1403/01/31 04:00


3252
تاریخ انتشار: 1393/10/10 15:43
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال خوزستان
هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر فوتبال خوزستان با انجام هفت دیدار به پایان رسید.

شنبه ، 13 دي 1393   15:43
عصرجهان، هفته اول از دور برگشت مسابقات لیگ برتر فوتبال خوزستان با برگزاری هفت بازی در شهرهای مختلف استان برگزار شد که در مهمترین دیدارها استقلال شوشتر، استقلال رامهرمز، شهباز شادگان، پارسیان همت بندرامام و سپاهان ایذه برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند تا همچنان آبی‌پوشان شوشتر در صدر جدول آقایی کنند و نخستین شکست تیم شهرداری شمس‌آباد دزفول نیز از دیگر نتایج مهم هفته چهاردهم مسابقات بود.

در حساس‌ترین دیدار هفته چهاردهم تیم استقلال شوشتر در خانه به مصاف شهرداری شمس‌آباد دزفول رفت؛ در این دیدار که در استادیوم تختی شوشتر برگزار شد تیم استقلال توانست در ادامه پیروزی‌های خود با نتیجه دو بر یک یاران شهرداری شمس‌آباد را شکست دهند.

این باخت نخستین شکست تیم شهرداری شمس‌آباد دزفول بود که بعد از هفت برد و 6 مساوی برای این تیم رقم خورد؛ شاگردان ایرج رضایی در تیم شهرداری شمس‌آباد در حالی که نیمه اول را با گل دقیقه 10 ایمان علیدادی به سود خود به پایان رسانده بودند در نیمه دوم دروازه شهرداری دو بار توسط اسدالله انصاری گشوده شد تا استقلال شوشتر با برد شیرین و کسب سه امتیاز با 32 امتیاز جایگاه خود در صدر جدول را استحکام بخشد، تیم شهرداری نیز با همان 28 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت.

در بازی‌های دیگر هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال استان تیم جنوب آزادگان سوسنگرد نزدیکترین تعقیب کننده تیم استقلال شوشتر در سوسنگرد مقابل تیم ماهان شهرآورد این شهرستان را برگزار کردند که دو تیم پس از 90 دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

ابتدا علی نگراوی مهاجم گلزن تیم جنوب تیمش را پیش انداخت اما بازی خوب و با برنامه ماهان سبب شد سید احمد موسوی گل تساوی بخش را به ثمر برساند، با تقسیم امتیازات جنوب با 28 امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی و ماهان با 14 امتیاز در رده یازدهم جدول این مسابقات قرار گرفت.

در دیگر مسابقه هفته چهاردهم در استادیوم شهدای بندرماهشهر شهرآورد تیم‌های شاهین ندسا و یاران برگزار شد که با نتیجه مساوی یک بر یک پایان پذیرفت. در این بازی تیم شاهین با گل امید عسکراوی نیمه نخست را به نفع خود به پایان رساند و در نیمه دوم تیم فوتبال یاران توانست توسط سیدحکیم هاشمی گل خورده را جبران کند.

سفیدپوشان شاهین با سمیر مجیدنسب چشم به مکان‌های بالای جدول دارند این تیم با 26 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد، یاران نیز با 14 امتیاز و قرار گرفتن در رده دهم جدول در جستجو جبران امتیازات از دست رفته است.

در دیگر بازی که عصر روز گذشته برگزار شد، دو تیم سپاهان ایذه و پرسپولیس ویس در شهرستان ایذه به مصاف هم رفتند، در این دیدار تیم سپاهان ایذه  توانست با یک گل از سد میزبان خود عبور کرده و با 23 امتیاز خود را به جایگاه پنجم جدول برساند.

تک گل زردپوشان ایذه‌ای در دقیقه 76 توسط ستار باقری به ثمر رسید، به نظر می‌رسد تیم قدیمی و ریشه‌دار سپاهان با تلاش‌های صیدالی امسال بتواند در بالای جدول حضوری ثابت داشته باشد.

قرمزپوشان ویسی که این فصل ایوب عزی را در کنار خود می‌بیند بسیار پرنوسان ظاهر شده است، پرسپولیس با 18 امتیاز و تفاضل گل بهتر به مکان هشتمی بسنده کرده است.

در ادامه این بازی‌ها استقلال رامشیر که مقابل همنام خود استقلال رامهرمز به پیروزی می‌اندیشید در خانه مقابل تماشاگران خود مغلوب تیم جوان و یکدست سفیدپوش رامهرمز شد.

در این دیدار شاگردان محمود احمدی بعد از چند هفته ناکامی با نتیجه دو بر یک میزبان خود را شکست دادند استقلال نیمه اول را با گل‌های دقیقه 16 محمد قنواتی و دقیقه 40 علی حسینی پیروز به رختکن رفت.

در نیمه دوم آبی پوشان رامشیری در دقیقه 72 از روی نقطه پنالتی توسط عباس کردزنگنه یک گل را پاسخ دادند اما برای جبران شکست کافی نبود، استقلال رامهرمز با 20 امتیاز در رده ششم و استقلال رامشیر با 18 امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

در همین چارچوب مسابقات دیدار پارسیان همت بندرامام خمینی و جنوب باغملک با نتیجه دو بر صفر به سود پارسیان به پایان رسید.

پارسیان در نیمه دوم با گل‌های مصطفی بچاری و مسلم صیادی به سه امتیاز شیرین دست پیدا کرد تا به موقعیت خود در جدول سروسامان بخشد. سید قاسم موسوی بازیکن تیم پارسیان چهره برتر زمین بود. جنوب باغملک که روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد با 19 امتیاز به رده هفتم جدول سقوط کرد پارسیان نیز با 12 امتیاز همچنان در رده دوازدهم ایستاده است.

در دیگر بازی این روز دو تیم شهباز و کارگر شادگان که در انتهای جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال خوزستان جا خوش کرده‌اند. شهرآورد قعرنشینان را برگزار کردند که حاصل تلاش دو تیم با یک گل به سود شهباز خاتمه پذیرفت تا سیه روزی‌های تیم کارگر همچنان ادامه داشته باشد.

تک گل تیم شهباز را بازیکن فصل قبل کارگر رحمان مطرودی به ثمر رساند، شهباز با 9 امتیاز و کارگر با هفت امتیاز در مکان‌های سیزدهم و چهاردهم جدول رده بندی قرار دارند که اصلا زیبنده فوتبال شادگان نیست.

لیگ برتر فوتبال خوزستان با حضور 14 تیم شامل استقلال شوشتر، جنوب آزادگان سوسنگرد، شهرداری شمس‌آباد دزفول، شاهین ندسا ماهشهر، سپاهان ایذه، استقلال رامهرمز، جنوب باغملک، پرسپولیس ویس، استقلال رامشیر، یاران ماهشهر، ماهان سوسنگرد، پارسیان همت بندرامام، شهباز شادگان و کارگر شادگان برگزار می‌شود.

تیم قهرمان این مسابقات به عنوان نماینده استان در فصل آینده به مسابقات لیگ دسته 3 کشور راه پیدا می‌کند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG