اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307562
تاریخ انتشار: 1401/09/24 23:13
یادداشت|دکتر حمیدرضا خدادادی
حسابداری از طریق ارائه گزارشات مالی دقیق از نقدینگی شرکت، ارائه درست اظهارنامه مالیاتی و انجام امور مربوط به مالیات و به صورت کلی شفاف کردن جریان‌های مالی کسب وکار موثر واقع شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تجهیزنیوز، اطلاعات موجود در صورتهای مالی مبنای تصمیم گیری بسیاری از حرفه های موجود در جامعه بخصوص کسب و کارهای کوچک است این اطلاعات زمانی حائز اعتبار و اتکا خواهد بود که مطابق اصول ، قوائد ، موازین و استاندارهای حسابداری تهیه و ارائه گردد بنابراین پرورش حسابدارانی خبره و با دانش یکی از الزامات و نیاز های اساسی جامعه کنونی است و این نیاز هنگامی بیشتر احساس می شود که بدانیم دولت ها به این نتیجه رسیده اند که با کوچک کردن دولت و واسپاری اقتصاد به بنگاههای کوچک ( اصل ۴۴ )ضمن کاهش تصدی گری دولت و کاهش هزینه های دولت مسیر هموارتری را برای پیشرفت و اعتلای اقتصاد جوامع بشری ایجاد می نماید پر واضح است که کسب کارهای کوچک بنابه شرایط جامعه کنونی نیاز به توجه دارند و ما حسابداران در پی رسالت ذاتی و حرفه ای خود موظف هستیم با تهیه اطلاعات با کیفیت و قابل اتکا آنها را یاری دهیم تا با انتخاب بهترین فرصت های سرمایه گذاری حداکثر سود را تحصیل نمایند تا نقش تصمیم سازی حسابداران حرفه ای برای کسب و کار های کوچک پر رنگ تر به نظر آید.
تاثیرحسابداری در کسب و کار های کوچک:

۱-حسابداری از طریق ارائه گزارشات مالی دقیق از نقدینگی شرکت، ارائه درست اظهارنامه مالیاتی و انجام امور مربوط به مالیات و به صورت کلی شفاف کردن جریان‌های مالی کسب وکار موثر واقع شود.

۲-پایداری و ثبات مالی

به کمک پیگیری فرایندهای مالی در چارچوب اصول حسابداری می‌توان منابع ورودی و خروجی پول را به عنوان درآمد و هزینه ردیابی کرد. بنابراین چشم اندازی درست از هزینه‌ها و درآمدهای کسب و کار خود خواهید داشت که می‌تواند در مدیریت کاهش هزینه‌ها و تخصیص سرمایه و بودجه به شما کمک کند.

۳-بهبود کارایی کسب وکار

حسابداری می‌تواند به بهبود کسب وکار شما کمک کند بدین صورت که در سیستم حسابداری همواره اطلاعات مالی به روز هستند و درنتیجه به عنوان صاحب کسب وکار نوپا، راحت‌تر می‌توانید برای انجام فعالیت‌های لازم و ضروریِ رشدِ کسب و کار تصمیم بگیرید. به کمک بررسی اطلاعات مالی به روز می توانید برای میزان و نحوه سرمایه گذاری در کسب وکارتان تصمیم بگیرید تا بتوانید رضایت مشتریان خود را افزایش داده و مشتریان جدیدی به دست بیاورید.

۴-بازاریابی هوشمندانه برای کسب وکار

در دنیای دیجیتال و پر رقابت امروز، تبلیغات فاکتوری موثر و مهم در رشد و توسعه هر کسب وکاری است. در واقع بدون تبلیغات بهینه امکان معرفی کسب وکار به مشتریان و در نتیجه فروش محصولات به آنها وجود ندارد. یکی از عوامل تبلیغات موفق ،موقعیت مالی شرکت و نحوه سرمایه گذاری برای تبلیغات هست. به کمک اطلاعات حسابداری ثبت شده می توانید در مورد زمان شروع تبلیغات، مخاطبان هدف با توجه به نوع مشتریان و پیشنهادات ارائه شده در تبلیغات تصمیم بگیرید.
بدین ترتیب حسابداری می‌تواند به طرق زیر موجب بهبود و رونق کسب و کارهای کوچک گردد:

۱-ایجاد شفافیت مالی

۲-پایداری و ثبات مالی

۳- سرمایه گذاری هدفمند

۴-بازاریابی هوشمندانه

به قلم دکتر حمیدرضا خدادادی – دکتری تخصصی حسابداری – استاد دانشگاه های مازندران

برچسب ها:
تجهیز نیوز ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*