اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309390
تاریخ انتشار: 1402/08/04 16:42
استاندار گیلان در اختتامیه طرح سالمسازی دریا استانهای شمالی:
استاندار گیلان گفت: در نیمه نخست امسال ۶۲ میلیون گردشگر وارد استان گیلان شدند و در این استان اقامت کردند که با تلاشهای شبانه روزی ستاد ساماندهی سواحل امنیت لازم برای این مسافران در فصل شنا فراهم شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از گیل فام؛  اسدالله عباسی  در آئین اختتامیه طرحهای سالم سازی استان‌های گیلان و مازندران در چاف لنگرود با تقدیر از زحمات همه تلاشگران این عرصه در فدراسیون نجات غریق و غواصی و جمعیت هلال احمر و دیگر دست اندرکاران، اظهار کرد: کمیته ساماندهی سواحل شامل بسیجیان، گروههای مردم نهاد، شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران ، اوژاتس به صورت هماهنگ و همدل با بهره گیری از همه ظرفیت و توان خود، اجازه ندادند اتفاق ناگواری برای کسی حادث شود.

وی ادامه داد: طبق دستور رییس محترم جمهور در ساماندهی سواحل شمالی و جنوبی در استانهای شمالی با تلاش شبانه روزی و همه توان سواحل را از دست متصرفان آزاد کردیم و برای استفاده عموم در اختیار مردم قرار دادیم.

وی تصریح کرد: اگرچه پس از آزاد سازی نگهداری کار آسانی نبود اما با تشکیل قرارگاه و برگزاری جلسات متعدد، نقاط حادثه خیز سواحل شناسایی و استخراج شد و نیروهای امنیتی، بسیج و مردم‌تلاش کردند تا امنیت را برای گردشگرانی که با فنون شنا آشنا نبودند در ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۴۰۰ نقطه حادثه خیر برقرار کنند.

وی اظهار کرد: اگر چه نگهداری شبانه روزی از سواحل کار دشواری است لذا تا حد امکان به مسافران آگاهی و آموزش لازم ارائه شد که در کاهش تعداد غریق‌ها بسیار اثرگذار بود.

عباسی گفت: اقدامات انجام شده به معنای آن نیست که در این بخش همه مسیرها طی شده است اکنون باید پیوست فرهنگی برای بخش‌های مختلف تدوین شود و از ظرفیت همه نیروها برای ایجاد چارچوب فرهنگی و شرعی و مناسب سازی سواحل بهره گیریم.

وی افزود: باید بخش‌ خصوصی در طرح‌های سالمسازی سواحل برای اشتغالزایی و افزایش درآمد فعال شود اما نظارت با دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها باشد، در سال ۱۴۰۱ اقدامات خوبی در بخش سرمایه‌گذاری سواحل انجام شد و حال آماده دعوت از سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حوزه با ایجاد سازه‌های موقت در سواحل هستیم .

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باید امکانات لازم فراهم شود تا افرادی که نشاط اجتماعی و فرهنگی برای افرادی که جهت بهره مندی از سواحل به استان‌های شمالی سفر می‌کنند فراهم شود .

به گفته وی پس از خاتمه کار طرح های سالمسازی درسال ۱۴۰۲ جلسات بررسی مشکلات و معضل‌ها ادامه خواهد داشت و مسائل احصاء و در وزارت کشور به اطلاع مسئولان خواهد رسید تا سال آینده در مباحث گردشگری ، میراث فرهنگی این نقاط ضعف برطرف شود.

وی یکی از این نقاط ضعف را کمبود بازارچه‌های محلی دانست و افزود:  در همه سواحل استان باید بازارچه هایی برای تولیدات صنایع دستی و فرآورده‌های آبزی پروری و کشاورزی ایجاد شود.

*آمار غریق در سواحل شمال کشور ۱۴۰ درصد کاهش داشت

 معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی کشور از کاهش ۱۴۰ درصدی آمار غریق در ۲ استان شمالی نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال با هم افزایی گروه‌های مردمی، نجات غریق، همیاران فراجا و بسیج بستر مناسب و سالمی در سواحل ایجاد شد.

محمد عباسی نیز در آئین اختتامیه طرح‌های سالم سازی استان‌های گیلان و مازندران در چاف لنگرود گفت: فرجام موفقیت آمیز و خدمت بسیار بزرگی در شمال کشور با همت مسئولان و متولیان نظام بعد از تاکید رئیس جمهور نسبت به آزادسازی ساحل دریا رقم خورد و استان های شمالی با پذیرایی و خدمت به بیش از ۱۴۰ میلیون نفر گردشگر رضایت اجمالی آنها را فراهم کردند.

وی با تقدیر از ستاد ساماندهی سواحل در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان اظهار داشت: نکته مهم در این بخش فراهم کردن زمینه‌ها و بسترها رفاهی، خدماتی و فرهنگی در سواحل بود که بعد از تاکید رئیس جمهور کاهش مرگ و میر را نسبت به سال گذشته بدنبال داشت.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: رئیس جمهور سال گذشته در هیات دولت بر این موضوع تاکید کردند و با تخصیص اعتبارات لازم، فراهم کردن امکانات و پرداخت معوقات بستر خدمت را افزون کرد.

عباسی در ادامه افزود: باید سامانه ایده‌ها و خلاقیت‌ها برای همه گردشگران و اهالی منطقه راه اندازی شود تا زمینه برای بهبود وضع سواحل بیش از پیش فراهم شود. سازمان امور اجتماعی کشور از تمام کسانی که دارای تجارب و ایده‌ هستند می خواهد با ستاد ساماندهی سواحل همکاری لازم را داشته باشند و ایده های خود را به آدرس سازمان تامین اجتماعی کشور ارسال آینده کنند تا سال آینده با این تجارب موفقیت آمیز نهایت بهره‌مندی مردم را از سواحل فراهم کنیم.

در پایان این آیین با اهدای لوح تقدیری از سوی دکتر وحیدی وزیر کشور از خدمات استاندار گیلان در طرح سالمسازی دریا نیز قدردانی شد.

مسئولین همچنان از بازارچه صنایع دستی و ساحل چاف چمخاله لنگرود که از سوی شهرداری برنامه ریزی شده بود بازدید کردند.

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*