محبوبه میرصادقی، مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: شاعران ۳۶۰ اثر برای ما ارسال کردند که در موعد مقرر، هیئت داوران بررسی های لازم را انجام دادند

میرصادقی افزود: تمامی آثار شاعران بررسی شد و در نهایت تعداد هشت اثر با عنوان برگزیده و هشت اثر هم با عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «می‌توان با ابزار شعر مخاطب را به راه راست و صراط مستقیم هدایت کرد؛ میتوان هم او را به کج‌راهه برد، او را ساقط کرد.»

وی یادآور شد: شعرهای بسیار خوبی به دست ما رسید و واقعا انتخاب شعرهای برگزیده را برای ما سخت کرده بود و امید داریم که این مسیر همچنان با نشاط و در مسیر تعالی پیش برود.

لازم به ذکر است از ابتدای مراسم اختتامیه خانم مائده نژاد کریم، نقاش و هنرمند کاشمری تصویر شهید سید مرتضی آوینی را شروع به طراحی و در پایان این طرح را به اتمام رساند و در مسیر  زنده نگه داشتن یاد و نام شهدایمان اثری به یادگار گذاشت.

در حاشیه این مراسم نیز بچه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کاشمر با حضور و همراهی مدیران کانون، منیره ریحانی و نسرین نامور نقاشی‌های زیبایی در موضوع انقلاب و شهید طراحی کردند.

در پاین این مراسم با حضور مسئولین استانی از جمله سیدنعمت الله سجادی، معاونت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس خراسان رضوی، محبوبه میرصادقی، مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ملیحه غیور، مدیر دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان و فرماندار و امام جمعه کاشمر و دیگر مسئولین شهرستان از کتاب شمع فروزان رونمایی و از ۱۶ شاعر برگزیده و برتر، تقدیر و تجلیل شد.

این مراسم به همت بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس خراسان رضوی و دفتر نمایندگی این بنیاد با مدیریت مجید خدامی در کاشمر و با همراهی فرماندار و مسئولین ادارات و نهادهای مربوطه شهرستان و نیز همکاری حمید عشقی، عضو شورای شعر شاعران بسیج خراسان رضوی برگزار شد.