اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303610
تاریخ انتشار: 1400/06/28 09:55
بازگشایی مدارس خوزستان چگونه خواهد بود؟
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال آموزش به تدریج به صورت حضوری و غیرحضوری خواهد بود؛ در گام نخست در ابتدای مهرماه بازگشایی در مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری انجام می‌شود.

پایگاه خبری عصرجهان-کوروش مودت در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (۲۷ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس در پی شیوع کرونا، شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان بوده‌ایم. دانش آموزان از نظر روانی و جسمانی در شرایط خاصی قرار گرفته‌اند که این مساله، موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان سراسر جهان به این نتیجه رسیده‌اند که مدارس باید بازگشایی شوند، افزود: تعطیلی مدارس موجب افزایش وزن دانش‌آموزان نیز شده است به گونه‌ای که میانگین وزن دانش‌آموزان خوزستان، ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر رفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک سری الزامات دارد، گفت: برای اجرای فرآیند آموزش، راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی یکی از زیرساخت‌ها است و از ابتدای مهرماه، دانش‌آموزان از این طریق آموزش می‌بینند. همچنان فضای مجازی و شبکه شاد زیرساخت اساسی ما است؛ در سطح کشور ۷۰ درصد دانش‌آموزان به این زیرساخت دسترسی دارند و میانگین این دسترسی در خوزستان بالاتر از میانگین کشوری است.

مودت افزود: توزیع درس‌نامه‌ها نیز در مناطقی که مشکل دارند و دسترسی به ابزار الکترونیکی وجود ندارد، انجام می‌شود.

مودت با بیان اینکه در ابتدای مهرماه بازگشایی‌ها در کل استان خوزستان انجام نخواهد شد، بیان کرد: امسال آموزش به تدریج به صورت حضوری و غیرحضوری خواهد بود؛ در گام نخست در ابتدای مهرماه بازگشایی در مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری انجام می‌شود.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون فرهنگیان، گفت: در نیمه دوم آبان‌ماه بازگشایی مدارس ۳۰۰ نفری بررسی و زیر ساخت‌ها فراهم می‌شود اما شاید دانش‌آموزان تنها دو روز در هفته در مدرسه حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پروزش خوزستان بیان کرد: سوم مهرماه زنگ بازگشایی مدارس زده می‌شود. روز دوشنبه این هفته نیز مانور بازگشایی مدارس برگزار می‌شود

منبع:ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*