اروپا لابی کند» ناگزیر باید بصورت موثر و شفاف سازمان خود را ثبت کند. 

با این حال در سال‌های اخیر لابی گران پنهانی به راحتی با نمایندگان پارلمان اروپا تماس می گیرند تا بتوانند منافع خود را بر سیاست های اتحادیه اروپا تحمیل کنند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG