1403/01/10 06:48


43022
تاریخ انتشار: 1395/06/04 01:20
با کمک بنیاد برکت آرزوی فرزندار شدن زوج‌های نابارور مناطق محروم محقق شد

عصرجهان-محمد صادق هزاردستان در سردشت زیدون اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تسهیل تشکیل خانواده و افزایش جمعیت در خانواده‌های ایرانی برای بنیاد برکت آن‌قدر مهم بود که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را نیز بر آن داشت تا از طریق بنیاد برکت در زمینه‌های اجرای این سیاست را در قالب طرح برکت خانواده با هدف حمایت زوج‌های نابارور مناطق محروم کشور فراهم سازد.
وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر حمایت از افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده بوده است.


مدیر مسؤول طرح برکت خانواده استان خوزستان افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان یکی از بخش‌های حمایتی کشور در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی خود را موظف به کمک برای اجرای هرچه بهتر این سیاست‌ها می‌داند و به همین جهت حمایت از زوج‌های نابارور کم‌بضاعت در مناطق محروم روستایی را به عنوان هدف خود تعیین کرده است.
هزاردستان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای انجام این کار از دی ماه سال 1393 آغاز شده و از فروردین ماه 1394 طرح به طور رسمی اجرا و هم‌اینک در حال اجرا است.
وی ضمن اشاره به شرایط زوج‌های نابارور که بتوانند تحت پوشش این طرح قرار بگیرند افزود: یکی از شرایطی که شامل زوج‌های نابارور در مناطق محروم است سکونت زوج‌ها در مناطق محروم و روستایی است.
این مسؤول گفت: شرط دوم برای زوج‌های نابارور مناطق محروم، سن خانم تا سی و پنج سال است.
وی ضمن اشاره به یکی دیگر از شرایط این طرح افزود: این بنیاد باید مطمئن شود که زوج‌های معرفی شده به بیمه برکت امکان پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند.
هزاردستان خاطرنشان کرد: در استان خوزستان 2 مرکز ناباروری بیمارستان امام خمینی (ره) و مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی واقع در پردیس اهواز هستند که پس از معاینه و ثبت درخواست مراجعان این اقدامات اولیه آن صورت می‌گیرد.
وی ضمن اشاره به بررسی پرونده‌های مراجعه کنندگان در استان خوزستان واقع در کیانپارس خیابان 9 غربی  ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: این افراد در صورت داشتن شرایط لازم، به یکی از این بیمارستان‌ها معرفی و هزینه‌هایشان پرداخت می‌شود.
مدیر مسؤول طرح برکت خانواده استان خوزستان ادامه داد: از سال گذشته تا کنون 500 زوج شناسایی و حدود 300 زوج به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.
وی ادامه داد:  تعدادی از این زوج‌ها در حال طی مراحل مقدماتی، نمونه‌گیری و آزمایش‌های اولیه هستند که برخی در حال گذراندن روند درمان هستند.
وی ضمن اشاره به اینکه تا کنون 20 مورد به بارداری منتهی شده است و منتظر تولد فرزندشان هستند، گفت: پنج نوزاد طرح برکت خانواده به این روش تا کنون به دنیا آمده‌اند.
هزاردستان ضمن اشاره به اینکه زوج‌های نابارور پس از باروری مورد حمایت قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: زوج‌ها را تا زایمان و حتی پس از آن اگر خودشان و نوزادشان نیاز به درمان داشته باشند حمایت می‌شوند.

برچسب ها:
فارس ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG